ماشین گرفتگی را با این خوراکی ها بهبود بخشید!

برخی افراد به سفر های طولانی با ماشین عادت ندارند و دچار ماشین گرفتگی می شوند و علائمی همانند سردرد و حالت تهوع و سرگیجه و دلپیچه و…. به سراغشان می آید. این علائم  معمولا با توقف ماشین بهتر می شوند و یا به طور کلی از بین می روند. تشدید این علائم در جاده های پر پیچ و خم بیشتر است و اگر افراد سرشان را پایین بگیرند نیز سبب تشدید این حالات خواهد شد.

در ادامه ی این مطلب مشاهده خواهید کرد که چه خوراکی هایی می توانند سبب بهبود و کاهش این علائم در افرادی شوند که به اصطلاح ماشین سرشان را گرفته ماشین زده شده اند.

زیتون

تانین موجود در زیتون می تواند جلوی ترشح بیش از حد بزاق دهان را گرفته و از حالت تهوع پیشگیری می کند.

شیرین بیان

ویژگی های ضدالتهابی شیرین بیان معده را آرام کرده و از خستگی و همچنین حالت تهوع در سفر می کاهد.

لیمو ترش

لیموترش و آب لیموترش تازه حاوی اسیدسیتریک است که می تواند معده متلاطم را آرام کند و جلوی تهوع و استفراغ هنگام سفر را بگیرد. حتی بوی لیموترش می تواند ماشین گرفتگی را درمان کند.

سیب سبز به همراه داشته باشید

پکتین موجود در سیب سبز، اسید معده را خنثی می کند که این اثر برای پیشگیری از ماشین گرفتگی بسیار مؤثر است. درضمن سیب سبز حاوی قند طبیعی است که می تواند معده متلاطم را درمان کند.

سرکه سیب

سرکه سیب در بدن اثر قلیایی گذاشته و pH خون را متعادل می کند. این دو مورد می توانند از ماشین گرفتگی پیشگیری کنند.

همچنین بخوانید:   7 عادت نادرست که سلامت کلیه ها را به خطر می اندازد!

نعناع بخورید

نعناع در درمان ماشین گرفتگی بسیار مؤثر است. ماده شیمیایی منتول موجود در آن می تواند ماهیچه های معده را آرام کرده و از تهوع و یا ماشین گرفتگی، پیشگیری کند.

بیسکوئیت

بیسکوئیت های شور یا طعم دار و نه بیسکوئیت های شیرین، می توانند از ماشین گرفتگی پیشگیری کنند.

زنجفیل

زنجفیل، به دلیل ویژگی های ضدتهوع، درمان خانگی بسیار موثری برای ماشین گرفتگی است. همچنین با آسان تر کردن هضم غذا، از تهوع پیشگیری می کند.بنابر تحقیقات، مشخص شده افرادی که قبل از اینکه سوار قطار شهربازی شوند، زنجفیل مصرف کردند، بسیار کمتر از دیگران، دچار حالت تهوع شدند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید