خداحافظی با لکه های قهوه ای پوست با روش های نوین درمانی

در گذشته لکه های قهوه ای پوست یا همان کک و مک یک مشکل غیر قابل حل بود و افراد ناچار بودند برای تمام عمر با آن با دست و پنجه نرم کنند. اما با روش‌های نوین درمانی، دیگر لازم نیست لکه های قهوه ای پوست خود را تحمل کنید. اگر کک و مک دارید، این مقاله را از دست ندهید؛ ما در اینجا روش‌های نوین برطرف‌کرن لکه قهوه ای روی پوست را بررسی می‌کنیم.

لکه های قهوه ای پوست

لکه های قهوه ای پوست چه هستند و چرا ایجاد می‌شوند؟

لکه های قهوه ای که به‌عنوان لکه‌های پیری یا هایپرپیگمانتاسیون نیز شناخته می‌شوند به‌علت تولید بیش از حد ملانین در لایه بیرونی پوست ایجاد می‌شوند. ساخته‌شدن مقداری زیاد ملانین می‌تواند ناشی از مشکلات هورمونی، سن، تابش آفتاب، مشکلات کبدی و برنزه‌کردن مداوم پوست باشد.

روش‌های درمان لکه های قهوه ای پوست

در حال حاضر مراکز پوستی طیف وسیعی از درمان‌های پیشرفته را برای درمان و از بین بردن لکه های قهوه ای پوست ارائه می‌دهند. این گزینه‌های درمانی بسته به تشخیص پزشک متناسب با انواع پوست، انتخاب می‌شوند و معمولا نتیجه خوب، ایمن و موثری دارند. بیایید چند روش درمانی مرسوم برای برطرف‌کردن لکه های قهوه ای پوست را بررسی کنیم.

نیتروژن مایع برای لکه‌ های قهوه ای

درمان با نیتروژن مایع که به‌عنوان «کرایوتراپی» (cryotherapy) نیز شناخته می‌شود، عبارت است از اعمال سرمای شدید برای انجماد و از بین بردن رنگ‌دانه‌های موجود در لکه‌های ناخواسته. در طول این روش، متخصص پوست با استفاده از یک دستگاه تخصصی، نیتروژن مایع را روی نقاط تیره قرار می‌دهد و باعث ایجاد تاول و در نهایت پوسته‌پوسته‌شدن آن‌ها می‌شود. درمان با نیتروژن مایع، سریع و نسبتاً بدون درد است و به‌حداقل زمان نقاهت نیاز دارد.

لکه های قهوه ای پوست

میکرودرم ابریژن برای لکه های قهوه ای پوست

میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) یک روش لایه‌برداری غیرتهاجمی است که به‌آرامی لایه بیرونی و سلول‌های مرده پوست، از جمله نواحی رنگی را از بین می‌برد. در طول این روش که در کلینیک فوق ‌تخصص پوست در تهران انجام می‌شود، متخصص با استفاده از یک دستگاه مخصوص، کریستال‌های ظریفی را روی پوست منتشر می‌کند تا لایه پوست رویی را از بین ببرد. وقتی پوست دوباره ساخته می‌شود، رنگ آن صاف‌تر و یک‌دست‌تر است. میکرودرم ابریژن برای لکه‌های تیره خفیف تا متوسط مناسب است و ممکن است برای نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز داشته باشد.

لکه های قهوه ای پوست

لایه‌برداری لیزری برای لکه های قهوه ای پوست

لایه‌برداری با لیزر شامل استفاده از پرتوهای لیزر پر انرژی برای هدف قراردادن و شکستن رسوبات ملانین در پوست است. این درمان پیشرفته، دقیقا لکه‌ های قهوه ‌ای را هدف قرار می‌دهد و در عین حال تولید کلاژن را تحریک می‌کند. نتیجه آن پوستی سفت‌تر و جوان‌تر است. بسته به‌شدت رنگ‌دانه‌ها، ممکن است از انواع مختلفی از لیزرها مانند لیزر فرکشنال یا نور پالسی شدید (IPL) استفاده شود. لایه برداری با لیزر برای لکه های قهوه ای سرسخت یا عمیق بسیار موثر است.

لایه‌بردار آرایشی برای لکه های قهوه ای

لایه‌برداری شیمیایی یک گزینه محبوب برای رفع لکه های قهوه ای و بهبود بافت و رنگ کلی پوست است. این لایه‌بردارها از مواد لایه‌بردار مختلف مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا اسید تری کلرواستیک (TCA) برای حذف سلول‌های آسیب‌دیده پوست و تحریک ساخت مجدد سلولی استفاده می‌کنند. با تسریع روند بازسازی طبیعی پوست، لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند ظاهر لکه‌های تیره را کاهش داده و پوست را روشن‌تر و درخشان‌تر کند. متخصصان پوست قدرت و فرمول لایه‌بردار را براساس نوع پوست و لکه‌ها مشخص می‌کنند.

لکه های قهوه ای پوست

کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط، انواع مختلف خدمات پوستی، از جمله برطرف‌کرن لکه های قهوه ای پوست را با روش‌های نوین درمانی ارائه می‌دهد. در این کلینیک تخصصی علاوه‌بر خداحافظی با لکه های قهوه ای پوست، می‌توانید درمان خارش بدن، انواع خدمات مو (کاشت، مزوتراپی و… )، تزریقات زیبایی، جوان‌سازی و انواع لیزر را انجام دهید.

اگر قصد دارید به یک کلینیک مجهز، که همه درمان‌های پوست و مو را شامل می‌شود، مراجعه کنید، کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد یک گزینه مناسب و جامع است.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید