روغن کرچک چه خواصی دارد؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص روغن معجزه ی اسای کرچک برای شما بگوییم. این روغن از دسته روغن های گیاهی است که برای سلامت مو بسیار استفاده می شود. اما خواص روغن کرچک تنها محدود به مو نیست.

زگیل ها خداحافظ

استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن خال و زگیل به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم آن را در فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی قرار دهیم. استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

سختگی و آفتاب سوختگی با کرچک

روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواندبه درمان سریع تر آفتاب سوختگی کمک کند.

درمان درد های ماهیچه ای آرتروز

استفاده از روغن کرچک می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز را تسکین دهد؛ زیرا این روغن دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مورد را نیز به فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی اضافه کنیم. آیا از درد مفاصل رنج می‌برید؟ فقط کافی است برای رسیدن به حس آرامش و رهایی از درد، کمی روغن کرچک گرم را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهید. همچنین کرچک برای درمان درد های مفصلی و ماهیچه ای نیز مفید است.

پوستی زیبا با کرچک

یکی از مزایای روغن کرچک این است که وقتی به صورت موضعی بر روی پوست صورت و دور چشم مالیده شود، به افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

همچنین بخوانید:   بادام برای پوست و زیبایی شما

ضد باکتری

این خاصیت روغن کرچک با جلوگیری از ایجاد و پراکنده شدن پاتوژنها (عوامل بیماری‌زا) باعث حمایت پوست در برابرعفونتهای باکتریایی می شود.

شوره ی سر را به کرچک بسپارید

روغن کرچک دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری قوی است و می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد. همچنین پوست سر و موها را نرم و ریشه ی مو را محکم می کند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید