قرص کاپتاگون چیست؟

قرص کاپتاگون یا فنیتیلین یا قرص جهادی نام‌های مختلفی هستند که برای اشاره به یک نوع داروی ضدافسردگی استفاده می‌شوند که اعتیاد آور هستند. این داروها از دسته داروهای ضدافسردگی معروف به مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) هستند.

کاپتاگون، فنیتیلین و داروهای مشابه دیگر به عنوان درمان‌های اصلی برای افرادی که با اختلالات اضطراب و افسردگی مواجه هستند، تجویز می‌شوند. این داروها با افزایش سطح سروتونین در مغز کمک می‌کنند تا علائم افسردگی و اضطراب کاهش یابند و روحیه و احساسات فرد بهبود یابد.

مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک و با رعایت دقیق دستورات و نکات مربوطه صورت گیرد. اثرات جانبی ممکن است شامل خواب‌آلودگی، سردرد، تغییر در وزن، اختلالات خواب، تحریکات روده‌ای و… باشد. به همین دلیل، باید همواره با پزشک خود در مورد هرگونه علائم جانبی یا نگران‌کننده صحبت کرد و تغییرات در وضعیت خود را به او اطلاع داد.

قرص کپتاگون برای چیست؟

Captagon اولین بار در سال ۱۹۶۱ به عنوان به جای ریتالین در درمان بیش فعالی و گاه افسردگی و جایگزینی برای آمفتامین و مت آمفتامین ساخته شد و برای درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی و به طور معمول افسردگی تجویز می شد .

روزیاتو/ کاپتاگون (Captagon) یکی از چندین نام تجاری برای ترکیب شیمیایی و مخدر فنی اتیلن است که توسط شرکت داروسازی آلمانی ساخته شد.

در اصل کاپتاگون، نام تجاری داروی آمفتامین فن‌تیلین هیدروکلراید، در ابتدا به عنوان درمان بیماری‌هایی مانند نارکولپسی، افسردگی و بیش فعالی به بازار عرضه شد، اما از دهه ۱۹۸۰ در بیشتر کشورها ممنوع شده است.

امروزه، اکثر قرص هایی که به عنوان کاپتاگون در سراسر منطقه فروخته می شوند، شباهت کمی با قرص های تولید شده در دهه ۱۹۶۰ دارند.

اگرچه این قرص‌های تقلبی با لوگوی کاپتاگون مهر شده‌اند، اما اغلب به رنگ سفید یا قهوه‌ای مایل به زرد هستند، احتمال کمتری وجود دارد که حاوی فن‌تیلین باشند، ماده شیمیایی که برای اولین بار در قرص‌های اصلی استفاده شد.

در عوض بیشتر از ترکیبی از سایر مشتقات آمفتامین که تولید آسان‌تر است و همچنین افزودنی‌هایی مانند کافئین، کینین و ..

عوارض قرص کپتاگون

در مورد عوارض قرص کاپتاگون که بسیاری آن را به عنوان دارو درمانی می پندارند باید بدانید که سوء مصرف از Captagon می تواند عواقب مخربی برای کسانی که معتاد می شوند داشته باشد.

همچنین بخوانید:   تبخال تناسلی یک تبخال ساده نیست

به گفته The Cabin، یک گروه خدمات ترک اعتیاد که در عربستان سعودی فعالیت می کند، مصرف کنندگان طولانی مدت آمفتامین ممکن است از طیف وسیعی از عوارض جانبی از جمله گیجی، توهم، تهوع، استفراغ، تشنج، فشار خون بالا و تپش قلب رنج ببرند.

سایر عوارض جانبی گزارش شده توسط کاربران عادی شامل تاری دید، سرگیجه، مشکلات تنفسی، تپش قلب، علائم گوارشی، درد عضلات و مفاصل، نوسانات خلقی، گیجی، احساس عصبانیت و تحریک پذیری است.

هنگامی که کاربران سعی می کنند مصرف قرص های کاپتاگون را ترک کنند، اغلب با علائم شدید ترک، از جمله خستگی مواجه می شوند که باعث می شود دوباره به دنبال دارو بگردند.

بهترین دارو ترک اعتیاد به کاپتاگون معمولاً شامل روان درمانی و همچنین برنامه های ورزشی و رژیمی است.

ترکیبات قرص کپتاگون

در قسمت بالا به طور کامل در مورد ترکیبات قرص کپتاگون مطالبی را ارائه کردیم اما چیزی که امروزه مشخص است این است که مانند دیگر مواد مخدر غیر قانونی این ماده نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است

چیزی که توقع می کنند این است که این قرص باید بسیار خطرناک تر و وحشی تر از چهره علمی دارویی .اقعی خود عمل کند.از این رو طبیعی به نظر می رسد که سودجویان از ترکیبات زیان ده و محرک های دیگر برای بالا بردن اثر آن استفاده کنند

این مورد درباره قرص سناتور که عرضه می شد نیز صادق می باشد مصرف این قرص می تواند در لیست داروهای مثبت کننده تست اعتیاد گروه زیادی را به خود اختصاص دهد

اما قطعا استفاده از آن کیت شیشه و کیت آمفتامین را با نتیجه مثبت نمایش خواهد داد.

خواص قرص کاپتاگون

کاپتاگون یک آمفتامین بسیار اعتیاد آور است. این دارو با تحریک سیستم عصبی مرکزی، افزایش هوشیاری و تمرکز عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد بیدار بمانند.

خواص قرص کاپتاگون را باید با داروهایی مانند آدرال، آمفتامین دیگری که برای درمان ADHD در کودکان استفاده می شود، مقایسه کرد

گزارش هایی مبنی بر استفاده جنگجویان از هر دو طرف در میدان نبرد، کاپتاگون به سرعت با جنگ داخلی در سوریه مرتبط شد.

همچنین بخوانید:   عوارض عادت دادن بچه به نمک

صحبت از آغشته شدن جنگجویان داعش به قدرت های ماوراء طبیعی پس از مصرف تعداد انگشت شماری قرص توسط تولیدکنندگان و خود جنگجویان مطرح شد، اما تا حد زیادی توسط کارشناسان بی اعتبار شده است.

تحلیلگران اغلب تأثیر مواد مخدر بر درگیری را زیر سؤال می بردند و در عوض به تجارت کاپتاگون یک جریان درآمد پرسود برای طرف های مختلف درگیر در سوریه اشاره می کردند. بازارهای اصلی Captagon در خلیج است، جایی که به عنوان یک ماده مخدر تفریحی در بین جوانان، به ویژه در عربستان سعودی، محبوب است.

داده‌های مربوط به میزان گسترده استفاده از Captagon در عربستان سعودی کمیاب است، اما معروف است که به عنوان یک داروی مهمانی و در میان دانش‌آموزانی که تحت فشار برای عملکرد تحصیلی هستند، محبوب است.

درباره قرص کپتاگون

آنجایی که کاپتاگون که گاهی از آن به عنوان کوکائینِ فقرا نام برده می‌شود به شکل قرص وجود دارد، مصرف آن راحت‌تر است و قیمت ارزان‌تر آن نسبت به خیلی از مخدرهای دیگر آن را تبدیل به ماده‌ای پرطرفدار کرده است.

گفته می‌شود قرص کاپتاگون از محبوب‌ترین مواد مخدری است که به صورت تفریحی توسط جوانان خاورمیانه مصرف می‌شود.

پزشکان و مسئولان مراکز ترک اعتیاد نسبت به شیوع این ماده مخدر خطرناک در ایران هشدار داده و می‌گویند مصرف کاپتاگون هم نظیر سایر مواد روانگردان با افزایش چشمگیر سالانه روبه‌روست.

 جایگزین کاپتاگون

قرص‌های کاپتاگون مواد مخدری هستند که باعث فعالیت و تحرک بیشتر می‌شوند و در طول زندگی احساس خستگی نمی‌کنند و هر چقدر هم که طول بکشد باعث می‌شود فرد احساس گرسنگی نکند و توانایی فرد برای ماندن روزهای طولانی را علی‌رغم تلاش‌های سخت در پی داشته باشد.

از فردی که قرص کاپتاگون مصرف می کند، همچنین کاپتاگون باعث بی خوابی بیشتر می شود و در واقع جایگزین کاپتاگون با وجود همین اثر، شهرت مشابهی با قرص کاپتاگون نداشت.

اما این قرص ها عمدتاً به دلیل وجود رابطه بین مصرف کنندگان کاپتاگون و آمیزش جنسی و آسیب قرص های کاپتاگون از بین رفته و اینکه چگونه منجر به تخریب سیستم عصبی مرکزی می شود، به شهرت رسیدند. این قرص های محرک روی ذهن

همچنین بخوانید:   هیرسوتیسم یا پرمویی در زنان چیست؟

کاپتاگون زرد

با افزایش قیمت کاپتاگون، فروشندگان مواد مخدر به ساخت جایگزین کاپتاگون تقلبی روی آوردند که به کاپتاگون چینی معروف است، که متاسفانه در بازارهای اعتیاد رواج دارد که در بین معتادان به مواد مخدر تبلیغ می شود، متشکل از موادی است که تاثیر می گذارد. ذهن به دلیل مواد شیمیایی رادیواکتیو که در آن مواد یافت می شود.

همانطور که مقدار بسیار کمی هروئین پودر کشنده اضافه شده و مشخص می شود که شیشه آسیاب شده به آن اضافه می شود تا Captagon به سرعت به خون راه پیدا کند، بنابراین، ما باید فرزندان خود را از مرگ حتمی یا بیماری روانی مرتبط با اعتیاد محافظت کنیم.

تاثیر کاپتاگون بر رابطه جنسی

رابطه بین کاپتاگون و سکس را می‌توان به‌عنوان آغاز احساس سرخوشی و تمایل به داشتن رابطه جنسی بیان کرد و این اتفاق در بیشتر انواع سوء استفاده، الکل و رابطه جنسی، همگی موادی هستند که در واقع منجر به سرخوشی جنسی می‌شوند و طول مدت آمیزش، اما مانند دقایق سرخوشی و شادی است، جایی که معتادان به مواد مخدر در هنگام مصرف آن زندگی می کنند، قرص های کاپتاگون با دسترسی به حالت اعتیاد باعث سردی می شوند.

ما به حالت ناتوانی کامل و مشکلات و آسیب های سلامتی می رسیم، میل به طولانی شدن رابطه جنسی از طریق استفاده از قرص های زرد و سفید کاپتاگون یا وابستگی به استروئیدهای جایگزین کاپتاگون فقط توهم است و حقیقت ندارد، استروئیدهای سلامتی وجود دارد که می توانیم مصرف کنیم.

در صورت تمایل به ارگاسم، نباید فریب دروغ ها و تبلیغات فروشندگان مواد مخدر در مورد رابطه کاپتاگون و سکس را بخوریم.

از بین بردن اثر کاپتاگون

مشکل از بین بردن اثرات کاپتاگون در ادرار و خون نیست، بلکه تمرکز تاپیک بر این است که چگونه می توان از افکار و رفتارهای اعتیادآور خلاص شد و در صورت وجود به دور از دنیای اعتیاد به زندگی عادی بازگشت. جداکننده های Captagon هستند که به حذف اثر Captagon کمک می کنند.

اما فرد نیاز به ثبت نام در برنامه های توانبخشی روانی و رفتاری از طریق مراکز ترک اعتیاد تا حداکثر بهبودی دارد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید