درمان خانگی پف زیر چشم در سه سوت!

معمولا برای اکثر افراد پیش می آید که برخی روز ها از خواب بیدار می شوند و مشاهده می کنند که زیر چشمشان پف کرده و آن روز هم قرار مهمی دارند و نمی خواهند چهره ای خسته و بی حال داشته باشند. در این مطلب شیوه هایی تازه و جدید برای بهبود پف زیر چشم به شما دوستان معرفی می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان پف زیر چشم خود را درمان کرده و از بین ببرید.

چرا پف زیر چشم اتفاق می افتد؟

  • گریه کردن
  • خستگی و کمبود خواب
  • کاهش مواد مغذی
  • بودن در معرض نور خورشید پیری
  • خشکی پوست ،بیماری های رنگدانه ای
  • تغییرات هورمونی
  • استرس ذهنی و فیزیکی
  • مصرف سیگار والکل

پیشگیری ها و مراقبت ها:

  1. نوشیدن آب و مایعات فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن
  2. استفاده از کمپرس یخ زیر چشم ها
  3. استفاده از برش های خیار یا کیسه های چای سرد شده زیر چشم ها
  4. کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی
  5. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند موز برای از بین بردن مایعات اضافی در بدن
  6. شستن صورت با آب سرد
  7. داشتن خواب و استراحت کافی
  8. ترک کردن سیگار
  9. استفاده از کرم ویتامین E یا کرم آلوئه ورا برای پف زیر چشم

درمان های خانگی پف زیر چشم

درمان های خانگی سریعی برای گف و کیسه ی زیر چشم وجود دارد. شما می توانید با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی زیر برای گف زیر چشم خود، آن ها را سریعا کاهش داده و از بین ببرید.

چای کیسه ای سیاه و سبز

چای کیسه ای را گس از نوشیدن نگه دارید. سپس آن را داخل آب سرد فرو کرده تا نمدار شود و قسمت گف چشمتان کیسه ها را قرار دهید. این یک شیوه ی سریع و کارآمد برای درمان گف زیر چشم است.

همچنین بخوانید:   به کمک ترکیبات طبیعی موهایتان را صاف کنید

خیار

همه می دانند که گذاشتن برش های خیار روی چشم ها پف آنها را می گیرد، ولی کمتر کسی می داند که روش دومی نیز وجود دارد که از روش مرسوم مؤثرتر است. خیار را در مخلوط کن بریزید و سپس آن را دور چشم هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را آبکشی کنید.

نمک

این درمان یکی از ساده ترین درمان ها است. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیتر آب ولرم بریزید و مخلوط کنید تا حل شود. پنبه را به آن آغشته کنید و حداقل ده دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. نمک باعث می شود که آب از پوست شما کشیده شود و حالت پف آلود چشم ها بخوابد.

ورزش 

ورزش کردن راهی طبیعی برای کاهش اثرات افزایش سن و بازگرداندن شادابی به پوست است. شما می‌توانید با انجام نرمش‌های مخصوص، شادابی خاصی به پوست دور چشم‌تان ببخشید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای کاهش پف زیر چشم ها مناسب است، ولی اثربخشی آن از روش های دیگر کندتر است. سعی کنید هر روز هفته از آن استفاده کنید تا بعد از یک هفته اثر آن را مشاهده کنید. این گیاه اثر خوبی روی ظاهر شما دارد و به همین دلیل است که هر شب قبل از خواب باید از آن استفاده کنید.

گلاب

گلاب خواص ضدالتهابی دارد و ویتامین آ و ث موجود در آن برای پوست مفید است. پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را ده دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.

روغن بادام

روغن بادام در کاهش حلقه های تیره زیر چشم بسیار مفید است. می توانید بادام را در مخلوط کن به صورت پوره درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. یا اینکه می توانید روغن بادام آماده را از فروشگاه ها تهیه کنید و با جوش شیرین مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. این درمان شبانه است و در مدت کوتاه جواب نمی دهد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید