چقدر احتمال جهش کرونا ویروس جدید وجود دارد؟

در این مطلب در خصوص میزان احتمال جهش زایی ویروس کرونا و موارد بهداشتی و پیشگیری از این ویروس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از این کروناویروس در مقایسه با بیماری‌های مشابه کمتر است، گفت: احتمال جهش و افزایش بیماریی‌زایی “کروناویروس ۲۰۱۹” وجود دارد، اما از آنجاکه این ویروس جدیدا شناسایی شده، قابل پیش‌بینی نیست که چه اتفاقی برای آن رخ می‌دهد.

دکتر محمدمهدی با بیان و ذکر ساختار و ماهیت ویروس “کرونا ۲۰۱۹″، بیان کرد: این ویروس جدید جزو خانواده “کرونا ویروس” است که هفت نوع از آن تا زمان فعلی شناسایی شده بود و از این تعداد از خانواده ی کرونا، سارس و مرس جزو خطرناک‌ترین‌ها بوده اند.

دکتر با اشاره به میزان مرگ و میر کروناویروس‌ها، افزود: میزان کشندگی سارس ۱۰ درصد،  مرس ۳۰ درصد و کروناویروس ۲۰۱۹ یعنی همین ویروس آخر تا الان حدود ۲.۱ درصد بوده که نشان‌دهنده این است که میزان کشندگی ویروس جدید در حد متوسط بوده ولی احتمال دارد این وضعیت ظرف روزها و هفته‌های آینده تغییر کند.

ایشان با بیان اینکه تا کنون مرگ و میر ناشی از این بیماری در مقایسه با بیماری‌های مشابه کمتر بوده است، گفت: بیماران سن بالا و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، نارسایی قلبی و عروقی و تنفسی نسبت به سایرین آسیب‌پذیرترند.

ایشان با ذکر  اینکه احتمال جهش و افزایش بیماریی‌زایی “کروناویروس ۲۰۱۹” وجود دارد، اظهار کرد: از آنجاکه این ویروس جدیدا شناسایی شده بنابراین قابل پیش‌بینی نیست که چه اتفاقی برای آن رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید:   ماسک در برابر" کرونا " از ما محافظت می کند؟

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در حالت نهفتگی هم قابل انتقال است، اظهار کرد: بنابراین شست‌وشوی مرتب دست‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

گویا با بیان اینکه موارد مشکوک در بیمارستان‌های مشخص شده برای این منظور بستری می‌شوند، پاسخ داد: تمام مسایل مرتبط با این بیماری در سطح جامعه اطلاع رسانی می‌شود.

دکتر محمد مهدی در ارتباط با استفاده از ماسک برای شهروندان عادی، در انتها ادامه داد: استفاده اصلی ماسک برای پزشکان و کادر درمانی است. اگرچه شهروندان عادی هم می‌توانند از ماسک استفاده کننند ولی ما توصیه نمی‌کنیم، چراکه کارایی زیادی نداشته و در ضمن استفاده از ماسک نیازمند رعایت توصیه‌های بهداشتی مرتبط با آن است. البته اینکه گفته می‌شود ماسک زدن در بیماران باعث تشدید بیماری می‌شود، به هیچ عنوان ماهیت علمی و اسنادی ندارد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید