شصت پا و درد و تورمش را جدی بگیرید

حملات حاد نقرس شامل شروع درد، گرمی، ورم، قرمزی و سوزش مفصل مبتلا به نقرس است.مفصل انگشت شست پا، بیشتر از سایر مفاصل دچار نقرس می شود.سایر مفاصلی که می توانند دچار نقرس شوند شامل: قوزک پا، زانو، مچ دست، انگشتان و آرنج دست است.

8798798

افراد مبتلا به نقرس باید میزان مایعات دریافتی به خصوص آب را افزایش دهند چرا که میزان غلظت اسید اوریک در خون را کاهش می‌دهد.

پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی‌ در خصوص تأثیر آب به حملات نقرسی اذعان داشت: نقرس بیماری است که معمولا به دلیل افزایش اسید اوریک در خون اتفاق می‌افتد و زمانی که افراد میزان پروتئین را بیش از حد مصرف کنند سطح اسید اوریک در بدن را بالا می‌برند.

وی در ادامه گفت:‌ این حملات می‌تواند به شکل مکرر و همراه با درد و تورم خصوصا به وضوح در شصت پا دیده شود.

این متخصص با اشاره به درمان‌های نقرس تصریح کرد: این افراد باید میزان مایعات دریافتی به خصوص آب را افزایش دهند چرا که آب میزان غلظت اسید اوریک در خون را کاهش می‌دهد، همچنین توصیه می‌شود تا حد ممکن مصرف پروتئین را محدود کنند خصوصا گوشت قرمز و سایر گوشتها و برخی از پروتئین‌های گیاهی از جمله حبوبات مثل: عدس و لوبیا و قارچ را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: متأسفانه برخی تصور می‌کنند که چنانچه به افراد مبتلا به نقرس به جای گوشت‌ آب خورشت را بدهند مشکلی پیش نمی‌آید در صورتی که آب خورشت به دلیل عصاره گوشت تأثیر بیشتری دارد.

همچنین بخوانید:   خواب کافی اثر مثبتی بر روی مغز می گذارد

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید