فواید و خواص مصرف گردوی تازه و خشک چیست؟

در این مطلب خواص و فواید مصرف گردو را مطالعه خواهید نمود این خواص و فواید هم مربوط به گردوی تازه و هم گردو خشک شده است. با ما همراه باشید.

مواد معدنی و ویتامین های گردو چه هستند؟

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مس: این ماده‌ی معدنی موجب تقویت سلامت قلب می‌شود. کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، استخوان‌ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده‌ی معدنی است.
  • اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود. اسید فولیک وظایف زیستی (بیولوژیکی) بسیاری برعهده دارد. کمبود ویتامین B۹ در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می‌شود.
  • فسفر: نزدیک به ۱٪ بدن ما را فسفر تشکیل می‌دهد. این ماده‌ی معدنی به‌طور عمده در استخوان‌ها یافت می‌شود و وظایف بسیاری را در بدن برعهده دارد.
  • ویتامین B۶: این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می‌کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می‌شود.
  • منگنز: بیشترین مقدار این ماده‌ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.
  • ویتامین E: گاما-توکوفرول مؤثرترین شکل ویتامین E در مبارزه با انواع سرطان است. گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است.

گردو و قلب:

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق مناسب است. اگر شما از فشار خون بالا رنج می-برید، مصرف چند عدد گردو به صورت منظم می‌تواند فشار خون‌تان را کاهش بدهد. اسیدهای چرب امگا ۳، کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند و فرآیند تولید کلسترول خوب را در بدن آغاز می‌کند. گردو برای سلامت کلی قلب مفید است.

همچنین بخوانید:   خواص بی نظیر مصرف سیب سبز را بشناسید!

گردو و بارداری:

گردو غنی از مواد معدنی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم می باشد که برای رشد جنین و تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز زنان در دوران بارداری مفید می باشد.

منگنز وجود در گردو یک ماده مهم برای رشد مغز، بافت ها و عضلات جنین می باشد.

گردو و کاهش وزن:

گردو به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا۳ در آن، می‌تواند خطر چاقی را کاهش دهد. همچنین، منگنز و مس موجود در آن با تقویت متابولیسم یا سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. سوای آن، گردو پر از پروتئین و فیبر نیز هست، که باعث می‌شود کمتر بخورید و احساس گرسنگی کنید. طبق گزارشی از سوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد، گردو در فعال‌سازی منطقه‌ی بخصوصی از مغز که جلوی میل و اشتها را می‌گیرد مفید است.

گردو و سرطان:

مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولی موجود در مغز گردو به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور را کاهش می دهد.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه تگزاس نشان داده که مصرف منظم گردو در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ نشان داده که مصرف منظم گردو خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید