خواص و فواید ماست برای پوست و بدن چیست؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص ماست برای پوست و بدن برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

پوست

تحقیقات نشان می دهد که اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند باعث تحریک تولید کلاژن شود ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری است و نتایج آن نشان دهنده پوستی جوان و شاداب است. به دلیل خواص مرطوب کنندگی که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد، ترک‌های کوچکی که روی پوست به وجود می‌آید با استفاده از ماسک ماسـت به سرعت از بین می‌رود.

خارش پوست

یکی از خواص ماست این است که خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست را دارد و می‌تواند در درمان خشکی مفید باشد. همچنین ماسـت به مقدار کمی توانایی لایه بردای هم دارد. انتی اکسیدانی و ضد باکتری بودن ماسـت خارش حاصل از انواع باکتری‌ها روی پوست را کاهش می‌دهد. برای حصول فواید ماست برای پوست به عنوان درمان کننده خارش باید آن را روی پوست و قسمت‌هایی که مد نظرتان هست به صورت مستقیم بریزید و شروع به ماساژ دادن کنید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشورید. انواع ماسک‌های میوه‌ای با ماسـت وجود دارد که در این مقاله امکان ارائه آن‌ها نیست.

ایمنی و سیستم ایمنی

محققان دانشگاه وین کشف کرده‌اند که خوردن ماست یکی از بهترین راه‌های بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی است. آنها دریافتند زنانی که روزانه حدود ۱۱۵ گرم ماست می‌خورند، بدن قوی‌تری دارند و سلول‌های T (سلول‌هایی که با بیماری و عفونت مبارزه می‌کنند) آنها نسبت به زمانی که هنوز شروع به خوردن ماست نکرده بودند فعال‌تر شده‌اند. دکتر الکس مایر (Alexa Meyer) محقق تغذیه در این رابطه می‌گوید: «باکتری‌های سالم موجود در ماست به ارسال پیام به سلول‌های تقویت ایمنی در بدن برای بالابردن قدرت آنها کمک می‌کنند تا بتوانند با مواد مضر مقابله کنند.»

همچنین بخوانید:   ادویه و سبزی های خشک چقدر عمر می کنند؟

آکنه و جوش

یک قاشق چای‌خوری ماسـت ساده را روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند تا به خوبی جذب پوست شود. سپس پوست خود را با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید. به واسطه تنگ‌تر شدن روزنه‌های پوستی شاهد خواهید بود که پوست شما آکنه و دانه‌های سرسیاه به نسبت کمتری روی خود خواهد داشت.

یکی دیگر از خواص ماست این است که دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی طبیعی است که در برابر مبارزه با آکنه‌ها سلاحی مهم محسوب می‌شود. خاصیت ضدالتهابی ماسـت همچنین باعث کاهش تورم و التهاب ناشی از رشد آکنه‌ها می‌شود.

سلامت قلب

اگر چه بحث‌های زیادی وجود دارد در مورد این‌که میزان چربی موجود در ماست می‌تواند برای قلب مضر باشد اما مطالعات اخیر خلاف این را نشان می‌دهند. از آن‌جایی که ماست برای کنترل کلسترول عالی است، پس می‌تواند برای قلب نیز مناسب باشد. علاوه بر این، بیش‌تر محصولات لبنی برای کنترل فشار خون بسیار مفید هستند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید