۹ عادت بد سئو که می بایست در سال جدید آنها را ترک کنید

وقت آن رسیده است که مطابق الگوریتم های جدید گوگل ، استراتژی های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت خود را تغییر دهیم . برخی از تکنیک هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و نتایج مثبتی به همراه داشت امروزه نه تنها نتایج مثبتی ندارد بلکه ممکن است شما را با جریمه های گوگل مواجه کند . در ادامه به ۹ تکنیک سئو که می بایست از آنها دوری کنید اشاره شده است .

۱ – ایجاد یک صفحه مجزا برای عبارات کلیدی متغیر

بری شوارتز (متخصص سئو) پس از یک به روز رسانی تایید نشده گوگل (به روز رسانی Google Maccabees) در ماه دسامبر ۲۰۱۷ در مورد مسئله کلید واژه ها صحبت کرد. پس از بررسی وبسایت هایی که مردم برای بررسی ، به شوارتز فرستاده بودند، یک مسئله رایج در ارتباط با صفحات فرود محلی، مانند [نام شهر] + [سرویس A] و سپس [نام شهر] + [سرویس B] بود. مسئله که در این گونه صفحات وجود دارد این است که این عبارات برای کاربران ارزش کمی دارند . شما می بایست صفحات با محتوای با ارزش برای کاربران تولید کنید.

در گذشته برای هر عبارت کلیدی یک صفحه مجزا ساخته می شد . در حال حاضر کارشناسان سئو معتقدند می بایست در هر صفحه تمرکز بر روی یک موضوع باشد و عبارات کلیدی مختلفی که در حوزه این موضوع قرار می گیرند از طریق تگ های هدینگ بعنوان زیر عنوان قرار گیرند .

۲ – بک لینک های تهاجمی

قبل از اینکه در خصوص بک لینک های ضعیف صحبت کنیم نیاز است به نکته اشاره کنیم که بک لینک ها هنوز بخش مهمی از سئو محسوب می شوند. Eric Enge مقاله بسیار جالبی در خصوص نقش بک لینک ها در نتایج جستجو نوشته است :

Links Are Still Fundamental to Organic Search Rankings – Here’s Proof

لینک ها یک تأیید عمومی هستند و منعکس کننده آن است که یک وبسایت اطلاعات ارزشمندی دارد. گوگل از لینک ها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی جهت رتبه بندی سایت ها استفاده می کند . اما مشکلات زمانی رخ خواهند داد که لینک ها بصورت غیر طبیعی ایجاد شوند . به عنوان مثال طرح های تبادل لینک ، ثبت سایت در دایرکتوری های ضعیف با رتبه اسپم زیاد ، خرید لینک بصورت بی رویه و سایر تاکتیک های اسپم.

همانطور که سال جدید شروع می شود می بایست این تکنیک های تهاجمی لینک بلدینگ را رها کنیم و روی استراتژی های مفید تمرکز کنیم . لورن بیکر، موسس نشریۀ موتور جستجو، ایده های متعددی را در خصوص لینک بلدینگ و دریافت بک لینک در دسامبر ۲۰۱۷ ارائه داد.

SEO & Content: How to Build More Than Just Links

۳ – تولید محتوای بی کیفیت

سئو و محتوا در هم آمیخته اند . شما بدون محتوا نمی توانید سایت خود را سئو کنید . برای بهینه سازی سایت نیاز است . در غیر اینصورت موتورهای جستجو شما را پیدا نخواهند کرد . اما نکته ای که در این میان وجود دارد فقط داشتن محتوا به اندازه کافی خوب نیست . محتوا می بایست دارای کیفیت مناسبی باشد ، خصوصا در موضوعاتی که رقابت در آنها زیاد است . محتوای ارزشمند تولید کنید و در وب سایت خود قرار دهید .

۴ – عدم رفع مشکلات سایت

تجربه نشان داده است اکثر وب سایت ها به نوعی با مشکلات فنی مواجه هستند . مشکلاتی که تاثیر منفی بر جایگاه سایت شما در نتایج جستجو دارند . رایج ترین مشکلات فنی سایت ها عبارتند از :

  • ریدایرکت های نامناسب
  • سرعت لود بسیار پایین
  • خطاهای مربوط به نمایش سایت در موبایل
  • محتوای تکراری
  • خطاهای https
  • مشکلات مربوط به سرور

۵ – فراموش کردن سئو تصاویر

بعنوان یک متخصص سئو می بایست تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به هر نحوی در نتایج جستجو قرار بگیریم . یکی از این روش ها نتایج جستجوی تصاویر است . در هنگام آپلود تصاویر در سایت به نام فایل ، ویژگی های Alt و Title دقت نمایید . حتماً این موارد را در خصوص تصاویر مشخص نمایید . Alt تصویر باید توضیحی در خصوص تصویر ارائه دهد . اگر تصویر مطابق با موضوع صفحه است (که باید باشد !!) ، طبیعی است که یک کلمه کلیدی در توصیف داشته باشد.

۶ – پیوند های بیش از حد بین وب سایت های شما

برخی پیشنهاد می کنند بین سایت های خود لینک های مختلف ایجاد کنید با این استدلال که به شما کمک می کند در جایگاه بالاتری قرار بگیرید . این توصیه نادرست است . لینک سازی بین بین وب سایت های شما با قصد افزایش تعداد بک لینک ها ، ممکن است به شما بیشتر آسیب برساند تا به شما کمک کند. این تکنیک سئو بسیار قدیمی است.

۷ – تلاش برای گول زدن گوگل

سئو خوب یا سئو سفید به این معناست که تلاش کنید بصورت اصولی و قانونمند جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید . نه اینکه سعی کنید با سئو سیاه از قوانین گوگل سوء استفاده کنید . این قبیل فعالیت ها ممکن است در برهه زمانی کوتاه نتایج مثبتی داشته باشد اما در دراز مدت سبب جریمه شما خواهد شد . تغییر تاریخ مقاله برای نمایش بروز بودن آن نیز یکی از حقه هایی است که مدیران سایت برای برای نشان دادن فعالیت زیاد سایت و بروز بودن آن بکار می بندند ؛ غافل از اینکه گوگل آنها را شناسایی و جریمه خواهد کرد .

۸ – تمرکز بر رتبه بندی کلمات کلیدی جهت اندازه گیری موفقیت

در دنیایی که جستجوی مکان ، تاریخچه وب ، جستجوی تصاویر و جستجوی صوتی رو به رشد است رتبه بندی کلمات کلیدی تصویر واقعی از جایگاه شما ارائه نمی کند . مردم برای جستجوی محصولات و پاسخ ها از طیف گسترده ای از پرسش ها استفاده می کنند. این جمله بدین معنی نیست که رتبه بندی کلمات کلیدی را نادیده بگیرید . آنچه عنوان می شود این است که روی داده های دیگر هم تمرکز کنید . سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید این است که :

  • ترافیک شما به چه طریقی تامین می شود ؟
  • میزان ماندگارب کاربران در سایت شما چقدر است ؟
  • آیا کاربران با وب سایت شما درگیر هستند و ارتباط برقرار می کنند ؟

۹ – اعتقاد به اینکه قوانین سئو ثابت است

اگر شما این مقاله را مطالعه می کنید بدین معنی است که علاقمند به افزایش دانش خود در زمینه سئو هستید و آخرین تغییرات سئو را دنبال می کنید . بروز نبودن و آشنا نبودن با تغییر الگوریتم ها ، دستورالعمل وب مستران ، قوانین سئو و . . .عدم موفقیت شما را در بدنبال خواهد داشت . سعی کنید بصورت هفتگی مقالات مرتبط با تغییرات الگوریتم های جستجو را مطالعه کنید و اصلاحات لازم را در وب سایت های خود انجام دهید. مطالعه وبلاگ های سئو ، پیگیری حساب کاربری متخصصان سئو در توییتر ، شرکت در وبینار ها و کنفرانس های سئو اطلاعات شما را در این زمینه بروز نگه خواهد داشت .

سورینت شرکت طراحی سایت مشهد ، سئو بهینه سازی سایت در مشهد

منبع : https://goo.gl/nr4YJJ

این مطلب دارد بدون نظر