بهترین روش ضدعفونی کردن لباس از ویروس کرونا چیست؟

در ادامه می خواهیم در خصوص ضدعفونی کردن لباس ها و بهترین شیوه ی آن در دوران کرونا برای شما بگوییم. با ما همراه باشید.

عمر ویروس کرونا بر روی لباس ۲۴ ساعت است. این مدت زمان تقریبی محسوب می شود. ویروس کووید ۱۹ به علت اینکه سنگین است بر روی سطوح می نشیند. به همین منظور هر چه میزان سطح ما صاف تر باشد، این ویروس بیشتر احتمال نفوذ دارد.

البته ویروس مدت زمان زیادی بر روی پارچه نمی‌ماند، اما بر روی پلاستیک و فلز مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد. همچنین هرچقدر که الیاف لباس طبیعی‌تر باشد، ویروس کمتر بر روی آن دوام می‌آورد؛ بنابراین در این دوران سعی کنید که لباس‌هایی را در بیرون به تن کنید که یا دکمه ندارند و یا دکمه‌هایشان کوچک است. همچنین شال‌هایی که پولک‌دار هستند را هم در شرایط کرونایی استفاده نکنید.

زمانی که به خانه می رسید لباس هایتان را در گوشه ای آویزان کنید و بگذاریدتا به مدت ۲۴ ساعت بماند تا اگر آلوده به ویروس است، آن ویروس از بین برود. نیازی نیست که هر روز لباس‌هایتان را بشویید. زمانیکه لباس‌تان را از تن درمی‌آورید، آن را نتکانید. زیرا ممکن است کرونا ویروس بر روی آن باشد و با تکاندن در هوا پخش شود.

کفش ها به علت تماس با زمین محیط های مختلف، نباید به هیچ عنوان، وارد محیط خانه شوند؛ بنابراین با کفش وارد خانه نشوید. کفش‌هایتان را بیرون در درآورده و در جاکفشی گذاشته و در آن را ببندید.

اگر کسی خواست با لباس بیرون بر روی مبل بنشیند، بهتر است روی مبل یک پارچه نخی انداخته و یا صبر کنید که پارچه یک روز بماند و یا آن را بشویید. باید توجه کرد که همه شوینده‌های استاندارد در بازار ویروس را از بین می‌برند، بنابراین لباس یا پارچه را در دمای همیشگی و با پودر و مایع شست‌وشوی معمولی بشویید و اسیر تبلیغات مایع شست‌وشوی ضدویروس نشوید.

همچنین بخوانید:   توصیه هایی به افراد مبتلا به دیابت

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید