رژیم غذایی برای پسر دار شدن

تولد یک نوزاد زیبا یکی از بزرگترین نعمتهای خداوند است. در روزگاران گذشته در هز خانواده حداقل سه فرزند حضور داشتند اما امروزه اکثر افراد تمایل دارند که تنها یک فرزند داشته باشند. به همین دلیل زنان و مردان هنگام اقدام به بارداری ترجیح می دهند که جنسیت فرزند خود را انتخاب نمایند. و یا اینکه افراد یک فرزند دارند و هنگامی که برای فرزند دوم اقدام می کنند، ترجیح می دهند که از جنس مخالف فرزند اول، فرزندی دداشته باشند. مثلا اگر فرزند اول دختر است، تمایل دارند که فرزند دوم آنها پسر باشد.

به همین دلیل مراجعه به متخصصین تغذیه برای دریافت رژیم تعیین جنسیت نوزاد به شدت در حال افزایش است. به همین دلیل ما همتصمیم گرفتیم تا در رابطه با رژیم غذایی زنان و مردان و تعیین جنسیت نوزاد پسر مطالب خوب و آموزنده ای را خدمت شما بیان نماییم.

البته توجه به این نکته هم ضروری است که هیچ یک از این موارد صد در صد نیست و این تنها خداست که سرنوشت ما و جنسیت نوزاد ما را تعیین خواهد نمود.

مواد غذایی و تغذیه مناسب پسردار شدن برای زنان

به عقیده ی پزشکان مصرف کلسیم برای کسانی که فرزند پسر می خواند بایستی کاهش و مصرف مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم افزایش یابد. مادرانی که نوزاد پسر به دنیا آوردند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد غذایی حاوی پتاسیم، ویتامین های C ،E و B12 استفاده کرده اند.
برای شروع رژیم پسردار شدن باید:

برای شروع رژیم، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است یعنی حداقل ۲ ماه قبل از بارداری و رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص می شود، ادامه داشته باشد.

در رابطه با تغذیه و خوراکی هایی که موجب پسرشدن بچه می شوند پاسخ را به دو بخش طب سنتی و خوراکی های طبیعی تقسیم کرده ایم که با معرفی میوه های مفید برای تعیین جنسیت جنین پسر آغاز می کنیم.

همچنین بخوانید:   چند روش ساده برای درمان سریع سرماخوردگی

میوه هایی برای پسردار شدن

میوه هایی که حاوی سدیم و پتاسیم به میزان کافی هستند مثل:

مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه،

میوه هایی با طبع گرم مثل انبه ، انگور و انجیر جزو خوراکی هایی هستند که برای پسرشدن بچه بسیار توصیه می شوند.

از میوه های خشک با پتاسیم بالا همچون انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، آلو بخارای خشک و کشمش برای پسردار شدن استفاده کنید.

موز برای پسر دار شدن

موز حاوی درصد بالای پتاسیم است و یک غذای فوق العاده برای به وجود آوردن پسر بچه است.پتاسیم، به اسپرم مردانه برای مدت زمان طولانی تر در رحم کمک می کند و به روند باروری ادامه می دهد.میل کردن دو موز در روز، مطمئنا می تواند شانس تولد کودک پسر شما را افزایش دهد.

 تاثیر خوردن صبحانه بر پسر دار شدن:

اسپرم مردانه بسیار حساس است و به عناصر غنی از مواد مغذی نیاز دارد تا در بدن زنانه زنده بماند.به همین علت، شما نیاز به صبحانه با غلات غنی شده دارید، تا شانس خود را برای داشتن یک پسر بچه افزایش دهید

اثر قارچ ها بر پسر دار شدن:

قارچ حاوی ویتامین D است که یک عنصر کلیدی در حفظ سلامتی اسپرم است ؛ قارچ ،حاوی پتاسیم و ویتامین D است که احتمال بارداری یک کودک پسر را افزایش می دهد.

کاهش مصرف لبنیات در رژیم غذایی پسر شدن

در بعضی منابع طب سنتی توصیه شده که بهتر است برای پسردار شدن مدتی قبل از بارداری از مصرف لبنیات خودداری گردد. دلیل این ادعا این است که منابع طب سنتی لبنیات را یکی از عوامل اسیدی شدن خون می‌دانند. البته با نگاهی به منابع علمی روز دنیا (سایت پاب‌مد، مقاله علمی سال ۲۰۱۱) عنوان شده است که محصولات لبنی تاثیری در اسیدی شدن خون ندارند. اگرچه ممکن است پس از مصرف لبینات برای مدت کوتاهی ادرار حالت اسیدیته به خود بگیرد اما این به معنای اسیدی شدن خون نیست. بنابراین پرهیز از لبنیات می‌تواند تأثیر مضری در سلامت شخص به‌ویژه در کاهش تراکم استخوان‌ها داشته باشد.

همچنین بخوانید:   با این روشها با آلرژی مقابله کنید

غذاهای نشاسته ای:

محققان نتیجه گرفتند که دوز بالای گلوکز و نشاسته در غذا ،باعث افزایش احتمال به وجود آمدن جنین پسر می شود. برای افزایش مصرف نشاسته، می توانید برنج و سیب زمینی را در منوی رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید همچنین میزان کالری در بدن شما افزایش مییابد و به انرژی و وزن مطلوب می رسید.

 غذاهای دریایی برای پسر دار شدن:

غذاهای دریایی حاوی عناصر روی است، که به افزایش میزان اسپرم انسان کمک می کند ؛ افزایش تعداد اسپرم، شانس ایجاد یک کودک پسر را افزایش می دهدبنابراین، شما می توانید سعی کنید که غذاهای دریایی که منبع تازه ای از روی هستند، مصرف کنید.

 غذاهای شور:

نمک، حاوی سدیم و پتاسیم در مقادیر بالاتر است. هر دو این مواد معدنی در ایجاد یک جنین پسر مفید هستند. شما می توانید غذاهای شور مانند پپرونی، ترشی و کراکر را در رژیم های غذایی خود اضافه کنید همچنین، می توانید بر روی میوه ها و سالاد تازه نمک بریزید اما پس از تولد نوزاد شما باید میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید، زیرا به طور موثر فشار خون شما را افزایش می دهد.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی در حفظ تعادل سدیم- پتاسیم در بدن کمک می کند و مقادیر بالاتری از ویتامین C را تامین می کند.تمام این مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی در حفظ تعادل PH دقیق بدن شما کمک می کند. تعادل کامل PH، برای به وجود آوردن یک پسر بچه بسیار مهم است.

رژیم غذایی پسردار شدن برای مردان

رژیم غذایی برای تعیین جنسیت فقط مختص به زنان نیست بلکه سلامت اسپرم، میزان انرژی آن‌ها، سرعت حرکت و ماندگاری اسپرم‌ها بر قدرت باروری و تعیین جنسیت تأثیرگذار هستند. اینکه نتیجه ادغام اسپرم در تخمک تکامل جنین مؤنث باشد یا مذکر به کروموزوم‌های موجود در اسپرم بستگی دارد. برخی محققان بر این باورند که اسپرم‌هایی که حمل‌کننده کروموزوم‌های X (دختری) هستند تفاوت‌های قابل‌توجهی با اسپرم‌های حمل‌کننده کروموزوم‌های Y (پسری) دارند.

همچنین بخوانید:   مصرف کوکائین چه عوارضی دارد

همان‌طور که عنوان شد سرعت بالای اسپرم و رسیدن سریع آن به تخمک برای شکل گرفتن جنین پسر ضروری است. در این فرایند چندین عامل مثل میزان سلامت اسپرم‌های مردانه، نوع پوزیشن هنگام رابطه جنسی و زمان انجام رابطه جنسی مؤثر هستند. رژیم غذایی مناسب برای مردان که قادر است سرعت حرکت اسپرم و انرژی آن‌ها را افزایش دهد به شرح زیر است.

مواد غذایی غنی از سلنیوم

سلنیوم یکی از عناصر حیاتی برای تولید اسپرم سالم است. شواهد علمی وجود دارد که بیانگر تأثیر مثبت مکمل‌های سلنیوم در افزایش باروری مردان و بهبود کیفیت مایع منی است. مصرف مناسب سلنیوم همراه با ویتامین E در حرکت بهتر اسپرم‌ها و شکل آن‌ها اثر مطلوبی دارد.

مواد غذایی غنی از روی

عنصر روی یکی از ریزمغذی‌هایی است که حجم مایع منی را افزایش می‌دهدو قدرت باروری مردان را بهبود می‌بخشد. از غذاهای غنی از روی می‌توان گوشت گوساله، لبنیات، آجیل‌ها و غلات کامل را نام برد.

آجیل‌ها و دانه‌ها

این مواد غذایی با دارا بودن روغن‌های امگا۳ در ترکیب خود نقش بسزایی در سلامت و کیفیت اسپرم‌ها دارند. آجیل‌هایی مثل پسته، بادام و گردو برای مصرف در میان وعده‌ها بسیار توصیه می‌شوند. از دانه‌های خوراکی مفید در باروری نیز می‌توان به تخمه آفتابگردان، دانه کنجد، تخم کدو و دانه کتان اشاره کرد.

نقش ویتامین E در پسردار شدن

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به محافظت از غشای سلولی اسپرم در برابر آسیب کمک می‌کند. همان‌گونه که تأکید شد یکی از راه‌های مهم برای افزایش شانس لقاح اسپرم Y با تخمک این است که ماندگاری و تحرک اسپرم‌ها در فضای واژن افزایش یابد. مطالعات نشان داده است که ویتامین E باعث بهبود حرکت اسپرم می‌شود. مردانی که شانس لقاح پایینی دارند با مصرف مکمل‌های ویتامین E به مدت سه ماه، بهبود قابل‌توجهی در میزان لقاح و افزایش شانس باروری را تجربه خواهند کرد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید