چگونگی آموزش نبوغ و خلاقیت به اطفال

اگر دوست دارید کودک باهوشی داشته باشید و ذهن وی را فعال تر و حافظه و هوش او را قوی تر کنید و یادگیری وی را بالاببرید ازاین روش ها بهره بگیرید.

همه پدر و مادرها دوست دارند فرزندان باهوش، با تمرکز و خوش حافظه‌ای داشته باشند ولی واقعیت این است که نسل بچه‌های تبلت به دست و رایانه باز، با وجود آنکه مهارت‌های فنی بیشتری دارند اما از برخی مهارت‌های ذهنی، جسمی و اجتماعی نسل قبل از خودشان بی‌بهره‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو(ضمیمه روزنامه ایران)فعالیت‌های روزمره بدنی یا بازی‌های غیررایانه‌ای فقط باعث تقویت عضلات و یا روابط اجتماعی بهتر نمی‌شوند. این فعالیت‌ها مستقیماً روی مهارت‌های ذهنی و هوش تأثیر دارند. اگر می‌خواهید فرزندتان مهارت‌های بدنی و ذهنی بیشتری کسب کند، این تمرینات را با او دنبال کنید:

بازی اختلاف‌ها را پیدا کن که سرگرمی کودکی ما بود، می‌تواند هم فرزندتان را سرگرم کند، هم توجه و تمرکز او را افزایش دهد.

مقابل هم بنشینید، توپی را به سمت او بیندازید و از او بخواهید پس از گرفتن توپ دوباره آن را به شما بدهد و این کار را تکرار کنید.

شماری دکمه به کودک بدهید و بخواهید تا آنها را بر اساس اندازه یا رنگ به نخ بکشد.

‌ با چند چوب حصیر یا مداد طرح ساده‌ای بسازید، ۲۰ ثانیه فرصت دهید کودک به آن نگاه کند بعد طرح را جمع کنید و از او بخواهید آن چه را به یاد دارد بسازد.

طرح‌های ساده‌ای به صورت ناقص مثل آدمکی بدون دماغ یا گربه‌ای بدون گوش روی کاغذ بکشید و از کودک بخواهید جزء حذف شده در تصاویر را تشخیص دهد.

همچنین بخوانید:   وقتش رسیده که ازدواج کنید

نقطه بازی کنید. یعنی نقطه‌هایی را در یک خط صاف بکشید و از کودک بخواهید آنها را با خط به هم وصل کند بعدتر، این نقطه‌ها را به شکل‌های مختلف مثل مربع و مثلث و… بکشید و مفهوم اشکال را به او یاد بدهید. ابتدا نقطه‌ها درشت و نزدیک به هم باشد بعد به تدریج نقطه ریزتر و فاصله دورتر شوند.
با یکدیگر طرح‌هایی روی کاغذ بکشید و با قیچی مخصوص کاغذ آنها را دور بری کنید.

‌ جغجغه‌ای را به صدا در آورید و از کودک بخواهید هر وقت صدای آن را شنید دستش را بالا ببرد. با این کار مهارت شنوایی کودک را تقویت می‌کنید. حالا چشم‌های کودک را ببندید، جغجغه را به صدا درآورید و از کودک بخواهید جهت صدا را با دست به شما نشان دهد.

کنار هم دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و سعی کنید به تمام صداهایی که دور و اطرافتان وجود دارد گوش دهید و آنها را به هم بگویید. با این کار تمیز شنوایی کودکتان تقویت می‌شود.

صندلی بازی کنید. یعنی با پخش موزیک دور یک صندلی بچرخید و به محض قطع آن، یکی از شما روی صندلی بنشیند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید