با فواید کمتر شنیده شده ی چای سبز آشنا شوید!

چای سبز و خواص مصرف آن موضوعی است که برای بسیاری از ما آشناست. اما به جز مواردی همچون لاغری و زیبایی دیگر این چای متفاوت چه خواصی دارد؟ آیا خواص این چای تنها محدود به موارد زیبایی است؟ باید پاسخ این سوال را منفی داد و در ادامه با دیگر فواید نوشیدن و مصرف این چای آشنا شد. با ما همراه باشید.

دهان و دندان و چای سبز

برای کاهش تجمع باکتری‌های عامل پلاک دندان، تورم لثه و دیگر مشکلات دندانی می‌توانید شکلات حاوی چای سبز بجوید یا یک فنجان از این چای بسیار پر خاصیت را بنوشید.

فشار خون و چای سبز

مصرف منظم چای سبز خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد

سرطان و چای سبز

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند).

پیری و چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزادی محافظت ‌می‌کنند که می‌توانند در نتیجه‌ی محروم کردن سلول‌ها از اکسیژن، به سلامت آن‌ها آسیب برسانند؛ اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست برای جوان ماندن آن بسیار ضروری است.

آرتروز و چای سبز

چای سبز دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند التهاب ناشی از روماتیسم مفصلی را تسکین دهد.

حافظه و چای سبز

تحقیقات منتشر شده در مجله Psychopharmacology نشان می دهد چای سبز می تواند توابع شناختی مغز ما، به ویژه حافظه فعال را افزایش دهد. تیم تحقیقاتی گفت یافته های آنها نشان می دهد چای سبز در درمان اختلالات شناختی همراه با اختلالات روانپزشکی مانند دمانس می تواند موثر باشد.

همچنین بخوانید:   چراا لازم است که در محل کار بیشتر آب بخوریم؟

ناخن‌ ها و چای سبز

مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز باعث استحکام ناخن‌های‌تان می‌شوند و از شکنندگی‌شان پیشگیری می‌کنند. ناخن‌های‌تان را در این جوشانده‌ی گیاهی که از برگ‌های خشک چای سبز تهیه کرده‌اید، بخیسانید تا ناخن‌های شفافی داشته باشید.

سلامت مجاری ادراری و چای سبز

دستگاه مجاری ادراری نقش مهمی در دفع مواد زائد از بدن ایفا می‌کند. چای سبز به درمان عفونت مجاری ادراری و حفظ سلامتی مجاری ادراری کمک می‌کند. این چای نه تنها باکتری‌های بد را از بین می‌برد، بلکه هم‌چنین تعداد باکتری‌های خوب بدن‌ را افزایش می‌دهد.

سم‌زدایی و چای سبز

چای سبز به عنوان یک عامل سم‌زدای فوق‌العاده در بدن عمل می‌کند. زیرا این چای حاوی پلی‌فنل‌هایی است که به خلاصی بدن از شر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد برای بدن سمی هستند و می‌توانند باعث آسیب‌های سلولی شوند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید