چی بخوریم تا سرطان نگیریم؟

hhh1042

چی بخوریم تا سرطان نگیریم؟
برخی مواد غذایی در پیشگیری از ابتلا نقش بسیار مهمی دارند، بطوریکه مصرف ۹ ماده غذایی باعث می‌شود، از ابتلا به سرطان جلوگیری شود.
امروزه علیرغم ظهور تکنولوژی‌های نو و تغییر روش‌های زیستی؛ مردم در معرض ابتلا به بیماری‌های سرطانی و مواد سرطان زای بیشتری هستند. در این حین شناختن تعدادی از مواد غذایی که ضد سرطان هستند تا حدودی شاید بتواند در پیشگیری از این بیماری‌ها مفید واقع شود.
۱. توت‌های فلاونوئیدی
این توت‌ها شامل کشمش بی‌دانه، زغال اخته، زالزالک، تمشک و توت فرنگی هستند. فلاونوئید‌ها که آنتی اکسیدان‌های قوی هستند می‌توانند در برخورد با عوامل سرطان زا قوی تر از سایر آنتی اکسیدان‌ها نظیر ویتامین B و ویتامین c و کاروتین بتا و یا سلنیوم و روی ظاهر شوند. بنابراین بهتر است از این مواد غذایی ارزشمند به جای مواد غذایی کم شیرینی استفاده کرد.
۲. زردچوبه
“کاری” از مواد غذایی خوشمزه است که اگر با زردچوبه همراه شود می‌تواند در برابر سرطان از بدن انسان محافظت کند و این به این دلیل است که زردچوبه شامل کورکومین است که ضد التهاب و سرطان است.

 

۳. کلم‌ها
این سبزیجات شامل کلم، گل کلم، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، کلم پیچ، تره تیزک، ریشه خردل، کلم قمری، خردل، تربچه و شلغم هستند. این مواد حاوی نوعی ماده مغذی گیاهی به نام گلوکوزینولات هستند که در مبارزه با سرطان روده بزرگ بسار کارآمد است.
۴. سیر
سیر حاوی حدود ۲۰۰ ترکیب فعال بیولوژیکی مانند سولفور آمینو اسیدها و گلوتتتیون و سیستئین است که می‌تواند محافظ خوبی در برابر سرطان باشد. برای بهترین اثر، سیر بهتر است به صورت خرد شده و خام میل شود اما اگر بو و طعم سیر خام واقعاً غیر قابل تحمل باشد می‌توانید آن را بصورت مخلوط با سبزیجات به صورت آب پز یا درون سوپ میل کنید.
۵. قارچ
قارچ ها نیز علاوه بر مزه ی دلچسب خواص ضد سرطانی دارند که از انواع آن ها می توان قارچ گانودرما و مایتیک را نام برد که ژاپنی ها و چینی ها از دیر باز از آنها مصرف می کردند.
۶. ماست
گونه‌های مختلف پروبیوتیک‌ها در ماست به بهبود ایمنی بدن و سم زدایی بسیاری از مواد سرطان زا کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید:   با بیماری پارکینسون آشنا شوید

 

۷. اسفناج
بسیاری از مردم هرگاه صحبت از اسفناج می‌شود، انیمیشن ملوان زبل را به یاد می‌آورند اما آیا اسفناج می‌تواند به این شگفت انگیزی عمل کند؟
اسفناج علاوه بر افزایش قدرت و انرژی زایی یک غذای ضد سرطان به دلیل غنای آن در کلروفیل و کاروتن به شمار می‌رود. اسفناج همچنین، منبع سرشاری از آهن، اسید فولیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و همچنین، به خاطر کوآنزیم Q10 آنتی اکسیدان که دارای خواص ضد پیری است نیز به صورت ماده ی غذایی جوان کننده عمل می‌کند.
۸. غذاهای غنی از فیبر
فیبر موجود در مواد غذایی نه تنها برای داشتن روده‌های سالم مفید است بلکه برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ نیز می‌تواند بسار کارآمد و موثر عمل کند. فیبر باعث تسهیل حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش می‌شود، بنابراین مواد سرطان زا دیگر فرصت جذب شدن در بدن را پیدا نمی‌کنند. غلات سبوس دار (مانند برنج با پوست)، لوبیا، دانه‌ها، عدس و سبزیجات منابع غنی از فیبر هستند، بنابراین لازم است تا آنها را در وعده‌های غذایی روزانه جای داد.
۹. موم زنبور عسل
موم ساختاری در لانه زنبور عسل است که وظیفه حفاظت از زنبورها در مقابل عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی را بر عهده دارد. موم ماده غذایی سرشار از بیوفلاونوئید‌ها و ویتامین‌های گوناگون و آمینو اسیدها است که برای بالا بردن سطح ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان بسیار مفید گزارش شده است.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید