شخصیت شناسی گروه خونی

انسان همیشه به دنبال ساده کردن کارها و پیداکردن راه های میانبر است. این مورد حتی در باب روانشناسی هم صادق است و مثلاانسان همیشه به دنبال راه های ساده ای برای شناختن روحیات و رفتار انسان های دیگر از روی ماه تولد و سال تولد و مسایل مشابه است.

گروه خونی هم گاهی این نقش را بازی کرده یعنی گروهی معتقدند بخشی از شخصیت انسان در گروه خونی اش نهفته است؛ این گروه می گویند گروه خونی مشخص می کند که مقتدر، وارسته، سرد یا احساساتی هستید. البته هیچ تحقیق علمی مستندی در این مورد انجام نگرفته و همه چیز فعلادر حد یک فرضیه است که البته در نوع خود جالب و بامزه به نظر می رسد و می توان به عنوان نوعی نظریه به آن فکر کرد

افرادی که گروه خونی A دارند
افرادی که به نظریه شباهت اخلاقی افراد با گروه های خونی یکسان اعتقاد دارند، می گویند اگر گروه خونی فردی A باشد، او فردی مشکل پسند و منظم است. این افراد عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف هستند و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کنند. چنین فردی مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد.

محققان می گویند صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند اما در عین حال، افرادی کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند. بررسی ها روی گروه خونی افراد نشان داده که کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است زیرا این افراد به جزییات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند.

همچنین بخوانید:   ماسک در برابر" کرونا " از ما محافظت می کند؟

متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم. آنها تودار هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند. اعضای این گروه خونی گرچه رهبرانی باهوش و مقتدر هستند اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند.

افرادی که گروه خون B دارند
بر اساس آمار ها افرادی که دارندگان این گروه خونی هستند گروه زیادی نیستند اما بر اساس این تئوری می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. گرچه افراد بین گروه خونی را هر کسی نمی تواند تحمل کند اما آنها خصوصیات جالبی دارند که در اوج پیچیده بودن شان، آنها را زیبا تر جلوه می دهد. این افراد به شدت رک هستند. آنها به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند.

به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گرچه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست اما باعث می شود که این افراد در هنر و نوآوری و پدید آوردن راه و رسم های تازه، همیشه در صف اول باشند. این گروه افرادی انعطاف پذیر به شمار می روند. پیچیدگی های آنها، چیزی از توانایی خارق العاده شان در تجسس کم نمی کند و این موضوع به خلاقیت شان می افزاید.

این افراد تیزهوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند. می گویند افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند. نکته عجیب اینجاست که تحقیقات نشان داده اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند.

همچنین بخوانید:   مرکز مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده سامانه ندای مشاور

افرادی که گروه خونی AB دارند
بر اساس آمارها این گروه از همه گروه های دیگر کم شمارتر هستند اما این گروه کم جمعیت را می توان گروه خاص و شاید فرهیخته ترین گروه دانست. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند.

این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوءاستفاده نکنید و بار زیادی را روی دوش شان نیندازید. افراد دارای گروه AB، می توانند آشوب هایی که به پا می کنید را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. آنها تاجران خوبی هستند و با پشتکارشان، خیلی زود پیشرفت می کنند.

آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. صاحبان گروه خونی AB افرادی وقت شناس هستند که نه به گذشته فکر می کنند و نه به آینده دور؛ برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند.

افراد با گروه خونیO
بر اساس تئوری ها افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند چراکه افرادی هستند که عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند.

آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند البته ریسک پذیر بودن شان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند و بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. افراد صاحب این گروه خونی، خوشبین و وفادارند و به نظر می رسد که میانه ای هم با عصبانیت ندارند.

همچنین بخوانید:   بیماری هزار چهره را بشناسید

البته نباید فراموش کرد که این افراد در اغلب موارد بی نهایت حسود هستند و مدیریت بحران خوبی هم ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید