روغن فندق دنیایی از فواید برای زیبایی!

در این مطلب لا ما همراه باشید تا از خواص بی نظیر روغن فنق برای پوست و مو و سلامتی برایتان بگوییم. روغن فندق به عنوان یکی از روغن های گیاهی پرخاصیت در سلامت و زیبایی شما نیز تاثیر دارد. در ادامه خواص و فواید استفاده ی آن را مشاهده خواهید کرد. (این روغن به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده می شود.)

کلاژن سازی

ویتامین E موجود در روغن فندق به افزایش تولید کلاژن در بدن کمک می کند، کلاژن از پروتئین های ضروری است که علاوه بر بهبود انعطاف پذیری و جوانسازی پوست به حفظ ساختار اندام ها، استخوان ها و تاندون ها نیز کمک می کند.

نرم کننده

روغن فندق حاوی منیزیم، کلسیم و پتاسیم است و استفاده منظم از آن روی پوست به نرم شدن انواع پوست کمک می کند.

پیشگیری از سرطان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فیتواسترول و ویتامین E موجود در روغن فندق خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از متاستاز سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

جوش صورت

روغن فندق سرشار از فلاونوئیدهایی همچون کاتچین و تانین ها است که خاصیت قابض و جمع کنندگی داشته و با کوچک کردن منافذ و کنترل چربی پوست به درمان جوش، آکنه و جوش های سر سیاه و محو شدن جای زخم و جراحات پوست کمک می کند.

موهای ابریشمی

روغن فندق به دلیل مواد مغذی فراوان باعث تقویت فولیکول های مو شده و موها را محکم و قوی می کند. کافیست قبل از خواب مقداری روغن فندق به پوست سر و موها مالیده و صبح روز بعد بشویید.

همچنین بخوانید:   سرما پوست با پوست ما چه می کند؟

آبرسان طبیعی

مقدار ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در فندق، بالاست و به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند. بنابراین مغزها مانند بهترین نرم کننده برای پوست عمل کرده و به حفظ رطوبت و بافت پوست کمک می‌کنند. استفاده منظم از ترکیب بالا باعث تغذیه پوست می‌شود.

جای زخم

برخی مطالعات نشان داده که ویتامین E موجود در روغن فندق به درمان سریع تر زخم های پوستی و همچنین جای زخم کمک می کند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید