روغن آرگان یک معجزه ی طبیعی برای زیبایی

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص روغن آرگان و فواید استفاده از آن برای سلامت پوست و مو و بدن برایتان بگوییم. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

قارچ و باکتری خداحافظ

روغن آرگان می‌تواند به عنوان یک عایق فوق‌العاده در مقابل بسیاری از عفونت‌های باکتریایی، قارچی و ویروسی عمل کند. شما می‌توانید هر وقت لازم شد آن را روی پاهای‌تان بمالید تا از دست بوی بد پا راحت شوید و با بیماری‌های خاص پوستی نیز مقابله کنید. به علاوه، این کار می‌تواند فرایند ترمیم را تسریع کند که جلوی بیشتر شدن هر نوع عفونتی را خواهد گرفت. و این خیلی ساده‌ است؛ تمام کاری که لازم است انجام دهید آن است که این روغن را به آرامی روی ناحیه‌‌ای از پوست‌تان که مبتلا به عفونت است بمالید.

اسکراب پوست طبیعی

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با دو قطره روغن آرگان مخلوط کنید و یک اسکراب طبیعی و منحصر‌به‌فرد برای پوست صورت و بدن بسازید. به مدت دو دقیقه اسکراب را روی پوست صورت یا بدن بمالید و به صورت دایره‌ای ماساژ بدهید تا سلول‌های مرده از روی پوست بلند شوند و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید. در صورت تداوم استفاده از این اسکراب طبیعی به مرور هم پوست‌تان روشن و درخشان می‌شود و هم چین و چروک‌های پوست برطرف می‌شوند.

پوستی زیبا و سالم

این روغن که سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسید های چرب ضروری، خواص ترمیم‌کننده‌ی بی‌نظیری دارد. فقط قبل از این‌که به رختخواب بروید کمی از آن را بر روی پوست خود بمالید و آن را ماساژ بدهید تا پوستی نرم، سالم و درخشان به دست بیاورید.

همچنین بخوانید:   طول عمر طبیعی انسان چقدر است؟

آسیب دیدگی موها را برطرف کنید

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی سبب می‌شود که درخشش و سلامت موها از دست بروند، و به آن شدیدا آسیب وارد می‌کند. استفاده از این روغن می‌تواند در تقویت مو از فولیکول گرفته تا نوک موها کمک کند. آسیب‌ها ترمیم می‌شوند، موها یک بار دیگر قوی و هیدراته می‌شوند، و در عین حال کشسانی و استحکام از دست رفته‌ی موها بازمی‌گردد.

ترک پوستی

به نگرانی خود بابت ترک‌های روی پوست‌تان پایان بدهید. فقط مقدار کمی از روغن آرگان را در مناطق آسیب‌دیده به طور مرتب ماساژ دهید و تفاوت را مشاهده کنید. معروف است که Triterpenoidهای موجود در این روغن جای زخم را درمان می‌کنند و از پوست در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کنند.

افزایش رشد مو

روغن آرگان خاصیتی دارد که خیلی سریع بین پولک های مو نفوذ می کند و باعث افزایش مقاومت مو می شود. بهاینترتیب جلوی ریزش موی سر شما را می گیرد و در رشد مو تاثیر زیادی دارد. همچنین به عنوان یک آبرسان قوی به مو عمل میکند و این خودش باعث سلامت و پایداری بیشتر موی سر می شود.

زخم ها را ترمیم و آرام کنید

اگر پس از اصلاح صورت یا بدن تان دچار جراحت یا آسیب دیدگی و سوزش ناشی از تیغ شدید طبیعی ترین و سالم ترین و بهترین درمان می تواند روغن ارگان باشد. بلافاصله چند قطره از روغن ارگان را روی مقداری پنبه بریزید و روی قسمتهای اصلاح شده بدن و صورت تان بمالید. می بینید که علاوه بر رفع جراحت و سوزش و ناراحتی حالت درخشانی و لطافت فوق العاده ای هم به پوست تان داد.

همچنین بخوانید:   آیا می توانیم کودکان را هر روز حمام کنیم؟

 

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید