درمان طبیعی و خانگی زگیل

هرچند به نظر می رسد که زگیل مسری است ولی اغلب تنها اعضای یک خانواده را درگیر می کند. به علاوه در بیشتر مواقع فقط در یک بخش بدن ظاهر می شود.

برای درمان این ضایعات می توان از مواد طبیعی استفاده کرد که در این مطلب به آن اشاره شده است.

آلوئه ورا
برای درمان زگیل های شایع از آن استفاده می شود. این گیاه با خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی یا ضد عفونی کننده می تواند مقاومت ویروس را بشکند. قبل ازاستفاده آن را خوب تمیز کنید سپس ژل را به طورمستقیم روی زگیل بمالید و با باند بپوشانید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

قاصدک
در صورت استفاده منظم ازساقه ، ریشه و برگ های این گیاه می توان زگیل را از بین برد. صمغ سفید رنگ و چسبناک را در قسمت های موثر بمالید.

 

چای سبز
چای سبز دارای منافع زیادی است. چای سبز لکه ها را از بین می برد ودر صورت استفاده مداوم سبب شادابی پوست می شود. این گیاه می تواند زگیل ایجاد شده توسط باکتری را از بین ببرد. چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد ومواد سمی را ازبدن پاکسازی می کند. برای نتیجه گرفتن هر بار چند قطره از آن را روی پوست بریزید.

 

آب آناناس
این گیاه یک انتخاب عالی و آسان است.روزی دو بار آب آناناس تازه و طبیعی را اطراف زگیل بریزید و بگذارید تقریبا ۱۰ دقیقه بماند. سعی کنید با قسمت های دیگر تماس پیدا نکند.
ریحان
ریحان یکی از بهترین مواد برای از بین بردن زگیل است. ریحان دارای ترکیبات ضد ویروسی است و می تواند ویروسHPV ایجاد کننده زگیل را از بین ببرد. برای درمان زگیل، برگ ریحان را له کنیدودر اطراف زگیل بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

همچنین بخوانید:   درمان ایدز

روغن درخت چای
این روغن قابلیت درمان پوست را در شرایط گوناگون دارد. یک یا دو قطره از آن روی زگیل بریزید و آن را با باندبپوشانید. البته بهتر است اول روغن را با آب رقیق کنید.

 

به نظر می رسد که زگیل مسری است ولی اغلب تنها اعضای یک خانواده را درگیر می کند‎

 

شیره درخت انجیر
از روشهای تجربه شده که سریعا زگیل را بهبود می بخشد؛ مالیدن  شیره ی برگ درخت انجیر  بر روی زگیل است. در این روش؛ یک عدد برگ انجیر را از درخت جدا کرده و شیره ی سفید بیرون زده از انتهای برگ انجیر را مستقیما بر روی زگیل قرار می دهیم. در خیلی از موارد؛ حتی یک بار استفاده از این روش به از بین رفتن کامل زگیل می انجامد ولیکن درباره بسیاری از زگیلها؛ این عمل می بایست چند بار و تا زمان از بین رفتن کامل زگیل تکرار شود.

 

سیر
یکی از ساده ترین راههای درمان زگیل پوستی و میخچه، قرار دادن  سیر له شده بر روی زگیل یا میخچه، دو تا سه بار در هفته  و یا تا زمان خوب شدن زگیل یا میخچه   هر بار  به مدت نیم ساعت است. معمولا بعد از دو تا سه بار انجام این عمل، زگیل  و یا میخچه کاملا خوب می شود.

 

نمک
روش متداول برای از بین بردن زگیلهای دست و اندامها؛ استفاده از محلول نمک بسیار غلیظ است. به این صورت که دست یا اندامی که بر روی آن زگیل مشاهده می شود را شسته و سپس در محلول اشباع نمک در آب نسبتا  داغ، آن اندام را لااقل بیست دقیقه تا نیم ساعت نگه می داریم. با تکرار هر روزه ی این عمل، پس از چند روز، زگیل پوستی کاملا خوب می شود.

همچنین بخوانید:   با کوچولوی سرماخورده ی خود چه کنیم؟

سرکه سیب و دارچین
استفاده از ترکیب سرکه سیب و دارچین، به عنوان محلول شستشوی زگیل و یا به صورت پانسمان بر روی زگیل است.

جهت استفاده از این روش، می توان مقداری سرکه سیب و دارچین را بر روی پنبه ریخته و با چسب زخم بر روی زگیل پانسمان کرد. و همچنین از محلول سرکه سیب و دارچین  روزی چند بار برای شستشوی زگیل استفاده کرد.

 

گوجه فرنگی
از راههای موثر در درمان میخچه، پانسمان یک برش از گوجه فرنگی بر روی محل میخچه است. در این روش، شب قبل از خواب، یک برش گوجه فرنگی را بر روی میخچه قرارداده و محل را پانسمان می شود  و برای جلوگیری از آلوده شدن بستر با آب گوجه، پای مبتلا به میخچه را با نایلون فریزری بسته و جوراب می پوشند. در صورت امکان یک روز یا یک و نیم روز این پانسمان را بر روی محل میخچه نگه می دارند و یا اینکه در طول روز پانسمان را باز کرده ولیکن تا زمان رهایی از میخچه، هر شب موقع خواب این پانسمان را با یک تکه گوجه فرنگی جدید، تکرار می کنند. این یکی از روشهای بسیار موثر در ازبین بردن خیلی سریع میخچه ، بسته به بدن  فرد در عرض یک و نیم روز تا  کمتر از یک هفته است.
رژیم غذایی
هر نوع کمبودی در بدن می تواند خطر بروز زگیل را افزایش دهد.معمولا علت بروز زگیل ضعیف شدن سیستم ایمنی است. رعایت رژیم غذایی و مصرف برخی مواد غذایی می تواند مانع از ایجاد زگیل شود. موادغذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات ، فلفل دلمه ای و توت فرنگی و مواد حاوی پتاسیم و سبزیجات سبز رنگ، آواکادو، موز و آب نارگیل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است وضایعات سلول ها را دفع می کند.

همچنین بخوانید:   انواع زگیل و دلایل و درمان آنها

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید