با روشهای طبیعی موی آسیب دیده تان را ترمیم کنید

بسیاری اوقات و به دلایل مختلف موهای ما آسیب می بینند. از شایع ترین نشانه های موی آسیب دیده، وز شدن آن. اگر شما هم این روزها درگیر موهای وز شده و به اصطلاح سوخته ی خود هستید. پیشنهاد می کنم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

در مطلب امروز با چند شیوه درمان طبیعی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده آشنا خواهید شد که تهیه و استفاده از آن‌ها بسیار ساده اما کارآمد است. تمام مواد تشکیل‌دهنده این ترمیم‌کننده‌ها طبیعی و بیشتر‌ آن‌ها ساخته شده از میوه‌هایی هستند که احتمالا همیشه در منزل‌تان وجود دارند.

چند روش طبیعی برای ترمیم موهای آسیب دیده

ترمیم موهای آسیب دیده با آووکادو

این میوه سرشار از انواع ویتامین‌های مختلف، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی مفیدی است که هر یک از آن‌ها برای حفظ سلامت و زیبایی موهای‌تان ضروری است. برای تهیه این ماسک مفید کافی است تا یک عدد آووکادو رسیده را خوب له کنید و بعد یک تخم‌مرغ به آن اضافه کنید، مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس موهای‌ خود را کمی خیس یا مرطوب کنید و ماسک را روی موهای‌تان بمالید. بهتر است ماسک را به آرامی روی سرتان ماساژ دهید تا مواد به خوبی جذب تار موها و پوست کف‌سرتان شود. بگذارید ماسک ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد چند بار موهای‌ خود را آبکشی کنید. سعی کنید برای درمان موهای آسیب‌دیده هفته‌ای یکبار و برای حفظ سلامت آن‌ها ماهی یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده با کدو‌ حلوایی و عسل

همچنین بخوانید:   دانستنی هایی لازم و ضروری درباره میکرودرم

کدو‌حلوایی سرشار از ویتامین A و ویتامین C است. علاوه بر این، پتاسیم، زینک و بتاکاروتن موجود در آن این خوراکی مفید را تبدیل به یک ترمیم‌کننده جادویی برای موها کرده است. برای تهیه این ماسک کافی است تا ۱ تا ۲ قاشق غذا‌خوری عسل را با یک فنجان کدو‌حلوایی له شده مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. با استفاده از کلاه حمام موهای خود را پوشانده و ۱۵ دقیقه بعد آبکشی کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده با پودر کاکائو

استفاده از این ترمیم کننده برای افرادی که موهای قهوه‌ای دارند مناسب‌تر است. ترکیب پودر کاکائو با ماست، عسل و سرکه سیب می‌تواند موهای شما را جادو کند و جلوه‌ای بی‌نظیر به آن‌ها بدهد.

ترمیم موهای آسیب دیده با کره

توصیه می‌کنیم حتما از این درمان خانگی استفاده کنید تا یکبار برای همیشه خشکی و شکنندگی موهای خود را برطرف کنید. تنها مقدار کمی کره کافی است تا موهای شما را به طرز چشمگیری درخشنده‌تر کند. یک تکه کره را بیرون از یخچال بگذارید تا گرم و کمی نرم شود. سپس آن را روی موهای خشک‌تان بمالید و با استفاده از یک کلاه حمام برای مدت زمان ۳۰ دقیقه تمام موهای‌تان را بپوشانید. بعد از گذشت مدت زمان لازم موهای خود را طبق روال همیشگی با شامپو و آب بشویید تا کاملا پاک شوند.

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن زیتون

برای برگشت رطوبت از دست‌رفته موهای‌تان کافی است تا نصف فنجان روغن زیتون را روی موها و کف‌سرتان ماساژ دهید. سپس با استفاده از یک کیسه پلاستیک همه موهای خود را پوشانده و بعد کیسه را در یک حوله حمام بپیچید. بگذارید ماسک ۴۵ دقیقه روی سرتان بماند و بعد با شامپو موهای‌تان را شسته و آبکشی کنید.

همچنین بخوانید:   چرا مو سفید می‌شود؟

ترمیم موهای آسیب دیده با چای

ممکن است فکر کنید چای تنها برای رفع خستگی یا برطرف کردن گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ما به شما می‌گوییم که می‌توانید از چای به عنوان یک ترمیم‌کننده عالی برای دوباره سالم کردن موهای‌تان استفاده کنید. برای استفاده از این درمان ساده کافی است تا بعد از اینکه طبق روال معمول موهای خود را شامپو و آبکشی کردید، برای آخرین نوبت آبکشی به جای آب، موهای خود را با ترکیب آب و مقداری چای تازه‌دم و فاقد شکر بشویید. چای می‌تواند رنگ و درخشندگی موهای شما را به میزان زیادی افزایش دهد. در انتخاب خود کمی وسواس به خرج دهید و مطابق با رنگ موهای خود از چای مناسب با رنگ موهای‌تان استفاده کنید. برای مثال اگر رنگ موهای شما بلوند یا روشن است از چای بابونه استفاده کنید و برای موهای تیره‌تر از چای سیاه استفاده کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده با سرکه سیب

اغلب ما در منزل سرکه سیب داریم اما آیا از خواص شگفت‌انگیز این ماده طبیعی برای سالم کردن موهای‌تان آگاه هستید؟ برای استفاده از این ترمیم‌کننده کافی است تا ۱ قاشق‌ چای‌خوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذا‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید و بعد سفیده ۳ عدد تخم‌مرغ را هم به سایر مواد اضافه کنید. تمامی مواد را خوب با هم ترکیب کرده و روی کف‌ سر و موهای خود بمالید. با استفاده از یک کلاه حمام یا کیسه پلاستیک موهای‌تان را پوشانده و حدود نیم‌ساعت بعد آن را با آب و شامپو همیشگی خود بشویید.

همچنین بخوانید:   راهکارهایی برای درخشش و رطوبت پوستتان

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید