راهکارهای موثر و امتحان شده برای کاهش وزن

بیشتر افراد سراسر جهان به علت کم تحرکی دچار اضافه وزن شده اند و دوست دارند که وزن خود را دوباره کاهش دهند ولی اطلاعی در مورد راه های کاهش وزن ندارند. در این مقاله عجیب ترین و جالب ترین ایده ها برای کاهش وزن را آماده کرده ایم. کسانی که دنبال لاغری خود هستند حتما این مقاله را مطالعه کنند و از دست ندهند. با ما همراه شوید.

استراتژی‌های موثری برای کاهش وزن سریع وجود دارند که تنها با رژیم گرفتن و ورزش کردن موثر نمی‌شوند. تلفیق کردن روش‌های مختلف کاهش وزن می‌تواند بهترین تاثیر را داشته باشد.

پنج استراتژی ترکیبی که سریعا باعث کاهش وزن می‌شوند عبارتند از:

۱. ورزش قدرتی انجام دهید 

هر چقدر حجم عضلات بیشتر باشد، سوخت و ساز بدن موثرتر خواهد بود. آن چه که اغلب به غلط تصور می‌کنند این است که ورزش هوازی تنها باعث کالری سوزی می‌شود. بهتر است ورزش قدرتی انجام دهید این نوع ورزش سوخت و ساز بدن را بالا نگه می دارد.

۲. سوخت و ساز را با غذاهای چربی سوز همراه کنید 

دلیل این که بعضی رژیم‌های غذایی کارساز نیستند این است که تنها بر شمارش کالری، افزایش پروتئین و کاهش کربوهیدرات تمرکز دارند. شما باید غذاهای چربی سوز نیز مصرف کنید و از خوردن غذاهایی که چربی را ذخیره می‌کنند پرهیز کنید.

۳. حداقل هشت ساعت بخوابید 

خوابیدن به اندازه کافی باعث کاهش وزن می‌شود. بدن در زمان خوب سوخت و ساز بیشتری دارد. کمبود خواب هورمون‌هایی ترشح می‌کند که برای کاهش وزن مناسب نیستند.

۴. تیروئید خود را آزمایش کنید 

همچنین بخوانید:   چربی سوزی با این گیاهان!

ممکن است تیروئید شما کم کار باشد. تیروئید کم کار هورمون کنترل کننده سوخت و ساز را کمتر ترشح می‌کند. یک پنجم افراد بالای  ۴۰ سال تیروئید کم کار دارند. اگر احساس می کنید که خسته هستید و همیشه سردتان است احتمال کم کاری تیروئید در شما وجود دارد.

۵. آرام و مداوم عمل کنید 

بیشتر رژیم های غذایی احساس گرسنگی را تقویت می‌کنند و باعث تغییراتی هورمونی می‌شوند. بنابراین بهتر است روشی را انتخاب کنید که آرام پیش می‌رود. تغییرات کوچک باعث می‌شوند که سوخت و ساز بدن کم کم به شرایط عادت کند و واکنش‌های ناگهانی در بدن صورت نگیرد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید