با دنیای خواص کاکائو آشنا شوید

کاکائو یکی از محبوب ترین خوراکی ها محسوب می شود و تعداد زیادی از مردم جهان طرفدار آن هستند. امروز می خواهیم در خصوص خواص بی نظیر کاکائو صحبت کنیم. کاکائو منشا شکلات های خوشمزه ی سرتاسر دنیا است اما به جز خوشمزگی برای پوست و موی ما چه می کند؟

جلوگیری از لختگی خون

لخته شدن خون در شریان‌ها جمع می‌شود که دلیل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است چون لخته‌ی خون روند گردش خون را بر هم خواهد زد و وقتی سیستم گردش خون دچار اختلال شود قلب مجبور خواهد شد سخت‌تر کار کند و توزیع اکسیژن به صورت بهینه نخواهد بود. کاکائو تولید کلسترول خوب را افزایش می‌دهد که به لخته‌های خون می‌چسبند و از تجمع‌ آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

کاهش خطر بروز سکته

سکته از عوارضی است که وقتی اکسیژن کافی به علت اختلال در گردش خونه به مغز نرسد اتفاق می‌افتد. از طرفی، کاکائو خواصی دارد که به عنوان ضد انسدادی مانند فلاونوئید عمل می‌کند که به کاهش خطر سکته کمک می‌کند.

خداحافظی با آفتاب سوختگی

دانشمندان اهل انگلستان در مطالعه‌ ی تازه ای دریافتند کسانی که ۲۰ گرم کاکائو به مدت ۱۲ هفته مصرف می‌کنند قادر هستند دو برابر کسانی که کاکائو مصرف نمی‌کنند در زیر نور آفتاب بمانند. بدون آن که دچار آفتاب سوختگی بشوند.

بهبود جای زخم و جراحات

شکلات ها و خوراکی های حاوی کاکائو شامل اسیدهای چرب امگا۶ است که به درمان سلولی کمک می‌کنند. همچنین، جراحات و جای زخم‌ها را به‌سرعت درمان می‌کند.

کاهش تریگلیسیرید خون

مطالعات بسیار زیادی نشان داده‌اند در کسانی که کاکائوی خام را به عنوان بخشی از وعده‌ی غذایی روزانه‌شان مصرف می‌کنند کاهش چشمگیری سطح تری‌گلیسیرید وجود دارد.

همچنین بخوانید:   ازگیل (کونوس) چه خواص و فوایدی دارد؟

آنتی اکسیدان های مفید در کاکائو

آنتی‌اکسیدان‌های زیاد آن، رادیکال‌های آزاد بدن را مهارمی‌کنند. آنتی‌اکسیدان، در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله پیری زودرس، از بدن محافظت‌می‌کند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید