همه چیز درباره ی درمان دیسک کمر با عسل

عسل خواص درمانی بسیار زیادی دارد و با استفاده از خواص درمانی عسل می توان بسیاری از درد های موضعی را رفع کرد. موضع امروز بحث ما در خصوص خواص درمانی عسل برای درمان دیسک کمر است.

دیسک کمر چگونه ایجاد می شود؟

دیسک کمر یکی از انواع دلایلی است که سبب بروز درد کمر می شود. دردی که به علت دیسک کمر به وجود می آید عموما به علت فشاری است که از سوی دیسک به نخاع، یا ریشه ی نخاع، وارد می شود.

در حالت عادی هر انسان ۴ دیسک دارد که اگر دچار بیرون زدگی و جا به جایی نشده باشد، هیچگونه دردی در کمر پدیده نمی آید. ولی زمانی که دیسک دچار بیرون زدگی می شود، و یا مایع بین دیسک خشک می شود، درد دیسک کمر شروع شده و شما دچار عارضه ی دیسک کمر خواهید شد.

معمولا علت های بروز دیسک کمر، کهولت سن، فشار بیش از اندازه و غیر اصولی به مهره و دیسک های کمر است. برخی هم بر این باور هستند که دیسک کمر ارثی است که این موضوع هیچگونه صحت علمی ندارد.

عسل چه تاثیری بر بهبودی دیسک کمر دارد؟

تا اینجای ماجرا با دیسک کمر وچگونگی ایجاد شدن آن، آشنا شدید. حال میخواهیم در خصوص فواید عسل برای دیسک بگوییم. عسل به عنوان یکی از خوراکی های خوشمزه ی طبیعی شناخته می شود که توسط زنبورها تهیه می شود.

اگر عسل به جای شهد مصنوعی، با شهد طبیعی تهیه شده باشد، می تواند برای تسکین درد کمر مفید باشد. دقت کنید که درمان قطعی دیسک کمر با عسل اتفاق نمی افتد و عسل صرفا برای کاهش درد مصرف می شود.

همچنین بخوانید:   برگ هایی برای سلامت پوست

در عسل چه ماده ای سبب تسکین درد می شود؟

به علت وجود اسید فرمیک در عسل، این ماده می تواند در تسکین درد های کمردرد حاصل از دیسک کمر، موثر باشد. شیوه های مصرف عسل جهت تسکین درد را در ادامه برای شما بیان خواهی کرد.

استفاده موضعی از عسل برای کاهش درد دیسک کمر

استفاده ی موضعی از عسل می تواند به صورت تنها(فقط عسل) یا همراه با سایر مواد طبیعی باشد. برای استفاده ی دارویی از عسل، حتما از نوع طبیعی آن استفاده کنید. جهت استفاده به شکل موضعی، مقدار مناسبی عسل را بر روی گاز استریل بگذارید و روی قسمتی که درد شما بیشترین میزان را دارد بگذارید، تا به مدت دو الی ۳ ساعت بماند.

با شیوه انگار درد شما توسط عسل و بانداژ کشیده می شود و با چندین مرتبه تکرار، تاثیر آن را حس می کنید.

مصرف عسل به شکل خوراکی برای بهبود درد دیسک کمر

برای مصرف خوراکی محدودیتی وجود ندارد و می توانید عسل را با دارچین یا ابجوش یا نانا میل کنید. اما میزان تاثیر شیوه ی خوراکی، نسبت به شیوه ی موضعی کمتر است و مدت زمان بیشتری را باید صبر کنید تا تاثیر آن به طور چشمگیر احساس شود.

کلام آخر:

با توجه به فواید بیشمار عسل، استفاده از آن برای درمان دائمی یا موقت بسیاری از بیماری ها مفید است. عسل طبیعی یکی از بهترین مواد خوراکی در جهان شناخته می شود و قرار دادن آن در جدول غذایی خانواده (به جز افراد دیابتی) یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. اگر سابقه ی درد های مربوط به دیسک کمر را دارید و هر چند وقت یکبار این درها به سراغتان می آید، می توانید استفاده از عسل را امتحان کنید! امیدواریم این مطلب از پزشک روز هم برای شما مفید بوده باشد. شما هم تجربه ی استفاده از عسل برای تسکین درد را دارید؟ چه میزان از درد شما با مصرف عسل کاهش یافت؟

همچنین بخوانید:   6 اصل طب سنتی برای سلامتی

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید