میدانید چرا خانمها باید شکلات بخورند ؟؟

علت مفید بودن شکلات برای خانم ها را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

علت مفید بودن شکلات برای خانم ها

 

اگر عاشق شکلات هستید و از طرفی باردار هم هستید باید خیلی خوشحال باشید زیرا نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ در زمان بارداری مفید است.

شکلات از عوارض بارداری جلوگیری می‌کند
مطالعه نشان داد که theobromine، یک ماده شیمیایی موجود در شکلات، از پره اکلامپسی، عوارض عمده بارداری جلوگیری می‌کند. پره اکلامپسی باعث افزایش فشار خون در زنان باردار است و مصرف شکلات تا ۶۹ درصد آن را کاهش می‌دهد.

 

شکلات علائم PMS را کاهش می‌دهد
شکلات یک آرامش بخش اندورفین دارد که به کاهش اضطراب کمک می‌کند. همچنین دارای محتوای منیزیم بالا است که به بهبود خلق و خو و کاهش احتباس آب کمک می‌کند.

 

شکلات از بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند
محققان دریافته‌اند که افرادی که ۷۵ گرم شکلات شیرین نشده با محتوای کاکائو بیش از ۷۰ درصد مصرف می‌کنند، سطح فعالیت آنزیمی ۱۸ درصد فشار خون را کاهش میدهد

 

شکلات باعث لاغری می‌شود
مطالعه نشان داد که افرادی که شکلات تیره می‌خورند شاخص توده بدن پایین‌تر دارند. مطالعه ۱۰۰۰ زن و مردی که چند بار در هفته شکلات می‌خورند در ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت بهتر از کسانی بودند که گاهاً شکلات می‌خورند.

 

شکلات درد را کاهش می‌دهد
تحقیقات در مجله‌ی علوم اعصاب این واقعیت را منتشر کرده است.

توجه: مصرف شکلات در حد متوسط برای سلامتی خوب است. باید بیش از حد نباشد، ترجیحاً شکلات باید شکلات تیره مصرف شود، چون دارای فلاونوئیدهای مفیدتر است و قند کمتر دارد.

همچنین بخوانید:   همه خواص و مضرات سوزاندن عود

 

همچنین به یاد داشته باشید که شکلات حاوی قند، چربی و کافئین است. اگر دارای بیماری فشار خون بالا و یا نامنظم بودن ضربان قلب هستید، شکلات ممکن است تاثیرات نامطلوبی داشته باشد.

 

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید