ورزش فاکتور اصلی برای کنترل وزن نیست

موثرترین راه کاهش وزن و لاغری چه می‌تواند باشد؟ برای پیدا کردن جواب این سوال خبرنگاران مصاحبه‌هایی را با متخصصان داشته‌اند و صحبت‌های این کارشناسان بسیار قابل توجه‌ هستند.

اگر به دنبال سوزاندن چربی های اضافی بدنتان هستید،‌ حتما در مورد این موضوع شنیده‌اید که رژیم غذایی و ورزش کردن مهم‌ ترین عوامل کاهش وزن هستند؛ با این حال سوالی که به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند این است که کدام فاکتور تاثیر بیشتر داشته و برای لاغری چه عاملی باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد؟

مطالعات انجام شده در دانشگاه لویولا آمریکا نشان داده که ورزش فاکتور اصلی برای کنترل وزن نیست.

محققان دانشگاه لویولا با بررسی افراد بزرگسال و جوان دریافتند که میزان فعالیت فیزیکی و میزان نشستن هیچ کدام با افزایش وزن در ارتباط نیستند.

سیر این تحقیقات می‌گوید داشتن فعالیت فیزیکی نمی‌تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کند. داشتن فعالیت فیزیکی به سلامتی کمک می‌کند و احتمال بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد و بر روحیه نیز تاثیرگذار است. افرادی که ورزش می‌کنند بیشتر زندگی می‌کنند و سالم‌تر هستند. اما فعالیت فیزیکی با وجود اینکه باعث کالری‌سوزی می‌شود، اشتها را نیز افزایش می‌دهد و زمانی که استراحت می‌کنیم کمتر غذا می‌خورید.

در این مطالعات افرادی از کشورهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. حتی بررسی‌های انجام شده نشان داده است افرادی که تحرک لازم را دارند میزان بیشتری هر ساله وزن اضافه می‌کنند تا کسانی که اصلا فعالیت ندارند.

همچنین بخوانید:   کارهایی که لازم است برای رژیم لاغری انجام دهیم

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید