آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اپیلاسیون انجام دهم ؟

سالهاست که از اختراع لیزر موهای زائد می گذرد و همه ما حداقل یکبار این روش ارزشمند را انجام داده ایم. لیزر موهای زائد روشی است که در صورت اتمام دوره درمان باعث کاهش دائمی موهای زائد و ایجاد پوستی صاف ، بدون مو و ابریشمی می شود. بدین جهت به دلیل دائمی نبودن حذف موهای زائد با لیزر پس از اتمام جلسات ، نیاز به رفع موهای تازه روییده هست که در این بین برخی به سراغ روش قدیمی اپیلاسیون می روند و از آنجا که روش اپیلاسیون موها را از ریشه در می آورد لذا روش مناسبی برای حذف موها پس از لیزر موهای زائد نیست. در ادامه به توضیح بیشتری در این باره می پردازیم.

بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی برای پوست می افتد ؟

شاید وسوسه انگیز باشد که برای همیشه پوستی بدون مو داشته باشید ؟ اما قابل ذکر است که لیزر موهای زائد روشی دائمی برای حذف موها نیست. گرمای تولید شده توسط لیزر موهای زائد ، فولیکوهای مو را از بین می برد و باعث توقف رشد مو یا حتی به تاخیر انداختن رویش مو در آینده می گردد. چنانچه پس از پایان یافت جلسات ماهیانه لیزر ، شاهد رویش موهای نازک تر ، کمرنگ تر و با حجم کمتر خواهید بود و باز هم نیاز است که این موها را با تیغ اصلاح کنید نه روشهای دیگر نظیر اپیلاسیون.

چنانچه ذکر شد لیزر موهای زائد از گرما برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می کند که برای رسیدن به فولیکول مو از پوست می گذرد ، در نتیجه علاوه بر فواید حذف موها دارای واکنش پوستی و عوارض جانبی موقت و یا دائمی می باشد که از آن جمله می توان به تحریک و خارش پوست و حساسیت و قرمزی پوست اشاره کرد که جزو عوارض جانبی موقت بوده و پس از چند ساعت تا چند روز رفع می شوند. همچنین تورم یا تاول را می توان نام برد که در اثر گرمای ایجاد شده توسط لیزر در لایه سطحی پوست منجر به گیر افتادن مایع در پوست و ایجاد التهاب و تورم می گردد.

افزون بر این افراد با پوست تیره بیشتر در معرض حساسیت پوستی هستند ، به همین علت توصیه متخصصان در بهترین کلینیک زیبایی در رشت براین است که از حمام آفتاب و برنزه کردن با سولار برای پیشگیری از آسیب پوستی پرهیز کنید.

آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اپیلاسیون انجام دهم ؟

خیر. پس از آنکه عوارض لیزر موهای زائد را مطالعه نمودید ، باید گفت که با توجه به حساس شدن پوست در اثر لیرز موهای زائد ، انجام اپیلاسیون بعد از لیزر درمانی ایمن نیست و باعث شدت عوارض جانبی لیزر می گردد. چرا که پوست تمامی واکنش ها را پس از لیزر موهای زائد پشت سر گذاشته و قرمز ، ملتهب و حساس می شود ، بدین ترتیب اپیلاسیون می تواند پوست را حساس تر کرده و بر عوارض جانبی لیزر اضافه کند.

سوال دیگری که ممکنست در اینجا به ذهن شما برسد اینست که با توجه به اینکه عوارض لیزر موهای زائد موقتی هستند ، آیا می توانید پس از رفع این عوارض اپیلاسیون انجام دهید یا خیر. در پاسخ به این سوال دلیل دیگری برای عدم انجام اپیلاسیون بعد از پایان جلسات لیرز موهای زائد ارائه می دهیم و آن اینست که اپیلاسیون پس از لیزر درمانی باعث کاهش اثربخشی لیزر می شود. به دلیل اینکه زمانی که اپیلاسیون انجام می هید ، موهای شما از ریشه بیرون آورده می شود و به ریشه ها سیگنال می دهد که فولیکولهای بیشتری برای رشد مجدد بهتر موهای جدید بسازند و بدین ترتیب بجای موهای نازک و کمتر ، موهایتان دوباره نظیر قبل از لیزر پر حجم و بیشتر خواهند شد.

پس در پاسخ به این سوال که آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اپیلاسیون انجام دهم ؟ باید گفت که خیر چرا که کسی دوست ندارد زمان و هزینه خود را اینگونه هدر دهد ، بنابراین از انجام اپیلاسیون پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد اجتناب کنید و بهترین روش اصلاح یعنی همان شیو با تیغ را انتخاب کنید. چنانچه این مطلب جزو توصیه هایی است که برای نتایج مطلوب از لیزر درمانی در مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت به شما ارائه خواهد داشت.

آیا می توانم بین جلسات لیزر موهای زائد اپیلاسیون انجام دهم ؟

پاسخ به این سوال نیز مانند سوال قبلی خیر است. لیزر موهای زائد نیاز به ۸ جلسه ماهیانه با فاصله ۴ تا ۶ هفته دارد که بر اساس چرخه رشد مو و هدف گرفتن فولیکول مو در فاز فعال از چرخه رشد مو برنامه ریزی می شود و پس از آن نیاز به جلسات ترمیم چند ماهه دارد. برای اینکه لیزر موهای زائد اثربخش باشد ، باید فولیکول موها دست نخورده باقی بماند ، اما زمانی که موهای خود را با اپیلاسیون از ریشه در می آورید ، هیچ راه شناختی برای لیزر به منظور هدف گرفتن فولیکول مو وجود نخواهد داشت چرا که خود فولیکول مو بی رنگ بوده و رنگدانه ریشه موی موجود در فولیکول است که آن را شناخته شده می سازد.

این بدان معنی است که در صورت انجام اپیلاسیون در بین جلسات لیزر موهای زائد ، لیزر درمانی شما موثر نبوده و موهای زائد را حذف نخواهد کرد و تنها ممکنست منجر به سوختگی پوست شود. بنابراین بهتر است قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد اپیلاسیون انجام ندهید و در بین جلسات نیز از این روش استفاده نکنید.

آیا می توانم بلافاصله پس از لیزر اصلاح کنم ؟

اصلاح با تیغ قبل ، بعد و در بین جلسات لیزر موهای زائد بی خطر و کاربردی است اما در این میان دستورالعمل هایی وجود دارد. ازین رو بهتر است اصلاح با تیغ را به ۳ تا ۱۵ روز بعد از لیزر درمانی پس از آنکه موهای سوخته شده توسط لیزر از زیر پوست بیرون آمد موکول کنید. چرا که به دلیل حساس شدن پوست پس از انجام لیزر موهای زائد ، پوست نیاز به زمان دارد تا خود را ترمیم کند و اصلاح فوری می تواند پوست را تحریک کند و یا بر سوزش ناشی از لیزر درمانی بیفزاید. همچنین برای شیو قبل از لیزر موهای زائد روز قبل یعنی در حدود ۲۴ ساعت قبل بهترین زمان می باشد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید