بررسی تاثیر قهوه بر پوست – ضد سرطان و ضد پیری

با افزایش محبوبیت قهوه در میان مردم دنیا، لازم است تاثیر آن بر روی قسمت های مختلف بدن بررسی شود تا استفاده بیش از اندازه آن مشکلی را برای شما به وجود نیاورد. جالب است بدانید که قهوه حتی بر روی پوست شما نیز تاثیرگذار است. بسیاری از مردم برای افزایش متابولیسم و داشتن پوستی شفاف تر، از این نوشیدنی محبوب استفاده می کنند؛ اما خاصیت درمانی آن نسبت به انرژی ای که به بدنتان می دهد، چندان تعریفی ندارد. با این حال به دلیل آنتی اکسیدان های فراوانی که در قهوه وجود دارد، ممکن است آن را به عنوان یک مبارزه کننده عالی با رادیکال های آزاد که یکی از علل تخریب پوست هستند، بشناسند و برای داشتن پوستی زیبا تر، مصرف آن را تجویز کنند. در ادامه مطلب از قهوه کویز داریم تاثیر قهوه بر پوست را به طور کامل و دقیق برای شما عزیزان بررسی کنیم.

تاثیر قهوه بر پوست

در ادامه مطلب چند مورد از تاثیرات قهوه بر روی پوست را بررسی می کنیم و دستورالعمل های کاربردی ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بیشترین بهره را از قهوه ببرید.

۱) کاهش سلولیت: یکی از رایج ترین مشکلات در میان افراد مختلف، وجود سلولیت بر روی پوستشان است که به نظرشان ظاهری زشت و زننده را ایجاد می کند. نوشیدن قهوه رگ های خونی را گشاد می کند و به همین دلیل، حرکت خون در داخل رگ ها سهولت میابد. در نتیجه جریان خوب بهتر شده و سلولیت های موجود بر روی پوست کاهش پیدا می کنند و ظاهر بهتری را برای شما عزیزان ایجاد خواهند کرد.

  • روش مصرف: روش پیشنهادی، علاوه بر نوشیدن قهوه، اسکراب پوست با دانه های قهوه است تا پوستی صاف و شاداب داشته باشید. در این زمینه خرید قهوه ربوستا پیشنهاد می شود.

۲) آرام بخش پوست: استفاده از کلمه آرام بخش در رابطه با قهوه کمی عجیب است؛ اما طبق تحقیقات شکل گرفته، اگر قهوه به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود، به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن، می تواند اثر آرام بخشی را بر روی پوستتان بگذارد.

۳) ضد پیری: اگر از قهوه به صورت مستقیم استفاده شود، اثرات ضد پیری بر روی پوست می گذارد و موجب از بین رفتن قرمزی، چروک های ریز و لکه های موجود بر روی پوست شما عزیزان می شود؛ در نتیجه پوستی شفاف، بدون لکه و جوان خواهید داشت.

۴) جلوگیری از سرطان پوست: یکی از ماده هایی که در دانه های قهوه یافت می شود، تریگونلین نام دارد که پس از برشته شدن دانه ها به نیاسین یا همان ویتامین B3 تبدیل می شود. نیاسین در جلوگیری از ابتلا و گسترش پیدا کردن سرطان غیر ملانومی پوست بسیار موثر است و اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

  • روش مصرف: به طور کلی ترکیب تفاله قهوه به همراه مقداری روغن زیتون می تواند نتیجه مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد. مخلوط را به آرامی بر روی صورت خود قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید تا شاهد نتیجۀ بی نظیرش باشید.

۵) کاهش التهاب: پوست ملتهب، زیبایی خود را از دست داده و در معرض آسیب بیشتری نیز قرار می گیرد. طبق تحقیقات شکل گرفته، در ترکیبات سازندۀ قهوه، کلروژنیک (CGA) و آنتی اکسیدان وجود دارد؛ به همین دلیل با التهاب پوست مبارزه می کند و آن را به شدت کاهش می دهد تا در معرض آسیب های دیگر قرار نگیرد.

۶) مبارزه با آکنه: در ادامه بررسی تاثیر قهوه بر پوست، باید به وجود CGA های موجود در ترکیباتش اشاره کنیم که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. مصرف و اسکراب تفاله قهوه بر روی پوست، قادر به از بین بردن آکنه و جای آن ها در دراز مدت خواهد بود. همچنین با بروز آکنه های جدید نیز مبارزه می کند و پوستی شاداب را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

۷) از بین بردن سیاهی زیر چشم ها: سیاهی زیر چشم ها می تواند تمام زیبایی چهره شما را زیر سؤال ببرد. همان طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، ترکیبات قهوه موجب گشاد شدن رگ های خونی می شود و جریان خون را بهبود می بخشد؛ در نتیجه شاهد کاهش سیاهی زیر چشم خواهید بود و پوستی شفاف تر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • روش مصرف: نصف قاشق غذاخوری را پر از تفاله قهوه کنید و آن را با مقداری روغن زیتون و چند قطره آب ترکیب کنید. در نهایت شاهد یک خمیر نرم خواهید بود که لازم است خیلی آرام زیر چشمانتان قرار گیرند. (به هیچ عنوان خمیر را زیر چشمانتان مالش ندهید.) حدود ۵ دقیقه بعد، خمیر را با آب بشویید. این ترکیب را چند بار تکرار کنید تا شاهد نتیجه بی نظیر آن باشید.

۸) درمان آفتاب سوختگی: اگر صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده است، می توانید از تاثیر قهوه بر پوست برای بهبود آن استفاده کنید. البته ماسک های معمولی یا اسکراب های قهوه چندان پاسخگو نیستند و ممکن است شرایط را بد تر کنند؛ به همین دلیل باید یک ماسک موثر طبق دستور زیر را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

  • روش مصرف: ابتدا یک لیوان قهوه را با بهترین قهوه عربیکا ۱۰۰ درصد دم کنید و آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا یک ترکیب رقیق و خنک داشته باشید. در ادامه یک پارچه یا حوله نرم را در مخلوط قرار دهید و پس از بیرون آوردن، آب اضافی آن را بگیرید. در آخر هم پارچه را بر روی محل آسیب دیده قرار دهید و پس از مدتی، آن را بردارید. چند بار در طول روز این کار را انجام دهید تا التهاب ‌و قرمزی آن از بین برود و شاهد نتیجه بی نظیری باشید.

نتیجه گیری

قهوه یک محصول چند منظوره است که فواید بسیار قابل توجهی را برای بدن و پوست شما به همراه دارد. اگرچه قبل از مصرف آن لازم است با پزشک خود مشورت کنید. اگر از بیماری خاصی رنج می برید، لازم است آن را نیز هنگام مراجعه ذکر کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. در آخر برای بررسی دقیق تاثیر قهوه بر پوست، لازم است بدانید که آنتی اکسیدان موجود در ترکیباتش با رادیکال های آزاد و مخرب پوست مبارزه می کند، التهاب را کاهش می دهد و سرخی ناشی از آفتاب سوختگی را نیز از بین می برد. تنها لازم است با توجه به دستورات بالا، یک ماسک موثر را با توجه به پوست و دستورات پزشک خود درست کنید. برای خرید آنلاین قهوه می توانید از فروشگاه آنلاین قهوه استفاده کنید.

بررسی تاثیر قهوه بر پوست

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید