استرس و اضطراب را به سبک ژاپنی ها درمان کنید

استرس اتفاقی عجین شده با دنیای مدرن امروز است . همه ما استرس را تجربه کرده ایم . شلوغی خیابان ها و ترافیک ، استرس امتحان و کنکور و هزارو یک مساله استرس زای دیگر . راههای مختلفی برای درمان استرس وجود دارد که برخی از آنها از روشهای دارویی محسوب میشوند اما بهتر است استرس را بدون دارو و با ترفندهای خانگی درمان کنید .درمان استرس

درمان استرس سلامت روان

با تحمل استرس زیاد نه تنها روح مان آسیب می بیند، بلکه ظاهر ما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی باعث ایجاد بیماری و ناخوشی می شود.

استرس بخشی از زندگی است و همیشه هم چیز بدی نیست. گاهی به شما انگیزه می دهد و باعث می شود کاری را که باید سر موقع تمام کنید، انجام دهید و یا اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید. اما استرس مدیریت نشده و طولانی مدت می تواند بدن تان را ویران کند و منجر به دردهای پیش بینی نشده و سایر ناراحتی ها گردد.

درسته که کمی استرس در زندگی نرمال و لازمه اما استرس زیاد هم در فعالیت های روزانه تاثیر میزاره و زندگی شخصی و سلامت مون رو به خطر میندازه. برای درمان استرس پیشنهاد میکنیم از این تکنیک سنتی ژاپنی که فقط ۵ دقیقه طول میکشه و در هر مکانی قابل انجام هست استفاده کنید.

برای تمرین این تکنیک لازمه که بدونیم هر انگشت بیانگر احساسی متفاوت هستند.

درمان استرس با تکنیک ژاپنی در ۵ دقیقه 

انگشت شست 

به مبارزه با نگرانی کمک می کند.

انگشت اشاره 

به مبارزه با ترس کمک می کند.

انگشت میانی 

به مبارزه با رنجش و عصبانیت کمک می کند.

همچنین بخوانید:   چه کنیم در دوران یائسگی شاد و سر حال باشیم؟

انگشت انگشتری 

این انگشت به شما کمک می کند با افسردگی و ناراحتی مبارزه کنید و قاطعانه تر عمل کنید.

انگشت کوچک 

اضطراب را درمان و خوش بینی و اعتماد به نفس را بالا می برد.

روشهای تکنیک ژاپنی

برای هم آهنگ کردن انرژی در بدن انگشت را با دست دیگر بگیرید و تمام انگشت ها به همراه شست را دور آن بپیچید. انگشت را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه بگیرید و زمانی که نبض را احساس می کنید تاثیر آن را هم متوجه می شوید.

برای آرام کردن ذهن کف دست را با انگشت شست دست دیگر به آرامی به مدت ۱ دقیقه فشار دهید.

این تمرین را برای تعادل و ایجاد آرامش هر روز انجام دهید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید