درمان عرق سوز شدن لای پا

در فصل تابستان، با گرمای شدید و هوای خشک مواجه هستیم که باعث عرق سوز شدن sweating می‌شود. عرق سوز شدن یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است که باعث ایجاد ناراحتی و افت کارایی فرد می‌شود. در این مطلب به بررسی علل، علائم و راه‌های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن خواهیم پرداخت.

علل عرق سوز شدن:

– افزایش دمای هوا: در فصل تابستان، دمای هوا افزایش می‌یابد که باعث افزایش دمای بدن و عرق سوز شدن می‌شود. – فعالیت بدنی: فعالیت بدنی در هوای گرم، باعث افزایش دمای بدن و عرق سوز شدن می‌شود.

– لباس نامناسب: لباس‌های ضخیم و نامناسب در هوای گرم، باعث افزایش دمای بدن و عرق سوز شدن می‌شود.

– تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی در دوران بارداری، پریود و سنین مختلف باعث افزایش عرق سوز شدن می‌شود.

علائم عرق سوز شدن:

– احساس ناراحتی و خستگی

– تعریق شدید در مناطق مختلف بدن

– افت کارایی و کاهش تمرکز

– سرگیجه و تهوع

– افزایش ضربان قلب

راه‌های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن:

– لباس مناسب: لباس‌های نازک و مناسب برای هوای گرم را انتخاب کنید.

– آبیاری منظم: برای جلوگیری از عرق سوز شدن، باید بدن خود را با آبیاری منظم خنک کنید.

– مصرف مایعات: مصرف مایعات کافی، باعث جلوگیری از عرق سوز شدن می‌شود.

– استفاده از چراغ خاموش: در فضاهای داخلی، استفاده از چراغ خاموش باعث کاهش دمای هوا و جلوگیری از عرق سوز شدن می‌شود.

– استفاده از پودر: استفاده از پودر در مناطقی که عرق سوز شدن دارید، باعث کاهش تعریق و جلوگیری از تحریک پوست می‌شود.

همچنین بخوانید:   چقدر احتمال جهش کرونا ویروس جدید وجود دارد؟

در صورتی که مشکل عرق سوز شدن شما به حدی شدید است که با وجود انجام روش‌های پیشگیری، بهبود نیافت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است برای درمان عرق سوز شدن، داروهای خاص و یا روش‌های دیگر را تجویز کند. در کل، با رعایت روش‌های پیشگیری و درمان مناسب، می‌توانید از مشکل عرق سوز شدن در فصل تابستان جلوگیری کنید.

درمان عرق سوز شدن پا و کشاله ران

به طور کلی می توان گفت بهترین راه درمان عرق سوز شدن پا و کشاله ران، پیشگیری از بروز آن است. بدین منظور باید مواردی همچون استفاده از لباس زیر های مناسب (عدم استفاده از لباس تنگ یا الیاف مصنوعی)، دوش گرفتن، اصلاح موهای زائد، کاهش استرس و استفاده از یک رژیم مناسب را رعایت کنید.

علاوه بر این بهداشت مناسب ناحیه تناسلی برای جلوگیری از عرق سوزی نیز حائز اهمیت است. اگرچه واژن یک عضو خود تمیز کننده است اما برای تمیز و خشک نگه داشتن دهانه آن باید اقداماتی همچون شستشو با آب گرم (بدون صابون هایی که احتمال بروز حساسیت دارند)، خشک کردن کامل و در صورت امکان استفاده از یک جایگزین مناسب برای پد بهداشت انجام دهید.

مشکل عرق سوز شدن پا و کشاله ران در بسیاری از مواقع ترمیم و خوب می شود اما برای تسریع فرایند بهبودی می توانید از این موارد استفاده کنید:

• پماد ضد سوختگی پای نوزادان

عرق سوز شدن در کشاله ران با ایجاد عرق و سایش ران ها اتفاق می افتد. پوست این ناحیه به اندازه پوست نوزادان نرم و حساس است و کرم ضد سوختگی آنها می تواند. راه کاری مناسب برای تسکین و بهبود عرق سوز شدن کشاله ران باشد. همچنین می توانید. از این پمادها برای پیشگیری هم استفاده کنید چرا که سایش پاها را کاهش داده و پوست ناحیه مورد نظر را لیز می کند.

همچنین بخوانید:   روش های درمان واریس

• پودر تالک

این پودر که سفید رنگ و نرم بوده از یک ماده معدنی به نام تالک تهیه شده است و استفاده های متعددی دارد. پودر تالک برای درمان و مقابله با اثرات نامطلوب عرق سوز شدن مناسب است. چرا که رطوبت اضافی در ناحیه را جذب می کند و از تماس مستقیم پوست ران ها با یکدیگر جلوگیری می کند. همچنین پودر تالک بوی مطبوعی دارد و استفاده از آن معمولا بدون عوارض است.

• نوشیدن آب کافی

عرق سوز شدن از جمله مشکلاتی است که با افزایش دمای بدن اتفاق می افتد. نوشیدن آب خنک در کنترل دمای بدن تاثیر گذار بوده و از این مشکل جلوگیری می کند.

• وان آب یخ

در صورتی که با مشکل عرق سوز شدن مواجه شده اید. می توانید دوش آب سرد یا نشستن در وان آب خنک را امتحان کنید. این کار باعث کاهش التهاب و سوزش محل آسیب دیده می شود. همچنین برای اثر بخشی بهتر نیز می توانید کمی جوش شیرین در آب بریزید.

• استفاده از ژل آلوئه ورا

برای بهبود سریع تر عرق سوزی می توانید ژل آلوئه ورا را به مدت بیست دقیقه به پای خود بمالید. و پس از بیست دقیقه محل مورد نظر را با آب سرد بشویید.

• حمام جو دوسر

یک روش کاربردی برای درمان خانگی عرق سوز شدن استفاده از بلغور جو دوسر است. جو دوسر دارای آنتی اکسیدان‌هایی قوی است و از همین رو برای رفع مشکلات پوستی بسیار مفید است.

ترکیبات موجود در جو دوسر به از بین بردن التهاب پوست و خارش کمک زیادی می‌کند. برای این کار باید جو دو سر را به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید پوست شما داخل ترکیب جو دوسر و آب بماند. می‌توانید این ترکیب را به وان حمام اضافه کنید و برای چند دقیقه در وان بنشینید.

همچنین بخوانید:   درمان فوری و خانگی عرق سوز شدن پوست

• جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یک روش کاربردی دیگر برای درمان عرق سوز در خانه است. مطالعات نشان می‌دهد که جوش شیرین می‌تواند به رفع مشکلات پوستی مختلف کمک کند و علائم عرق سوز شدن را برطرف کند.

• دارو درمانی

اگر استفاده از درمان های خانگی جوابگو نبود می توانید. برای بهبود از پمادها یا داروها استفاده کنید که ممکن است. گرفتن برخی از آنها نیاز به نسخه پزشک داشته باشد. همچنین کرم های ضد قارچ یا پودر آنها برای پیشگیری. و کنترل عفونت قارچی پوست در صورت نیاز تجویز می شوند.

• استفاده از درمان های تکمیلی

در مواردی ممکن است عرق سوز شدن کشاله ران به دلایلی همچون اختلالات هورمونی یا همراه با عفونت و… ایجاد شود. در این موارد بیماران باید با مراجعه به پزشک از درمان های مناسبی استفاده کنند. که ممکن است شامل مواردی همچون جایگزینی هورمون درمانی. تجویز داروهای ضد عرق، تزریق بوتاکس برای مسدود کردن اعصاب تحریک کننده غدد عرق، تجویز داروهای آنتی کولینرژیک. جراحی برای مسدود کردن اعصاب اثر گذار در تعریق و… باشد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید