فواید و خواص نارنگی سبز چیست؟

نارنگی های سبز هم همانند نارنگی های نارنجی و رسیده سرشار از خواص هستند و تنها رنگ پوست آن ها متفاوت است. با این وجود خواص این دو رنگ نارنگی یکی است. در ادامه خواص مربوط به نارنگی های سبز و انواع آن ها را برای شما دوستان شرح خواهیم داد. با ما در آنلاین پی آر همراه باشید.

نارنگی سبز برای جلوگیری از سرطان:

نارنگی شامل یک ترکیب به نام لیمونویید است. طبق گفته برخی از محققان در کره، این ترکیب لیمونویید ممکن است از گسترش سرطان خون و سرطان سینه جلوگیری کند. این تحقیق روی حیوان انجام شده است و هنوز کشف نشده است که آیا به عنوان نتیجه ای مشابه انسان عمل می کند یا خیر.

جذب آهن

نارنگی به جذب آسان آهن از غذا نیز کمک‌می‌کند.

جوانسازی و نارنگی سبز

ویتامین A و ویتامین C موجود در نارنگی باعث تولید کلاژن شده و به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. همچنین ویتامین A موجود در نارنگی برای درمان زخم ها و دیگر آسیب های پوستی مانند سرطان پوست مفید می باشد.

نارنگی اخلاقتان را خوب می کند!

با توجه به برنامه مکمل پزشکی مکمل و ادغامی در کلینیک مایو، نارنگی ارتباطی برای افزایش حالت کلی شما دارند. بوی نارنگی می تواند شما را از احساس استرس، افسردگی و اضطراب دور کند. بنابراین اگر روز بدی داشته باشید، پیشنهاد می شود بوی عطر نارنگی را حس کنید و در نتیجه، احساس راحتی بیشتری نسبت به قبل خواهید داشت.

نارنگی سبز غنی از B6:

فقر این ویتامین باعث افسردگی و تهوع می شود. دقت کنید که زیاد مصرفش نکنید. حد بالای ویتامین B برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال ۱۰۰میلی گرم تنظیم شده است، اما بزرگسالان به این مقدار نیاز ندارند، مگر اینکه توسط پزشک گفته شده باشد.

همچنین بخوانید:   مصرف روغن گردو چه فوایدی دارد؟

موهای بلند با نارنگی

ویتامین B12 موجود در نارنگی باعث کاهش ریزش مو، تقویت و افزایش رشد مو می شود.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید