بی‌ تحرکی پرهزینه

پشت میز نشینی، تحرک نداشتن، کار مداوم با رایانه، بلند کردن بار سنگین، کهولت سن و… همه و همه دست به دست هم می ‌دهند تا افراد به بیماری های استخوانی و مفصلی دچار شوند

زندگی ماشینی در کلان شهر‌ها از جمله دلایل مشکلاتی نظیر کمر درد و پا درد است. همچنین کار با رایانه خیلی‌ها را به گردن درد دچار کرده است. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌ دهد کمر‌ درد یکی از پر هزینه‌ترین درد‌های جهان است و در طول سال بسیاری از کارمندان به دلیل کمردرد سر کار حاضر نمی ‌شوند.

علاوه بر این دردهایی نظیر زانو درد برای درمان به زمانی طولانی نیاز دارند و در صورت دچار شدن افراد به درد‌های مفصلی و استخوانی مزمن، میزان بهره‌وری آنها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌ یابد. با توجه به این نکته و هزینه سنگین درمان، پیشگیری از دچار شدن به این نوع دردها اهمیت ویژه‌ای دارد.

کارشناسان بر این باورند که ورزش و تحرک بدنی تا حدود زیادی از بروز این درد‌ها جلوگیری می‌ کند و البته توجه به نحوه نشستن و ایستادن و بلند کردن اشیا حائز اهمیت است. این در حالی است که با توجه به فراگیرشدن درد‌های مفصلی ، تولید کنندگان هم انواع و اقسام محصولات ارتوپدی نظیر کمربند، زانو بند، مچ بند و… را روانه بازار کرده‌اند تا جایگزین باندهای کشی قدیمی شوند که اغلب برای بستن دست و پا استفاده می‌ شد.

این محصولات بسته به کارآیی و کیفیت خود قیمت‌های متفاوتی دارند و باید توجه داشت برخی از این محصولات مانند مسکن عمل کرده و خاصیت درمانی ندارند. با این حال استفاده مداوم از برخی از این وسایل ارتوپدی در نهایت منجر به برطرف شدن عارضه خواهد شد البته در کنار انجام حرکات ورزشی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌ شود.

همچنین بخوانید:   فرمول پیشگیری از فقر آهن!

همچنین باید توجه کرد که مصولات بی‌کیفیت و تقلبی نیز در بازار فراوان است که به اسم محصولات پرفروش به فروش می‌ رسند. به هر حال با وجود در دسترس بودن این محصولات باید توجه داشت که فاصله گرفتن از زندگی کاملا ماشینی و ورزش کردن درد‌های مفصلی و استخوانی را به میزان قابل توجهی کاهش می ‌دهد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید