آیا پیاده روی به تنهایی برای سلامتی انسان کافیست؟

پیاده‌روی بهتر از ورزش نکردن است اما برای افزایش سلامتی باید ورزش‌های هوازی را با ورزش‌های قدرتی ترکیب کرد.

به نقل از stuff، انسان‌ها نیاز به ورزش برای سالم ماندن دارند. ورزش از مرگ زودرس و بیماری جلوگیری می‌کند و توانایی انجام کارهای روزانه را افزایش می‌دهد. پیاده‌روی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ورزش کردن است. اما آیا پیاده‌روی برای سالم ماندن کافی است؟

یکی از متخصصان ورزشی درباره این مساله می‌گوید پیاده‌روی بهتر از ورزش نکردن است اما برای افزایش سلامتی باید ورزش‌های هوازی را با ورزش‌های قدرتی ترکیب کرد و به صورت منظم آن‌ها را انجام داد. کم بودن آمادگی جسمانی باعث کاهش طول عمر می‌شود. انجام فعالیت‌های قدرتی باعث می‌شود که حجم عضلات کاهش پیدا نکند و تراکم استخوان‌ها بیشتر شود. پیاده‌روی به تنهایی کافی نیست اما می‌تواند بدن را برای ورزش‌های سنگین‌تر آماده کند. بنابراین افراد باید ورزش‌های شدیدتر را در برنامه خود داشته باشند. البته این به این معنا نیست که پیاده‌روی تاثیر مثبت ندارد. نداشتن فعالیت فیزیکی باعث افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی مفرط و دیابت می‌شود. پیاده‌روی می‌تواند از این نوع بیماری‌ها تا حدودی جلوگیری کند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می‌توانید در پیاده‌روی چالشی ایجاد کنید برای مثال بر روی تپه راه بروید.

بهتر است سرعت شما در پیاده‌روی ۴ تا ۶ کیلومتر در ساعت باشد و در روز حداقل نیم ساعت پیاده‌روی کنید. اگر در محیط آلوده‌ای زندگی می‌کنید بر روی تردمیل راه بروید.

دویدن شما را بیشتر به اهداف ورزشی می‌رساند. ورزش شدیدتر مانند دویدن هر یک دقیقه اثر ۳ دقیقه پیاده‌روی را دارد بنابراین اثر یک ساعت پیاده‌روی را می‌توان در ۲۰ دقیقه دویدن به دست آورد.

همچنین بخوانید:   هنگام خرید کفش ورزشی به این نکات دقت کنید

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید