داشتن پوستی جوان با انجام این کارها

خانم ها تصویر می کنند که همیشه باید لوازم آرایشی همراهشان باشد تا زیباتر و جذاب تر دیده شوند و اگر وقت تجدید آرایش رسیده باشد سعی می کنند هر طور که شده آینه و لوازم آرایشی گیر بیاورند و صورت خود را زیبا کنند

جوانسازی و داشتن پوست سالم، جوان و بدون نقص آرزوی همه ماست. برای رسیدن به این آرزو قدمهای ساده و روزمره ای می توان برداشت. این نکات مفید به شما کمک خواهند کرد تا پوست خود را همواره سالم و زیبا نگه‌دارید.

اگر از جمله افرادی هستید که دوش‌ گرفتن‌های داغ و طولانی مدت را دوست دارند، همین امروز این عادت را ترک کنید. دوش‌های گرم و طولانی رطوبت طبیعی پوست را زدوده و آن را تیره و بی‌نهایت خشک می‌کنند.

یک برنامه لایه‌برداری هفتگی را با استفاده از شکر و آب لیمو انجام دهید. با اینکار سلولهای مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند.

با استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب و طبیعی، رطوبت پوست را حفظ کنید تا درخشندگی طبیعی آن حفظ شده و سلامت آن حفظ شود.

قبل از بیرون رفتن، سعی کنید از ضدآفتاب‌های مفید استفاده کنید تا پوست از پرتوهای مضر ماورابنفش خورشید در امان بماند.

اجتناب از مصرف بی‌رویه الکل و سیگار نیز یکی دیگر از روشهای بسیار عالی برای حفظ و بازگردانی رطوبت پوست است.

میوه‌های تازه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای میان وعده، از میوه‌های خشک استفاده کنید؛ چراکه حاوی تمام ویتامین‌های ضروری برای پوست سالم هستند. میوه‌های خشک علائم پیری را به تعویق انداخته و پوست را جوان و سالم نگه می‌دارند.

بری‌ها و فلفل دلمه را که حاوی تمام مواد مغذی ضروری و مینرالها برای حفظ سلامتی و درخشندگی پوست هستند، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

همچنین بخوانید:   راهکارهایی برای داشتن پوستی شاداب

یک جام آلبالو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند با علائم پیری مبارزه کرده و از پیگمنتیشن یا تجمع رنگدانه‌های پوستی جلوگیری کند.

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است و اگر نگران از دست رفتن سلامتی طبیعی پوست خود هستید، لازمست این روغن‌ها در غذای روزانه شما وجود داشته باشند.

موز سرشار از ویتامین C است که برای سلامت پوست مفید است. پس، شامل کردن یک عدد میوه در رژیم غذایی روزانه می‌تواند برای پوست شگفتی‌آفرین باشد.

هویج نیز یکی دیگراز سبزیجات اساسی است که برای پوست مفید است. هویج غنی از ویتامین A است که ترمیم پوستی را ارتقا داده و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد.

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌های سلامت‌زا برای پوست است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و پوست را در برابر آسیبهایی مانند آلودگی و پرتوهای UV محافظت می‌کند. از طرف دیگر، نوشیدن هر روزه چای سبز، سپری در برابر علائم پیری است.

اگرچه کمی دیوانگی به نظر می‌رسد، اما آب یکی از بهترین درمان های خانگی برای حفظ سلامت پوست است. نوشیدن ۳ الی ۴ لیتر آب در هر روز، رطوبت پوست را حفظ کرده و آن را جوانتر می‌کند.

آووکادو نیز میوه‌ای مغذی و نگهدارنده پوست است. آووکادوها غنی از چربی‌های سالم، ویتامین A، و C، و مقادیر بالای فیبر هستند. این میوه می‌تواند پوست چهره را زیباتر کرده و علائم پیری را کُند کند. پس بهتر است از آوکادو در رژیم غذایی روزانه خود، در سالادها، ویا ساندویج‌های صبحانه استفاده کنید.

به جز این نکات، چند نمونه غذای خوشمزه و عالی برای تغذیه مناسب پوست در زیر ارائه می دهیم. دستورهایی غذایی که بانوی شهر برای شما جمع آوری کرده، سریع و آسان تهیه شده و در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مؤثر بوده و سلامت پوست را نیز تقویت می‌کنند.

همچنین بخوانید:   روغن جوجوبا برای چین و چروک

دستور تهیه غلات صبحانه همراه با خشکبار و موز

غلات کامل یکی از منابع عالی و سرشار از مواد مغذی هستند که در تقویت سلامت کلی بدن و بیشتر از همه پوست بسیار مفید و مؤثر عمل می‌کنند. آنها همچنین، حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هستند که مانع از ایجاد بسیاری از آسیبهای پوستی می‌شوند.

موز یکی از بهترین میوه‌ها است که برای پوست بسیار مفید است و مانع از ایجاد آکنه، و روشن شدن تن پوست می‌شود و آن را سفت و محکم نگه می‌دارد.

از طرفی دیگر، میوه‌های خشک مانند کشمش و گردو سرشار از چربی‌های مفید و لازم، مواد مغذی، و مینرالهایی هستند که سلامت کلی پوست را به آن برمی‌گردانند. این صبحانه سریع و بی‌نهایت سالم، کیفیت و زیبایی پوست را دوچندان می‌کند.

مواد لازم : 

غلات کامل- ۳/۴ پیمانه

موز- ۱ عدد

شیر- ۱ پیمانه

گردوی خرد شده -۲ قاشق چای خوری

کشمش- ۲ قاشق چای خوری

روش تهیه : 

غلات کامل، تکه های موز، گردوی خرد شده، کشمش و شیر را در بشقاب بریزید و هم بزنید و در نهایت، از این صبحانه خوشمزه و سالم و سریع لذت ببرید.

۱ ) آب انار

یکی از سریعترین و مؤثرترین غذاهای سالم برای پوست، استفاده از انار در غذای روزانه است. انار یکی از میوه‌‌های سرشار از آنتی اکسیدانهای پلی‌فنول است  که با رادیکالهای آزاد مبارزه کرده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. نتیجه این خواص، چهره‌ای سالم و روشن است.

مواد لازم : 

انار تازه- ۲ الی ۳ پیمانه

مخلوط کن

صافی

روش تهیه : 

همچنین بخوانید:   علت خارش پوست در کودکان چیست؟

ابتدا، انار را در مخلوط کن گذاشته و به مدت ۵ الی ۸ دقیقه خوب هم بزنید تا تمام آب آن گرفته شود.

اکنون، با استفاده از صافی، محلول را کاملاً صاف کنید.

آن انار را در لیوان ریخته و همراه با صبحانه و یا هر وعده غذایی دیگر، آن را میل نمایید.

آب انار یکی از بهترین و طبیعی‌ترین غذاها برای سالم و سرحال نگه داشتن پوست است.

۲ ) شیر سویا

شیر سویا حاوی مقادیر بالای مینرالها و پروتئین‌هایست که مانع از تجمع رنگدانه‌ها در پوست و ایجاد لکه‌های تیره می‌شوند. شیر سویا را هر روز در برنامه غذایی خود بگنجانید تا بهترین نتیجه را از مصرف این غذای شگفت‌انگیز کسب کنید.

۳ ) تخم کدو تنبل

دانه های کدو تنبل سرشار از روی هستند و از پدید آمدن شرایط حاد پوستی مانند اگزما و آکنه جلوگیری می‌کنند. این غذا را به مدت یک هفته امتحان کنید تا سلامت طبیعی پوست را به آن برگردانید.

مواد لازم 

تخم کدو – ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه : 

استفاده از تخم کدو یکی از مفیدترین روشها برای حفظ سلامت پوست است.

تخم کدو را می‌توانید بعدازظهرها، و یا به همراه سالاد یا صبحانه میل کنید.

مصرف تخم کدو یک روش عالی برای متعادل کردن روغن‌های طبیعی پوست و پیشگیری از آکنه است.

در صورت ادامه پیدا کردن هر یک از مشکلات پوستی و یا خشکی بیش از حد پوست، با متخصصان پوست مشورت کنید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید