نحوه استفاده از اسپری بعد از کاشت مو

موی سر در زنان و مردان یک عامل مهم در زیبایی و خوش چهره بودن به شمار می‌رود. داشتن موهایی زیبا و خوش حالت آرزوی بسیاری از زنان و مردان در سراسر جهان است، اما آیا موها هم مانند دیگر اعضای بدن دچار عارضه و بیماری می‌شود؟ باید بگوییم بله، یکی از عارضه‌های مهم و رایج در موی سر، عارضه ریزش مو است. این عارضه بنا بر دلایل مختلفی چون ژنتیک، استرس، اضطراب، ترس، استفاده از شوینده‌های نامناسب، بیماری، مصرف برخی داروها، آلودگی هوا و…. رخ می‌دهد. با توجه مطالب منتشر شده درباره کاشت مو کلینیک صدف تهران : کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند. قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود.

عمل کاشت مو یکی از راه‌های درمان دائمی برای کسانی است که دچار ریزش موی سر شده‌اند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مراقبت‌های بعد از کاشت مو بیشتر آشنا شوید.

از چه اسپری هایی بعد از کاشت مو باید استفاده کنیم؟

بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، بخشی از پروسه مراقبت و نگهداری از موها از طریق اسپری موها انجام می‌شود. در ادامه با نحوه تاثیرگذاری اسپری تقویت کننده و اسپری آبرسان بیشتر آشنا خواهید شد:

اسپری تقویت کننده مو

سه روز بعد از کاشت مو برای موهای کاشته شده یک بازه زمانی حساس و حساتی است. به طوری که تا ۳۰ روز بعد از آن هیچگونه اسپری برای تقویت موها تجویز نخواهد شد. در این مدت زمان پزشک سعی می‌کند تا با داروهای تجویز شده کاری کند تا موهای کاشته شده استحکام و قدرت لازم را برای رشد مجدد به دست آورند.
اسپری تقویت کننده مو معمولا بعد از گذشت یک ماه پس از تقویت موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این طریق می‌تواند مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز موی سر را فراهم کند. این اسپری‌های تقویت کننده جنبه دارویی دارند از این رو باید با دستور پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه آن می‌تواند عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد. این اسپری‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند از گرافت‌های مو که تازه کاشته شده‌اند محافظت کند، می‌تواند منجر به رویش مجدد و استحکام بیشتر این گرافت‌ها شوند.
بعد از کاشت مو باید مواد مغذی و تقویت کننده به ریشه موها برسد تا توانایی رشد مجدد داشته باشند. از این رو اسپری تقویت کننده می‌تواند مواد لازم و مورد نیاز را به ریشه موها برساند.

اسپری آبرسان و مرطوب کننده مو

 بعد از کاشت مو یکی از مهم‌ترین مرطوب نگه داشتن موها است. باید کف سر را هر یک ساعت یکبار آبپاشی کنید تا از خشک شدن سر جلوگیری شود. به دلیل وجود پینه و زخم‌های باز روی سر، بهتر است برای شستشو از سرم‌های بهداشتی استفاده کنید. این سرم‌ها با ضدعفونی کردن زخم‌ها، از ایجاد لخته خون یا کراست روی سر جلوگیری می‌کنند. از طرفی با تقویت موها، موجب تسریع در رشد موهای سالم خواهد شد.

نحوه استفاده از اسپری بعد کاشت مو چگونه است؟

نتیجه نهایی در واقع به مدل استفاده شما از اسپری تقویت کننده بستگی دارد. اسپری تقویت کننده موی سر اگر به طرز صحیح استفاده نشود به هیچ عنوان تاثیرگذار نخواهد بود:

  • فاصله درست: در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو، گرافت‌ها بسیار حساس هستند از این رو ممکن است با ضربه کوچکی از محل خود خارج شوند. در حین اسپری کردن مراقب باشید تا سری اسپری به موهای شما برخورد نکند، بهتر است از فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر این کار را انجام دهید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از شخص دیگری درخواست کنید تا موهای شما را اسپری کند.
  • استفاده از میزان درست: اسپری تقویت کننده یا مرطوب کننده را سعی کنید طبق دستور پزشک مصرف کنید. معمولا در هر بار استفاده سعی کنید بیش از ۱۰ تا ۱۵ پاف استفاده نکنید.
  • توجه به دستورالعمل روی جعبه: بهتر است قبل از مصرف، ابتدا نحوه استفاده از اسپری را روی جعبه دستورالعمل با دقت بخوانید. برای استفاده از بعضی از اسپری‌ها باید موهایتان را کمی خیس کنید، برخی از اسپری‌ها نیاز به شستشو دارند و از این رو باید بعد از مصرف موهایتان را کامل بشوئید.
  • عدم استفاده از اسپری دیگران: بهتر است برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی، قارچ و… تنها از اسپری خود استفاده کنید. بعد از کاشت مو هنوز گرافت‌های مو در جای خود ثابت نشده‌اند، استفاده از اسپری دیگران می‌تواند آلودگی را وارد موهای شما کند و این موضوع می‌تواند نتیجه کاشت مو را تغییر دهد.
  • تعداد دفعات استفاده از اسپری در روز: بعد از باز کردن پانسمان موهایتان باید تا سه روز بعد از سرم‌های نمکی، اسپری‌های مرطوب کننده و…. استفاده کنید. بهتر است به منظور حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید. قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اهمیت استفاده از اسپری بعد از کاشت مو

با توجه به وب‌سایت betterhealth : موهای کاشته شده هنوز در پوست سر جای خود را پیدا نکرده‌اند، با این حال با هر ضربه‌ای به سر می‌توانند از جای خود خارج شوند. از این رو بهتر است با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی به نتیجه‌گیری زودتر و بهتر کمک کنید. خشک شدن پوست سر می‌تواند مانع رشد گرافت‌های کاشته شده شود، به همین دلیل باید پوست سر خود را همیشه مرطوب نگه‌دارید، این کار را می‌توانید با استفاده از اسپری و محلول‌های آبرسان انجام دهید.

جمع بندی

کاشت مو را می‌توان تنها راه درمان ریزش موهای سر معرفی کرد. این روش درمانی هم مانند دیگر روش‌های درمانی دارای مزایا و معایب بسیاری است اما مزایای آن به مراتب بیشتر از معایب آن بوده و همین موضوع می‌تواند دلیلی بر انتخاب آن باشد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاشت موی سر و نحوه نگهداری از آن آشنا کنیم. یکی از نکات مراقبتی که باید به آن توجه داشته باشید، اسپری کردن موهای سرتان است. شما باید با مرطوب نگه داشتن پوست سر خود به رشد گرافت‌های مو و سال ماندن آن‌ها کمک کنید. در کنار این موضوع توجه به دیگر نکات مراقبتی را از یاد نبرید.

 

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید