۷روش موثر کاهش وزن دریک هفته بدون انجام ورزش

می خواهید وزنتان را خیلی سریع بدون انجام فعالیتهای ورزشی از دست بدهید؟ خوشبختانه چند روش آزمایش شده کاهش وزن بدون انجام فعالیتهای ورزشی و دو و پیاده روی وجود دارد. در اینجا ۷ روش کاهش وزن را بدون نیاز به انجام فعالیتهای ورزشی را به شما می گوییم.

صبحانه کامل و مغذی بخورید

کاهش وزن در طول یک هفته بدان معنا نیست که خود را از مواد مهم و ضروری مورد نیاز بدن محروم کنید. چه رژیم غذایی داشته باشید و یا بدون رژیم غذایی باشید باید هر روز صبحانه تان سالم و کامل باشد. البته این بدان معنا نیست که برای صبحانه گوشت و سوپ بخورید. صبحانه شما باید سرشار از پروتئین باشد تا بتواند گرسنگی شما را در طول روز کنترل کند.

کم بخورید

کم کردن مقدار غذایی که میخورید یکی از روشهای اثبات شده کاهش وزن است. بجای خوردن غذا در یک بشقاب بزرگ از یک بشقاب کوچک استفاده کنید. گوشت و سبزیجات و میوه ها را جایگزین سیب زمینی و پاستا و برنج کنید. نگران مصرف گوشت نباشید اگر به میزان کافی بخورید باعث اضافه وزن نمی شود.

به یک رژیم فاقد کربوهیدرات بچسبید

یکی دیگر از روشهای کاهش وزن بدون ورزش، داشتن یک رژیم خالی از کربوهیدرات است. داشتن یک رژیم خالی از کربوهیدرات مشکل است و بعضی وقتها باعث وارد شدن استرس به افراد می شود. نشاسته و شکر تصفیه شده را حذف کنید. ولی باید پروتئین مصرف کنید. البته این رژیم مناسبی نیست ولی در طول یک هفته به شما کمک می کند از وزنتان بکاهید.

همچنین بخوانید:   کالری رشته خوشکار چقدر است؟

آب بنوشید

قبل وبعد از غذا یک لیوان آب بنوشید این به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. اگر یکی از دلایل اضافه وزنتان زیاد خوردن است می توانید قبل از غذا یک لیوان پر آب بخورید. این راهکار نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه باعث می شود که وزنتان همیشه تحت کنترل باشد.

دفترچه یادداشت غذا داشته باشید

این نیز یکی از روشهای کاهش وزن درطول یک هفته است. هر چیزی را که در طول روز می خورید یادداشت کنید تا متوجه شوید چه چیزهایی می خورید و کدام نوع غذا را باید تغییر دهید. بعضی فکر می کنند که این روش کمکی به کاهش وزن نمی کند اما این یکی از روشهای موثر کاهش وزن است.

به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب کافی بسیار مهم است. چرا که وقتی گرسنه هستیم تمایل به خوردن غذای بیشتری داریم. اگر می خواهید در یک هفته وزنتان را کاهش دهید مطمئن شوید که در طول شب خواب کافی دارید. اگر از خواب کافی محروم هستید باید بدوید یا راه بروید.

کالری را بشمارید

همانند یادداشت برداری مواد غذایی، این نیز روشی خوبی برای کاهش وزن است. برای رسیدن به هدفتان مقدار مصرف کالری روزانه تان را محدود کنید. این به شما کمک می کند که از میزان مصرف فست فودها بکاهید. در حالیکه شمردن کالری کار آسانی نیست ولی نتایج شگفت انگیزی دارد.

هنگامی که راجع به کاهش وزن صحبت می کنیم همیشه ورزش کردن بهترین گزینه نیست. راهکارهایی را که در بالا به شما گفتیم دنبال کنید تا شاهد کاهش وزنتان در طول یک هفته باشید.

همچنین بخوانید:   کالری آب خربزه چقدر است؟

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید