عاداتی که خانم ها باید کنار بگذارند!

عاداتی که خانم ها باید کنار بگذارند!
همه افراد عاداتی دارند که ناخودآگاه انجام می دهند اما همین رفتارهای معمول ممکن است آسیب هایی برای سلامتی داشته باشد. خانم ها گاه از توجه به سلامت خود غافل می شوند در حالی که اگر چند نکته ساده و همیشگی را کنار بگذارند می توانند از وضعیت جسمی و روحی مطلوب تری برخوردار شوند.

 

انداختن پاها روی هم
انداختن پاها روی هم ( چهار زانو نشستن) هنگام نشستن شاید به نظر حالت راحتی به نظر برسد اما وضعیت نامناسبی برای بدن است. در واقع اصلا متناسب با جریان خون نیست. این وضعیت به رگ ها فشار می آورد و به خصوص بازگشت خون را دچار مشکل می کند که در نتیجه فرد در معرض ابتلا به سنگینی پاها خواهد بود. از طرف دیگر،‌ این وضعیت در طولانی مدت به پشت نیز آسیب می رساند و موجب دردهای کمری خواهد شد.

 

خوابیدن روی شکم
خوابیدن روی شکم بدترین وضعیت برای ستون مهره هاست زیرا پیچیدگی مهره های گردن برخلاف حالت طبیعی است که این حالت مهره ها را به کار وا می دارد. سردرد و دردهای کمر می توانند ارتباط مستقیمی با این حالت داشته باشند. خوابیدن به پشت یا پهلوها بسیار مناسب تر است.
عدم استفاده از عینک آفتابی
۵۰% افراد در هوای گرم و کنار دریا از عینک آفتابی استفاده نمی کنند. متاسفانه اشعه فرابنفش خورشید علاوه بر آسیب پوست، به چشم ها نیز صدمه می زند. آفتاب زدگی چشم ها، بیماری های چشمی و آب مروارید زود هنگام ممکن است در این صورت بروز کند.
پوشیدن کفش های پاشنه بلند
گرچه کفش های پاشنه بلند قد را بلندتر نشان می دهند اما عامل خطر سلامتی محسوب می شود. علاوه بر احتمال افتادن و پیچ خوردگی پا، کمر نیز که در ردیف اول این آسیب هاست در وضعیت مناسبی قرار ندارد. اگر جز افرادی هستید که با پوشیدن این کفش ها دچار تورم پاها می شوید، بهتر است کفش های با پاشنه متوسط یا بدون پاشنه را انتخاب کنید. پاشنه های متوسط عضله پشت پا را بیشتر به فعالیت وا می دارند و بازگشت خون نیز تسهیل می شود
نوشیدن ناکافی آب
خانم ها معمولا به اندازه کافی آب نمی نوشند در حالی که نوشیدن حداقل ۵/۱ لیتر آب در روز برای حفظ سلامتی و تامین آب بدن ضروری است. کمبود آب بدن موجب سردرد و اختلال در تمرکز خواهد شد. نوشیدن زیاد آب همچنین مانع از بروز عفونت های ادراری نیز می شود. در تابستان باید مقدار بیشتری آب نوشید زیرا تعریق بدن نیز افزایش می یابد.
انداختن کیف روی یک شانه
شاید توجه نداشته باشید اما اکثر خانم ها همیشه کیف خود را روی یک شانه می اندازند که این حالت برای پشت بسیار نامطلوب است. بهترین راه حل استفاده از کیف های پشتی خواهد بود. در صورت استفاده از کیف های بنددار معمول،حدالامکان بندهای بلند انتخاب کنید و کیف را فقط روی یک سمت شانه نیاندازید و آن را دو شانه جابجا کنید.

همچنین بخوانید:   بررسی خواص ریواس

 

امتناع از دستشویی رفتن
بسیاری از خانم ها به دلایل متعددی از جمله رسیدگی به کارهای مختلف، دستشویی رفتن را گاه ساعت ها به تعویق می اندازند. کنترل ادرار باعث بالارفتن آن شده و ادرار مانده در مثانه پس از ۳ ساعت به تکثیر میکروب ها کمک کرده و احتمال عفونت های ادراری را افزایش می یابد. نمک زدن مجدد به غذانمک زدن دوباره غذا قبل از مزه چشی آن به هیچ وجه عادت درستی نیست. نمک زیاد برای عروق مضر است. این در حالی است که اکثر غذاها به اندازه کافی نمک دارند. پس از همین امروز نمک پاش را از سر میزه یا سفره غذا کنار بگذارید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید