آیا نکات جوان سازی پوست صورت را می دانید؟

جوان سازی پوست چیست

یکی از مشکلاتی که بر اساس افزایش سن ایجاد می‌شود، خشک و تیره شدن پوست صورت است و در پی آن‌ها چین و چروک‌های ریزی نیز در صورت پدیدار می‌شوند. بر اساس این پدیده‌ها پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و سفتی و لطافت طبیعی آن کاهش می‌یابد.

راه حل این مشکل، تلاش برای جوان سازی پوست و یا جلوگیری از ایجاد نشانه‌های پیری در صورت است. اما متاسفانه بسیاری از افراد تازه با پا گذاشتن به سن، برایشان این دغدغه ایجاد می‌شود که راه حل جوان سازی پوست چیست و یا برای داشتن پوستی جوان و شاداب باید چه کاری انجام دهند.

اگر برای شما نیز این دغدغه وجود دارد که سریع ترین راه جوانسازی پوست چیست ؟ پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ابتدا برای شما شرح دهیم جوان سازی پوست به چه معناست و سپس مهم‌ترین نکات جوان سازی پوست را با شما در میان بگذاریم.

جوان سازی پوست چیست؟

همانطور که گفته شد چین و چروک، خشکی پوست، آکنه و کک و مک از مشکلاتی هستند که با افزایش سن برای پوست بدن ایجاد می‌شوند. این معضل‌ها همگی بر اثر عدم مراقبت از پوست صورت و رسیدگی نکردن به آن شدت گرفته و پس از مدتی دیگر قابل جبران نیستند.

اما خوشبختانه امروز با برخی روش‌ها و مراقبت‌ها که تحت عنوان جوان سازی پوست شناخته می‌شوند، این امکان وجود دارد که حتی از سن ۲۵ سالگی به بعد نسبت به جوان سازی پوستتان اقدام کرده و از پیری آن جلوگیری کنید.

البته توجه داشته باشید که انجام این روش‌ها در کنار خرید کرم ضد چروک صورت برای جوان سازی گردن و صورت و استفاده منظم آن کاربرد دارد.

سریع ترین راه جوانسازی پوست

راه حل جوان سازی پوست

شاید برخی افراد تصور کننده که سریع ترین راه جوانسازی پوست آن روش‌هایی است که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این تصور  ممکن است تا حدی صحیح باشد، اما اگر شما عزیزان برای شادابی و جوانی پوستتان زودتر از آن که دچار پیری پوست شده باشد اقدام کنید، به هیچ عنوان احتیاجی به روش‌های غیرطبیعی رفع پیری پوست نخواهید داشت.

اما حتی اگر شما شخصی باشید که به دلیل ورود به دوران میانسالی قصد رسیدگی بیشتر به پوست خود را دارد، می‌توانید این کار را با انجام برخی راهکارهای ساده جوان سازی پوست خانگی به صورت روزانه و روتین انجام دهید. این روش‌ها اگر تبدیل به عادت شوند در طولانی مدت نتایج قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

برخی روش‌های جوان سازی پوست خانگی عبارتند از:

استفاده از کرم ضد آفتاب

اشعه‌های مضر خورشید از اصلی‌ترین عوامل ایجاد پیری در پوست هستند. به همین خاطر اغلب متخصصان پوستی عقیده دارند که یک راه حل جوان سازی پوست استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ می‌باشد.

عینک آفتابی

زمانی که چشم‌ها در مجاورت نور خورشید قرار می‌گیرند ناخودآگاه جمع شده و در اطراف آن‌ها چروک ایجاد می‌شود. در صورتی که این اتفاق تکرار شود، قطعاً چین و چروک‌هایی در اطراف چشم ایجاد می‌شوند که از بین بردن آن‌ها دشوار می‌شود.

از این رو بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست اطراف چشم‌هایتان، هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید.

رطوبت رسانی به پوست

خشکی پوست علاوه بر شکنندگی بالا، ظاهری کدر، خسته و پژمرده‌ای به صورت شما خواهد داد. بنابراین شاید سریع ترین راه جوانسازی پوست ، رطوبت رسانی به آن باشد. برای این کار می‌توانید از انواع کرم و لوسیون مناسب با نوع پوستتان استفاده کرده و بدین وسیله رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کنید.

جوان سازی پوست خانگی

مصرف آب کافی

تامین رطوبت خارجی پوست تاثیر بسیاری در جلوگیری از پیری آن دارد، اما باید توجه داشته باشید که اهمیت نوشیدن آب را نیز به همان اندازه جدی بگیرید. بنابراین اگر قصد جوان سازی پوست در منزل را دارید، بهتر است در اولین قدم نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب را فراموش نکنید.

این کار علاوه بر تاثیری که بر سلامتی بدن دارد، با تامین رطوبت لایه‌های داخلی و سلول‌های پوستی، در طولانی مدت از ایجاد چین و چروک و تیرگی آن‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از ژل شستشو

شستشوی صورت باعث می‌شود تا مواد آرایشی و انواع آلودگی‌ها در منافذ پوستی شما باقی نمانند و این خود یک راه حل جوان سازی پوست است. همچنین بهتر است در کنار شستشوی روزانه صورتتان، هفته‌ای یک الی دو بار، بسته به نوع پوستتان جهت لایه برداری آن از یک اسکراب صورت ایرانی استفاده کنید.

رعایت یک روتین پوستی مناسب

تمامی نکات جوان سازی پوست خانگی که تا به این جای مطلب گفته شد در صورتی تاثیر گذار خواهند بود که شما یک روتین پوستی را به صورت روزانه رعایت کنید. چرا که مراقبت رو رسیدگی به پوست برای تمام سنین توصیه می‌شود اما در میانسالی انجام این کار ضرورت دارد.

روتین پوستی بسته سن، جنسیت و نوع پوست شما ممکن است متفاوت باشد. اما به هر حالت باید بدانید که اگر می‌خواهید پوستی شاداب و جواب داشته باشید به هیچ عنوان نباید اهمیت انجام یک روتین پوستی را نادیده بگیرید.

داشتن خواب کافی

تغذیه و مراقبت از پوست تنها در مصرف مواد غذایی مناسب و استفاده از محصولات مراقبتی با خاصیت ضد پیری خلاصه نمی‌شود و داشتن خواب کافی نیز مولفه دیگری است که برای شاداب، سالم و جوان بودن پوستتان باید مدنظر داشته باشید. بنابراین اگر پوستی نمی‌خواهید پیری پوست گریبان‌گیر شما شود، بهتر است روزانه ۷ الی ۹ ساعت خواب کافی داشته باشید.

این مطلب دارد یک نظر

  1. سحر گفت:

    قسمتی از مقاله که در مورد جوان سازی پوست خانگی نوشتید واقعا کاربردی هست

یک نظر بدهید