میوه ای سرشار از پتاسیم و کلسیم!

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص خواص توت فرنگی برای شما بگوییم. این میوه از زبان متخصص تغذیه به عنوان میوه ای سرشار از کلسیم و پتاسیم نام برده شده است.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شیما عبدالهی بیان می کند: توت فرنگی یکی از میوه های پر خاصیت فصل بهار به شمار می رود که سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

این متخصص توت فرنگی را جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان نام می برد و تصریح می کند: خواص ارزشمند توت فرنگی به علت وجود آنتی اکسیدان ها و پلی فنل های موجود در آن می باشد.

شیما عبدالهی از خواص توت فرنگی برای تقویت و سلامت قلب می گوید و ادامه می دهد: توت فرنگی به بهبود عملکرد قلب کمک می کند و در کنترل قند خون تاثیر به سزایی دارد، بنابراین برای مبتلایان به دیابت مفید است.

وی با بیان اینکه توت فرنگی به علت دارا بودن ویتامین سی باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، تاکید می کند: این میوه ی بسیار پر خاصیت از ساختار مغز در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کرده و از کاهش عملکرد حافظه جلوگیری می کند.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مصرف توت فرنگی را در سلامت پوست اثربخش می داند و در پایان بیان می کند: کمک به بهبود وضعیت کلسترول خون و خواص ضد پیری از دیگر مزایای این میوه به شمار می رود.

همچنین بخوانید:   فلفل یک دنیای غنی از خواص و فواید!

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید