مواد غذایی که سرطان‌زا هستند را بشناسید

he2695
انتخاب مواد غذایی سالم خیلی اهمیت دارد چرا که برخی مواد غذایی سرطان‌زا هستند و باید در خرید آنها دقت داشته باشید.
احتیاط در انتخاب مواد غذایی بسیار مهم است و باید در مورد مواد غذایی که می‌خوریم بیشتر دقت کنیم.

غذاها و نوشیدنی‌هایی واقعا سرطان‌زا هستند که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره شده است و بهتر است حداقل مصرف آنها را کاهش دهید.

مواد غذایی اصلاح ژنتیکی:
این مواد در بسیاری از مواد غذایی مشتق شده و برای سلامتی مضر هستند؛ مانند ذرت بو داده، دانه سویا، برنج و یا کلزا؛ در نتیجه محصول کاملاً طبیعی و بدون بیوتکنولوژی بهتر است.

گوشت‌های فرآوری شده:
غذاهای آماده، بیکن، سوسیس و کالباس و هات‌داگ حاوی مواد نگهدارنده هستند؛ آنها دارای نیترات سدیم و نیتریت سدیم هستند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان وجود دارد.

ذرت بو داده:
ذرت بو داده آماده، با مواد شیمیایی درست شده است که می‌تواند موجب نازایی، سرطان کبد، بیضه‌ها و لوزالمعده شود؛ پس بهتر است خودتان ذرت را به روش قدیمی درست کنید.

نوشیدنی‌های گازدار:
سودا پر از قند، رنگ‌های غذایی و مواد شیمیایی است؛ این نوع نوشیدنی‌ها بدن را اسیدی می‌کنند و سلول‌های سرطانی را پرورش می‌دهند.
(سودا یا آب گازدار یا آب کربناته، آبی است که در آن کربن دی‌اکسید، تحت فشار حل شده باشد.)

مواد‌غذایی و نوشیدنی‌های رژیمی:
نوشیدنی‌های رژیمی بدتر از سودا هستند، در کل محصولات رژیم غذایی آسپارتام به وجود می‌آورند؛ آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است و در رستوران‌ها ، سوپرمارکت‌ها و حتی آشپزخانه شما وجود دارد و شما به ندرت می‌توانید یک بسته آدامس یا شیرینی بدون آسپارتام پیدا کنید؛ پاکت‌های حاوی شکر در رستوران‌ها نیز دارای آسپارتام هستند.

همچنین بخوانید:   آشنایی با نقش پیاز در مبارزه با سرماخوردگی

در واقع آسپارتام یک ترکیب سنتتیک است که از اتصال دو اسید آمینه فنیل آلانین و اسید آسپارتیک با یک متیل الکل به وجود می‌آید؛ متیل الکل در بدن به اسید فورمیک و فورمالدئید تبدیل می‌شود و هر بار مواد غذایی آسپارتام مصرف می‌کنید بدن شما مقداری از این مواد ناسالم دریافت می‌کند.

استفاده از مواد حاوی آسپارتام موجب بیماری نقائص هنگام تولد و سرطان می‌شود و مضرات جانبی آن تشنج، سردرد، میگرن، سرگیجه شدید، لرزش، ضعف حافظه، خواب آلودگی، بی‌حسی دست و پا، تومورهای مغزی، اختلال در تکلم، خستگی شدید پاها، دردهای صورت، ایجاد صداهایی شبیه به زنگ یا سوت در گوش، افسردگی، حساسیت و زودرنجی، پرخاشگری، اضطراب، بیخوابی، عوارض قلبی مانند افزایش ضربان قلب، تنگی تنفس و افزایش فشار خون است.

آرد سفید تصفیه شده:
این عنصر در غذاهای فرآوری شده وجود دارد و کربوهیدرات بیش از اندازه دارد؛ مصرف به طور منظم کربوهیدرات‌های تصفیه شده ۲۲۰ درصد باعث سرطان سینه در زنان می‌شود.

میوه‌های متداول:
سیب، انگور، توت فرنگی … می‌تواند یک خطر عمده سرطان باشد مگر اینکه عاری از آفت‌کش‌ها باشد؛ ۹۸ درصد از محصولات به ویژه از نوع موجود در لیست میوه‌های با آفت‌کش‌ها، سرطان زا هستند و کلاً تمام مواد آلوده به آفت‌کش‌ها سرطان‌زا هستند.

ماهی آزاد پرورشی:
ماهی آزاد پرورشی کمبود ویتامین D دارد و اغلب با مواد شیمیایی سرطان‌زا آلوده شده‌اند و آلوده به بی فنیل‌های پلی کلرینه، و آفت‌کش‌ها هستند.

روغن‌های هیدروژنه:
روغن‌های هیدروژنه معمولاً برای ذخیره غذاهای فراوری شده استفاده می‌شود که می‌تواند به بیماری‌های ناتوان کننده مانند سرطان منجر شود.

همچنین بخوانید:   گندم سیاه چیست و چه خاصیتی دارد؟

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید