خواص بی نظیر روغن آرگان برای مو

روغن آرگان که از هسته ی میوه ی درخت آرگان گرفته می شود به دلیل خواص بی نظیری که دارد برای حفاظت از پوست و مو و شادابی و جوان نگهداشتن تک تک آنها بسیار موثر و مفید است. انواع روغن مو ها در بازار وجود دارد اما روغن آرگان محبوبیت بسیار زیادی دارد و در اکثر محصولات زیبایی استفاده می شود. در این مقاله از خواص بی نظیر روغن آرگان و تاثیر آن بر روی جوان ماندن پوست و سلامت مو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روغن آرگان برای مو

روغن آرگان و درمان موخوره

اگر موهای بلندی دارید و بیشتر اوقات دچار موخوره می شود باید از روغن ارگان استفاده کنید این روغن به دلیل خاصی که دارد به موهای شما کمک می کند خود را ترمیم کنند این روزها شامپوهایی هستند که حاوی آرگان هستند و برای سلامت موها ی شما و درخشندگی و شادابی آنها بهترین گزینه هستند حتما از این شامپوها استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین شامپو ها برای درمان مو خوره

روغن آرگان موجب می شود اثرات مخربی که آلودگی های موجود در هوا و نور آفتاب روی موهای شما دارد را خنثی می کن و استحکام مورد نیاز را به موهای شما میدهد.

حالت دهنده ی موها و ترمیم موهای وز

کسانی که موهای وز دارند یا موهایی دارند که به خوبی حالت نمی گیرد معمولا از حالت دهنده های شیمیایی استفاده می کنند اما این باعث آسیب رسیدن به موهای شما می شود برای سلامت موهای خود و حالت دادن به آنها از آرگان استفاده کنید اینگونه هم موهای خود را حالت داده اید هم از خواص بی نظیر ارگان استفاده کرده اید و موها را درخشان و شاداب می کنید.

سلامت موها بعد شنا

بسیاری از افراد به صورت روتین شنا می کنند برخی هم شناگر هستند اما می دانید که آب استخر می تواند به موها و پوست آسیب برساند چون دارای مواد شیمیایی است و این مواد میتوانند روی موها تاثیرات بدی بگذارید و موجب آسیب آنها شوند. اگر قصد شنا در استخر های بزرگ و دریا را دارید قبل از شنا موهای را خیس کرده و از روغن آرگان روی آن بمالید و بعد از تمام شدن شنا موها را خشک کنید بعد دوباره روغن بزنید اگر از باد سشوار استفاده نکنید بهتر است پوشش آرگان موجب سلامت موها و آسیب ندیدن آنها می شود.

مزایا و معایب روغن آرگان

جلوگیری از ریزش موها

همه ی ما به نوعی با ریزش مو درگیر هستیم اما برخی روزانه ریزش موی زیادی دارند و موهای خود را از دست می دهند اگر جز این افراد هستید حتما از روغن ارگان استفاده کنید این روغن با خواص بی نظیری که دارد موجب رویش موهای ریخته و سلامت کلی موها می شود.

روغن آرگان بهترین نرم کننده ی طبیعی

بسیاری از خانم ها که موهای رنگ شده دارند یا حتی اقایان معمولا با خشک شدن و شکننده شدن موها درگیر هستند و موهای خود را به این دلیل از دست میدهند یا برخی جنس موهای طبیعی اشان خشک است برای هر دو دسته استفاده از روغن آرگان توصیه میشود حتما بعد از حمام کمی از روغن را روی ساقه ی موها ماساژ دهید موها بعد از مدتی از آن حالت خشکی در می آیند و شاداب می شوند.

داشتن موهای سالم بعد از اتو یا سشوار کشیدن

برای اینکه بعد از حمام موها سریعتر خشک شوند و حالت بدهیم از سشوار استفاده می کنیم اما همین باد داغ سشوار می تواند به موها آسیب جدی بزند. توجه کنید که قبل از استفاده از اتوی مو یا سشوار حتما کمی روغن ارگان به موها بمالید بعد شروع به استفاده کنید این روغن از موها محافظت میکند و آنها را از آسیب های جدی در امان می دارد.

درمان مشکل شوره ی سر

اگر مشکل شوره ی سر دارید باید از روغن آرگان روی پوست سر استفاده کنید با نوک انگشتان این روغن را روی پوست سرتان بمالید و اجازه دهید جذب ریشه ی موها شود بعد با با حوله ی مرطوب سرتان را ببندید تا پوست سر حسابی از خشکی دربیاد و مرطوب شود این کار را باید سه بار در هفته حداقل انجام دهید تا نتیجه ی خوبی بگیرید و از شر شوره خلاص شوید. محصولاتی هم برای رفع شوره ساخته شده اند که توجه کنید حتما از روغن ارگان در ساخت آن استفاده شده باشد

سلامت موها و درخشان کردن آنها

با گذشت زمان و تحت تاثیر نور خورشید و آلودگی های موجود در هوا و یا رژیم بد غذایی و سبک غلط زندگی معمولا موها آن درخشش و سلامت خود را از دست می دهند اما روغن آرگان این درخشندگی و سلامت را به موهای شما بر خواهد گرداند. این روغن غنی از ویتامین ها مخصوصا ویتامین ای و آنتی اکسیدان ها ی مفید برای استحکام موهاست و موجب درخشش موهای آسیب دیده و کدر می شود.

بهتر است کمی روغن روی موها بمالید و بعد از یک ساعت که استراحت دادید موها را بشویید حتما هفته ای یک بار را این کار را انجام دهید به مرور درخشندگی موهای خود را باز خواهید یافت.

روغن آرگان چیست

آیا مصرف این روغن آرگان عوارضی هم به دنبال دارد؟

این روغن بسیار مفید است و غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید برای پوست و مو است اما ممکن است موجب تحریک شدن پوست یا حساسیت شود که به صورت جوش یا آکنه بروز کند البته این عوارض به ندرت و برای کسانی که به این ماده حساس هستند رخ می دهد همیشه قبل از مصرف کمی روغن آرگان را روی بخش کوچکی از پوست خود بمالید و اگر قرمز شد یا ملتهب پس شما به این ماده حساسیت دارید و از آن استفاده نکنید اما به ندرت کسی هست که به این روغن حساسیت داشته باشد و این روغن بسیار مفید است و معمولا مشکلی از مصرف آن گزارش نشده است.

روغن آرگان را به چه روغن های دیگری می توانید استفاده کنید؟

خوب است که روغن آرگان را با روغن هایی مانند جوجوبا یا اسطوخودوس و کاملیا ترکیب کنید و سعی کنید برای خرید روغن آرگان به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید و از خالص بودن روغن مطمئن شوید.توجه کنید که روغن آرگان اصل باید بوی خاصی بدهد و مواد نگهدارنده هم ندارد و باید در شیشه های تیره ریخته شده باشد و هرگز قیمت ارزانی ندارد و اگر قیمت ارزانی داشت باید به ناخالص بودن آن شک کنید. از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که از روغن ارگان در ترکیبات خود استفاده کرده اند

دیگر فواید روغن آرگان

روغن آرگان علاوه بر خواصی که برای پوست و مو ی شما به صورت غیر خوراکی دارد خواص بسیاری برای سلامت بدن شما هم دارد این روغن غنی از اسید اولئیک است و این چربی ویژه که امگا نه است برای سلامت قلب و عروق فوق العاده است و یکی از بهترین ها در طبیعت است آنتی اکسیدانهای این روغن بسیار مفید است و از قلب شما محافظت می کند و در واقع کلسترول را کاهش می دهد. پس می تواند برای کسانی که مشکلات قلبی دارند بسیاری مفید باشد یا حتی برای کسانی که می خواهند از دچار شدن به مشکلات قلبی پیشگیری کنند.

برای خرید روغن آرگان اصل، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع شامپو و محصولات مراقبتی و زیبایی اورجینال با قیمت مناسب می توانید از طریق سایت نیروان اقدام نمائید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید