طول عمر طبیعی انسان چقدر است؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا تخمینی از طور عمر طبیعی انسان که توسط نتایج دانشمندان استرالیایی به ثبت رسیده را مشاهده نماییم.

در استرالیا دانشمندان مطالعاتی بر روی طول عمر انسان در زیستگاه طبیعی  تحقیق کرده اند و توانسته تا طول عمر واقعی انسان در زیستگاه طبیعی را به طور تقریبی تخمین بزنند. دانشمندان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود استرالیا (CSIRO) به این نتیجه رسیدند که طول عمر انسان در زیستگاه طبیعی ۳۸ سال است.

این محققان یک مدل ژنتیکی تهیه و پردازش کرده اند که قادر است حداکثر طول عمر مهره داران مختلف، از جمله هر دو گونه زنده و منقرض را تخمین بزند. دانشمندان این سازمان بیش از ۲۵۰ گونه از حیوانات با طول عمر شناخته شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا ۴۲ ژن شناسایی شود که می‌تواند محققان را در تعیین طول عمر سایر گونه‌ها کمک کند.

نتایج این مطالعات نشان می دهد که یک نهنگ قطبی می‌تواند تا ۲۶۸ سال، تقریبا ۶۰ سال بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، به حیات خود ادامه دهد. محققان با استفاده از ژنوم انسان دریافتند که طول عمر طبیعی انسان‌ها حداکثر ۳۸ سال است. به گفته دانشمندان، مردم عمر طولانی خود را مدیون پیشرفت علم و پزشکی هستند.

همچنین بخوانید:   ۱۴ چیزی که ممکن است علت خستگی دائمی شما باشند!

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید