فلفل یک دنیای غنی از خواص و فواید!

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص شگفت انگیز انواع فلفل برایتان بگوییم. فلفل با اینکه تند است و برخی افراد هم آن را به مقدار زیاد دوست ندارند اما خواص بی نظیری دارد که این گیاه و ادویه ی آن را پر خواص می کند.

خون و جریان خون و فلفل

چرا گفته می‌شود فلفل تند جریان خون را بهبود می‌بخشد؟ خوب، حرفی از علم نمی‌زنیم.  فقط سعی کنید زمانی را به یاد بیاورید که غذای تند می‌خورید. به نظر می‌رسد انرژی می‌گیرید، علت‌اش این است که تمام بدن‌تان سوخت و ساز خوبی دارد، و جریان خون سرعتی نرمال دارد برای همین اکسیژن به‌طور بهینه توزیع می‌شود. چون اکسیژن یکی از ترکیبات مهم برای بازتولید سلول‌ها است.

آنتی باکتری قوی

همان‌طور که قبلا گفته شد، فلفل تند دارای خواص آنتی‌باکتریالی است، بنابراین برای مقابله با مشکلات ناشی از باکتری‌ها مفید است. مصرف فلفل تند به مقدار کافی، برای بدن شما خوب است.

کلسترول و چربی خون

هم‌چنین پژوهش‌های بسیاری اثبات کرده‌است کپسایسین موجود فلفل تند نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون دارد. کپسایسین می‌تواند تولید LDL یا کلسترول بد را کاهش دهد و در عین حال توانایی بدن را برای حل کردن فیبرین و افزایش تولید کلسترول خوب یا HDL افزایش می‌دهد.

آنتی اکسیدان غنی

آنتی‌اکسیدان برای بدن ضروری است چون تنها راه حل موجود برای محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد است. مطمئنا می‌دانید رادیکال‌های آزاد علت اصلی گسترش سلول‌های سرطانی است. هم‌چنین رادیکال‌های آزاد مانع از بازتولید سلول‌های جدید می‌شود. فلفل تند دارای انواع آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند یک لایه‌ی محافظ دیگر در درون بدن ایجاد کند.

همچنین بخوانید:   بیش از 30 خواص از کنگر فرنگی را بشناسید!

باردار ها و شیرده ها فلفل می توانند بخورند؟

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و  تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود . زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

افزایش ایمنی بدن

همه می‌دانند تمام خوراکی‌های سرشار از ویتامین C برای ایمنی بدن خوب است. از این گذشته فلفل قرمز سرشار از بتاکاروتن و پرو ویتامین A است که عملکرد مشابهی برای دستگاه ایمنی دارد. هم‌چنین فلفل تند سرشار از آنتی‌اکسیدان است که یک لایه‌ی محافظ دیگر برای بدن فراهم می‌کند.

مزرعه ای از ویتامین

فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین های B و ویتامین C، E و K می‌باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.

 

 

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید