با خواص بی نظیر لوبیا سبز آشنا شوید

لوبیا سبز سرشار از ویتامین است به خصوص درصد بالایی ویتامین E دارد همچنین حاوی ویتامین های A,C و ماده معدنی آهن است. تجمع مواد معدنی و ویتامین های مهم به همراه درصد بالای فیبر و کلروفیل ، لوبیا سبز را تبدیل به یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات کرده است.
وجود ویتامین E,A,C در آن از پیری زودرس جلوگیری میکند و به حفظ استحکام پوست و جلوگیری از چروک خوردگی ، کمک میکند. همچنین ویتامین A  که در آن به وفور یافت می شود قوه دید را بهبود بخشیده و نقش افزایش دهندگی اشتها را داراست.
از آنجایی که درصد بالایی فیبر و کلروفیل دارد برخلاف لوبیای خشک مصرف آن به افراد دیابتیک توصیه میشود و مناسب است که در تمام وعده های غذایی به همراه سایر سبزیجات مفید از قبیل گوجه فرنگی ، بروکلی ، بامیه و .. در کنار غذای اصلی صرف شود البته انواع ترد و شکننده آن که قطر نازک تری دارند برای این کار مناسب ترند که علاوه بر پختن میتوان از آنها به شکل خام در تهیه سالادها نیز بهره مند شد که در این صورت ویتامین C آن نیز بیشتر حفظ خواهد شد.
مصرف لوبیا سبز برای پایین آوردن فشارخون و تعدیل میزان چربی های خون بسیار مناسب است و توصیه میشود برای جلوگیری از هدر رفتن پتاسیم و سایر املاح معدنی مناسب که عاملی برای حفظ سلامت بدن به شمار می آیند در حین پخت از آب کمی استفاده شود و حتما درب ظرف را بگذارند تا خواص این سبزی هرچه بیشتر حفظ شود.

آیا از فایده لوبیا سبز برای سلامتی چیزی می‌دانید؟ این ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و برای سلامت قلب فواید بسیاری دارد. با ما در این نوشتار همراه باشید تا ۱۰ فایده لوبیا سبز را به شما معرفی کنیم.

لوبیا سبز به آسانی در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس است. محتوای غذایی آن شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و مقدار ناچیزی کربوهیدرات است. هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا۳ نیز هست. محتوای کاروتینوئید و فلاونوئید لوبیا سبز فواید ضدالتهابی دارد.

فواید ویتامین K

ویتامین K نقش برجسته‌ای در لخته شدن خون و ترمیم جراحت دارد. هم‌چنین در سنین پیری استحکام استخوان‌ها را حفظ می‌کند.

فواید ویتامین C

ویتامین C منبعی فوق‌العاده برای آنتی اکسیدان است، که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد خیلی خوب عمل می‌کند. واکنش‌های این رادیکال‌های آزاد منجر به محصولات جانبی و فرآیندهایی می‌شود که ممکن است سرطان‌زا باشد. آنتی اکسیدان موجود در لوبیا سبز برای بدن بی‌نهایت مفید است.

کالری کم

لوبیاسبز تازه کالری خیلی کمی دارد. برای همین آدم‌هایی که مراقب کالری مصرفی‌شان هستند نباید نگران باشند و می‌توانند مقدار زیادی از آن را بخورند. هم چنین لوبیاسبز حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع، و کلسترول است.

سرشار از فیبر است

لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.

فولات

لوبیا سبز منبعی غنی برای فولات نیز هست که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. خوراکی‌های سرشار از فولات برای زنان در طول دوره‌ی قبل از بارداری و بارداری مفید است.

از عفونت جلوگیری می‌کند

تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شود منبع خوبی برای آن دسته از مواد مغذی است که از بسیاری از عفونت‌ها در بدن پیشگیری می‌کنند.

مایعات سلول‌ها و بدن را حفظ می‌کند

محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز به بدن کمک می‌کند که تولید سلول و جریان مایعات در بدن را بهتر حفظ کند.

بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را کنترل می‌کند

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز برای کنترل فشار خون و دیگر بیماری‌های مربوط به قلب نیز مفید است.

تاثیرات ویتامین A

ویتامین A موجود در لوبیا سبز برای تامین آنتی‌اکسیدان و نیز تولید ترکیباتی که از فرآیند پیری جلوگیری می‌کند مفید است.

تاثیر منگنز

محتوای منگنز موجود در لوبیا سبز برای مهار واکنش رادیکال آزاد مفید است چون یک عامل مشترک برای آنتی‌اکسیدان است. این معمولا باعث می‌شود تناسب اندام و سلامت‌تان را حفظ کنید.

حدود ۱۰۰ گرم لوبیا سبز حاوی ۳۱ کیلوکالری انرژی، ۷.۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۸۲ گرم پروتئین، ۰.۳۴ گرم چربی و ۳.۴ گرم فیبر است. مواد مغذی دیگر نیز مانند کلسیم- ۳۷ میلی‌گرم، آهن- ۱.۰۴ میلی‌گرم، منیزیم- ۲۵ میلی‌گرم، و منگنز- ۰.۲۱۴ میلی‌گرم در لوبیا سبز وجود دارد. سدیم و پتاسیم به ترتیب به مقدار ۶ میلی‌گرم و ۲۰۹ میلی‌گرم در آن وجود دارد. مواد مغذی دیگر و مقدار آنها شامل فسفر ۳۸ میلی‌گرم، روی ۰.۲۴ میلی‌گرم، ویتامین K ۱۴.۴ میکروگرم و ویتامین C ۱۶.۳ میلی‌گرم.

برای دریافت میزان موثری از مواد مغذی بهتر است در رژیم غذایی تان از لوبیاسبز استفاده کنید. بهترین شیوه‌ی مصرف لوبیاسبز به صورت سالاد بالزامیک لوبیا سبز است. هم‌چنین به صورت ترشی برای مصرف نیز وجود دارد.

این مطلب دارد بدون نظر