خواص انار را دانه دانه بشماریم!

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص و فواید انار برایتان بگوییم. این میوه ی خوشمزه و پاییزی هامند ظاهر زیبا و طعم خوبش خواص زیادی نیز به همراه دارد. در ادامه از تاثیرات خوردن انار در زیبایی و سلامت بدن میگوییم.

کنترل و پیشگیری از قند

چند مطالعه ثابت کرده‌اند که چه‌طور آب انار‌ می‌تواند بیماران مبتلا به دیابت را کمک کند. این خاصیت انار‌ به دلیل توانایی آن برای کاهش کلسترول بد و حذف توده‌های چربی از شریان‌ها است. مصرف انار‌ حتی به میزان کم، می‌تواند ریسک دیابت را به کمک آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک کاهش دهد.

گلو درد و انار

خواص قابض و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند. برای انجام این درمان، می‌توانید دمنوش انار یا آب انار را غرغره کنید یا بنوشید.

پوست آفتاب‌سوخته را درمان می‌کند

مقدار فراوان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار فواید بسیار زیادی برای پوست در تابستان دارد. بنا به گفته‌ی دانشمندان دانشگاه ویسکانسین، مواد مغذی موجود در این میوه ممکن است به شما در محدود کردن آسیب پوست ناشی از اشعه‌ی UV و UVB کمک کند.

دمای بدن را کاهش دهید

روزی یک لیوان آب انار بنوشید تا دمای بدن‌تان کنترل کنید و آن را به طور طبیعی در سطح ثابتی نگه دارید. شما همچنین می‌توانید یک لیوان آب انار مخلوط با ۲ قطره روغن بادام را هر روز صبح مصرف کنید.

آکنه و جای زخم

مصرف انار به بازسازی سلول‌ها در لایه‌های درم و اپیدرم پوست کمک می‌کند. این میوه قادر است روند بهبود را سرعت ببخشد. حتی روغن انار دارای مواد مغذی فراوانی برای پوست است که برای تقویت و بازسازی اپیدرم مفید هستند.

همچنین بخوانید:   خواص گیاه کاکوتی

مبارزه با سرطان ها

این آنتی اکسیدان ها در این عصاره رادیکال های آزاد را از بین می برد و مانع رشد سلول سرطانی می شود . گفته می شود که عصاره انار، القا کننده آپوپتوز است که در آن سلول های سرطانی خود را از بین می برند. این میوه در پیش گیری از سرطان پروستات و سینه بسیار مفید است.

قلب و سلامت آن

آب انار به حفظ سلامت قلب از طریق الاستیسیته شریانی و کاهش التهاب رگ کمک می کند. هم چنین بیماری را کاهش می دهد . این عصاره همچنین به کاهش خطر انسداد شریانی، کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند.

استرس و اضطراب را کم کنید

انار همچنین به کاهش استرس روانی کمک می‌کند. یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کوئین مارگارت نشان داد افرادی که آب انار مصرف کرده بودند سطح کورتیزول پایین‌تری داشتند. بنابراین، برای داشتن یک زندگی بدون استرس روزانه یک فنجان آب انار بنوشید.

کم خونی

زمانی که مقدار فراوانی انار می‌خورید، به دلیل مقادیر بالای آهنی که در این میوه وجود دارد، هموگلوبین در خون افزایش می‌یابد، بنابراین به درمان کم‌خونی کمک می‌کند.

مو و ریزش مو

آنتی اکسیدان قوی در انار ، فولیکول های مو را تقویت می کنند و گردش خون را بهبود می بخشند. روغن دانه به عنوان یک درمان موثر برای مو های مجعد، خشک و نامرتب شناخته می شود.

عصاره یا همان آب انار ، فولیکول های مو را تقویت می کند و مانع از ریزش مو می شود.

سنگ کلیه و درد های کلیوی

هم آب انار و هم دانه‌های آن حاوی خواص قابضی هستند که برای درمان سنگ‌های کلیه تاثیر زیادی دارند.

همچنین بخوانید:   کاهش عوارض یائسگی با گیاهان دارویی

 

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید