افسرده ها مراقب پوکی استخوان باشند

image_13931212737725

زنانی که از نظر روحی و روانی قوی هستند کمتر در معرض خطر شکستگی و پوکی استخوان قرار می‌گیرند و کمتر از درد استخوان رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ارتباط مستقیم و غیر مستقیم بین سلامت روان و استخوان است؛ ارتباط مستقیم آن یعنی افسردگی و اضطراب مزمن، عملیات بدن و متابولیسم استخوان را مختل می‌کند؛ غیر مستقیم به این معناست که سلامت روان نقش کلیدی در رفتار زندگی به خصوص در مورد سیگار کشیدن و فعالیت بدنی دارد؛ این دو پارامتر در سلامت استخوان‌ها تاثیر زیادی دارند.

یک تیم از محققان دانشگاه شرقی فنلاند به مدت ۲۰ سال تحقیقاتی بر روی ۲ هزار نفر زنان میانسال انجام دادند.

آنها تراکم استخوان این زنان را در آغاز، اواسط و پایان این تحقیقات اندازه گیری کردند؛ محققان گفتند: روابط خانوادگی و اجتماعی، فعالیت‌های روزمره، رضایت از زندگی و درک موقعیت‌ها اثر سودمندی در سلامت جسم و روان می‌گذارد.

نتایج این تحقیقات نشان داد: هر چقدر درجه رضایت شخص بالا باشد، کمتر تراکم استخوان که نشانه پوکی استخوان و مبتلا به شکستگی است، از دست می‌رود؛ تغییرات دوران یائسگی باعث می‌شود زنان به پوکی استخوان مبتلا شوند اما شاد بودن و رضایت داشتن از زندگی و رویدادها از این کار جلوگیری می‌کند.

محققان گفتند: نه تنها شیوه زندگی سالم مهم است بلکه ترویج سلامت روحی و روانی نیز در زندگی روزمره زنان مخصوصاً در سنین بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.
سلامت نیوز

همچنین بخوانید:   پارافیلیا چیست؟

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید