درمان فوری و خانگی عرق سوز شدن پوست

در فصل تابستان که میزان گرمی هوا افزایش می یابد، در مناططق مرطوب و حتی غیر مرطوب کشور مشکل عرق سوز شدن در میان مردم رواج دارد و گاهی این عارضه ی پوستتی دردناک و مختل کننده است. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که چه راهکار هایی وجود دارد  می توانیم با استفاده از آن ها مدت زمان بهبود راش گرمایی پوستی یا همان عرق سوز شدن را کاهش دهیم؟

پیشگیری کنید

عواملی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها قبل از عرق سوز شدن جلوی آن را بگیرید. در ادماه راهکار هایی اساسی برای جلوگیری از عرق سوز شدن را برای شما شرح خواهی داد.

۱- لباس‌های آزاد و خنک بپوشید

لباس‌های تنگ باعث ایجاد گرما و عرق بیشتر می‌شوند. به غیر این دو، تنگی لباس باعث کشیده شدن آن به پوست شده و التهاب ایجاد می‌کند.

۲- از پودر بچه استفاده کنید

اگر زیاد عرق سوز می‌شوید استفاده از پودر بچه راهکار خوبی است. به هر حال این پودر مخصوص پوست لطیف بچه‌ها تولید شده است. پس برای پوست شما هم به خوبی عمل خواهد کرد.

۳- از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای مرطوب کردن پوست از کرم استفاده کنید. بهترین زمان برای مالیدن مرطوب کننده روی پوست بعد از حمام و زمانی است که پوست را کاملا خشک کرده‌اید. همچنین از کرم بی بو و بی رنگ استفاده کنید. کرم‌های بو دار و رنگی حاوی ماده‌ای هستند که ممکن است منافذ پوست را ببندد.

۴- تعداد کمتری لباس بپوشید

برخی حتی از در زمستان هم عرق سوز می‌شوند. بهتر است متناسب با آب و هوا لباس بپوشید تا از گرم شدن بیش از حد پوست جلوگیری شود.

همچنین بخوانید:   با علل و علائم درماتیت تماسی یا کهیر آشنا شوید

۵- پوستتان را خشک نگه‌ دارید

بیشتر مواقع عرق سوزی به خاطر رطوبت به وجود می‌آید. پس سعی کنید تا جای ممکن پوست را خشک نگه‌دارید. مثلا بعد از حمام به طور کامل خود را خشک کنید و بعد لباس بپوشید. بهتر است برای خشک کردن خود به جای حوله از سشوار استفاده کنید. همچنین سعی کنید برای حمام از آب داغ استفاد نکنید. حتما از صابون مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

۶- از گرما و نور خورشید دور بمانید

درواقع این اولین توصیه‌ای است که باید به آن توجه کنید. نور خورشید به خود خود باعث عرق سوز شدن نمی‌شود. چیزی که باعث می‌شود گرمای آن است.

۷- آب بخورید

آب برای خنک کردن بدن حیاتی است. پس برای اینکه عرق سوز نشوید، به میزان کافی آب بنوشید.

۸- هوا را خنک نگه‌ دارید

برای جلوگیری از تعرق بیش از حد، بهتر است هوا را خنک نگه‌دارید. چون همانگونه که در ابتدا گفتیم تعریق بیش از حد باعث گرفتگی منافذ پوست می‌شود.

روش های بالا بهترین روش ها برای پیشگیری از از عرق سوز شدن بود. اما اگر عرق سوز شدیم چه کنیم؟!

۹- وزن کم کنید

چاقی و وزن زیاد در عرق سوز شدن نقش دارد. وقتی چاق هستید بیشتر گرم می‌شوید، بیشتر عرق می‌کنید و در نواحی حساس به این عارضه، پوستتان بیشتر به هم ساییده می‌شود. پس برای اینکه کمتر عرق سوز شوید، بهتر است از وزنتان بکاهید.

درمان های طبیعی و خانگی برای بهبود سریع عرق سوز شدن

ژل آلوئه ورا  را امتحان کنید

ژل آلوئه ورا را روی محل سوختگی بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس محل را با آب سرد بشویید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید.

همچنین بخوانید:   جستجو مطب پزشکان و دکتر های متخصص ایران

درمان فوری و خانگی عرق سوز شدن پوست

عرق سوزی با کمپرس سرد

چند تکه یخ را بردارید و آن ها را با یک کیسه حمام بپوشانید یا می توانید از یک کیسه یخ زده از سبزیجات استفاده کنید. آن را برای ۵ دقیقه هر ۴ تا ۶ ساعت، برای حداقل ۲ تا ۳ روز روی پوستتان بمالید

آرد و درمان عرق سوز شدن

۲ تا ۳ قاشق غذا خوری آرد بردارید و با آب مخلوط کنید، تا خمیر خوبی تهیه شود. خمیر را روی مناطق مورد نظر بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید. این برنامه روتین را روزانه برای ۱ هفته تکرار کنید تا نتایج خوبی را ببینید.

سیب زمینی خام برای تسکین عرق سوز

سیب زمینی خام یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای راش گرمایی است. شما می توانید یک عدد سیب زمینی متوسط را بردارید و آن را برش دهید و روی پوستتان بمالید.

کمپرس خیار

یک عدد خیار را قطعه قطعه کنید و آن را در مخلوطی از آب سرد و آب لیمو بخیسانید. قطعات خیار را به مدت ۱۰ دقیقه روی محل سوختگی قرار دهید. سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

از پماد کولاندولا استفاده کنید

در صورت عدم حساسیت ، این پماد برای درمان عرق سوز شدن واقعا عالی و موثر است. میزان کمی از آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبودی شما داشته باشد. این کرم را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید

این مطلب دارد ۲ نظر

  1. فروهر گفت:

    من وقتی آلوئورا میخورم حساسیت میزنم زندش روی پوستم حساسیت میاره؟

یک نظر بدهید