چرا بعد از چاق شدن رسیدن به تناسب اندام مشکل است؟

شیوۀ توزیع چربی در بدن ما را در معرض خطر بیشتری در مورد بیماری‎های کاردیومتابولیک مثل بیماری قلبی و دیابت قرار می‎دهد. تحقیق جدید به این موضوع می‎پردازد که جنس فرد در این مورد چه تأثیری دارد. بیماری قلبی، سکته مغزی، و دیابت فقط برخی از بسیار ریسک‌های کاردیومتابولیک سلامت در پیوند با چاقی محسوب می‎شوند

دقت کرده اید هر بار وزنی که کم کردید بازمی گردد کم کردن مجدد آن سخت تر از قبل می شود؟ دچار اشتباه نشده اید، دلیل فیزیولوژیکی واقعی برای این اتفاق وجود دارد.

انگیزه برای دیدن سریع تغییرات باعث می شود فرد رژیمی محدود را شروع کند و این رژیم منجر به کاهش وزن سریع می شود. استفاده ی بیش از حد از یک رژیم محدود و کاهش وزن سریع باعث میشود هورمون های گرسنگی تحت تاثیر قرار بگیرند.این اتفاق نشان میدهد شروع مجدد رژیم بعد از اضافه شدن وزن تنها از نظر فیزیکی و روانی سخت نیست بلکه هورمونها نیز بر علیه بدن کار میکنند.

محدود کردن شدید میزان کالری دریافتی و رژیم های سخت باعث میشود سطح لپتین در بدن کاهش یابد – هورمونی که به فرد احساس سیری میدهد—و سطح گرلین افزایش یابد—هورمونی که گرسنگی را تحریک میکند.

اما خبر بد: این فقط برای مواقعی که رژیم میخواهید بگیرید نیست. تحقیقات نشان داده هورمون های ما تا مدتها بعد از رژیم در این سطح باقی میمانند. از این رو، بیش از پیش گرسنه خواهید شد و حتی ممکن است وزنتان از آنچه قبلا بودید نیز بالاتر برود. چه کاری از دستمان بر می آید؟

همچنین بخوانید:   کالری بیسکوییت ساقه طلایی چقدر است؟

در رژیم بودن را تنظیم کنید 

بدون در نظر گرفتن گروه های غذایی و بی ارزش دانستن آنها، کور کورانه رژیمی را که برای دوستتان یا یک فرد مشهور کار کرده را دنبال نکنید، و روی آنچه بدنتان نیاز دارد تمرکز کنید. تغییرات را کم کم در برنامه غذایی وارد کنید و ناگهانی برنامه را دگرگون نکنید. در حال حرکت باشید، ورزش کردن تنها سوزاندن کالری را تقویت نمیکند بلکه میتواند به دوباره تنظیم شدن هورمون گرسنگی کمک کند.

غذاها می توانند دوستتان باشند 

وقتی به جایی می رسید که گرفتار چرخه ی مسموم کاهش و افزایش وزن، محدود کردن و پرخوری می شوید، به صورت جدایی ناپذیری رابطه تان با غذاها ناسالم می شود. به جای اینکه به غذا ها به عنوان خوراک یا ناقل انرژی و سلامت نگاه کنید آنها را وسیله ای برای کاهش وزن می دانید. وقتی برای مدتی چنین فکر کنید و غذا باعث استرس تان شود خیلی زود کنترل اوضاع را از دست خواهید داد.

تنها نیستید 

یادتان باشد به خودتان سخت نگیرید! وقتی به این نوع تفکر تمایل پیدا کنید به عقب برخواهید گشت و با خود فکر می کنید که واقعا به دنبال چه هستید. هدف نهایی شما این است که این چند کیلوی سمج را کم کنید؟ یا می خواهید وقتی در آینه نگاه می کنید از آنچه می بینید لذت ببرید؟ همه اینها به ارزشی که برای خود قائلید برمی گردد. هیچ چیزی نمیتواند جای دوست داشتن خودتان را بگیرد. پس به خاطر بسپارید که انسانی زیبا و چیزی بیشتر از یک بدن هستید. قدرت و کمکی که می توانید به دنیا بکنید را فراموش نکنید. خود و اطرافیان خود را سرشار از افکار مثبت کنید و برای کاهش وزن عجله ای نداشته باشید، وزن کم می شود.

همچنین بخوانید:   کالری خرما چقدر است ؟

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید