ارتودنسی چیست؟

lg_1374252708_327aebece64ff4f966b8fe86330c7a03

درمان ناهنجاری فک و صورت و نامرتبی دندان ها و چفت شدن دندان ها روی هم و مرتب شدن دندان ها و تغیییر و اصلاح در طرح و قوس لبخند ارتودنسی نام دارد.

ارتودنسی می تواند زیبایی شما را چندین برابر کرده و در هنگام لبخند زدن از دندان های زیبایی که دارید جذاب تر باشید.

با منظم شدن دندان ها بهداشت دهان و دندان هم آسان تر شده و با ردیف شدن دندان ها مشکلات لثه ای هم برطرف میشود. درمان ارتودنسی همچنین باعث درست هضم شدن غذا و خوب جویدن مواد غذایی می شود.

متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی را می توان از سن ٣سالگی آغاز کرد و تحت نظر یک متخصص ارتودنسی قرار گرفت .در سنین پایین به دلیل مکیدن انگشت برای رفع عادت های دوران بچگی از دستگاه های متحرک و ساده استفاده میشود.در سنین بالاتر ٨سالگی برای رفع مشکلات فکی نیز میتوان از دستگاه متحرک استفاده کرد .به مرور زمان و با افزایش سن تنها راه حل نامرتبی دندان ها درمان ارتودنسی ثابت می باشد .امروزه ارتودنسی با روش های پیشرفته و نوین محدودیت سنی ندارد.

دستگاه ارتودنسی

دستگاه ارتودنسی با اعمال نیرو روی دندان باعث جا به جایی دندان ها میشود و یک متخصص ارتودنسی با اطلاعات کامل تشخیص می دهد که تا چه مقدار نیرو روی دندان ها اعمال کند پس از آن ٣ تا ۵ روز بیمار تا حدودی درد دارد و تا فعال کردن دوباره از بین می رود.

قبل از شروع درمان ارتودنسی باید دندان ها خالی از جرم و پوسیدگی باشند و اگر دندان ها جرم داشته باشند باید قبل از درمان و گذاشتن درمان ارتودنسی جرم گیری انجام داد.

همچنین بخوانید:   مرکز مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده سامانه ندای مشاور

معمولا پس از گذاشتن دستگاه ارتودنسی به دلیل گیر غذایی باید بهداشت فردی دهان و دندان را بیشتر رعایت کرد و پس از هر وعده غذا دندان ها و براکت ها را با دقت با مسواک و نخ دندان ارتودنسی تمیز کرد.

دستگاه ارتودنسی به دلیل حساس بودن آسیب پذیر است و باید در خوردن مواد غذایی دقت کافی انجام شود و تمامی توصیه های یک متخصص ارتودنسی خوب را کاملا انجام داد.

پس از اتمام درمان ارتودنسی باید برای جلوگیری از برگشت آن باید از نگهدارنده ها استفاده کرد و تحت نظر متخصص ارتودنسی برای چک کردن دندان ها هر ٣ یا ۴ ماه یکبار بود.

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی نسبت به المان هایی که در درمان و جراحی فک اعمال می گردد متفاوت است فلذا باید در مطب ارتودنسی زیر نظر متخصص ارتودنسی باشید و از مشاوره ایشان جهت تخمین هزینه های ارتودنسی آگاهی یابید عموما متخصص ارتودنسی برای ویزیت و مشاوره ارتودنسی هزینه ای را دریافت نمی نماید پس به راحتی می توانید از مشاوره چندین متخصص ارتودنسی استفاده کنید وبهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب نمایید عموما اگر در تهران هستید باید بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را باید انتخاب نمایید و یا اگر بخواهید به صورت تخصصی تر عمل ارتودنسی را انجام دهید طبیعتا باید بهترین متخصص ارتودنسی در ایران را انتخاب نمایید. بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران یا بهترین دکتر ارتودنسی در غرب تهران طبیعتا برای شهروندان تهران که در غرب تهران هستند مورد استفاده قرار می گیرد و اگر در شهر هایی به غیر از تهران هستید طبیعتا باید نسبت به منطقه شهر خود دکتر ارتودنسی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید:   آنتن مرکزی و دیجیتال ساینج

این مطلب دارد ۳ نظر

  1. محمود گفت:

    من مطب فاطمی دکتر درویش پور جهت انجام ارتودنسی ۲ سال پیش رفتم، مطب فوق العاده عالی دارند، از نتیجه کارشون واقعا راضی هستم و چند تن از دوستان رو نیز به ایشون معرفی کردم و آنها نیز از کارشون راضی بودند. دوستانی که میخوان ارتودنسی انجام بدن پیشنهاد میکنم حتما پیش ایشون برن

  2. رضا گفت:

    سلام
    دنبال مطب جدید دکتر درویش پور بودم که این لینک و کامنت رو دیدم و حیفم آمد کامنتی ننویسم
    حرف آقا محمود رو تائید می کنم واقعا آقای دکتر درویش پور تخصصشون حرف نداره
    علاوه بر تخصص ایشون واقعا انسان به معنای واقعی هستند
    هم با ادب هم مردم دار , واقعا کارشون عالیه

  3. شکوفه گفت:

    منم رفتم پیش دکتر همت پور ایشون هم متخصص ارتودنسی هستند کارشون فوق العاده اس

یک نظر بدهید