خواص بی نظیر مصرف سیب سبز را بشناسید!

در ادامه ی این مطلب برای شما دوستان و همراهان از خواص مهم و بارز مصرف سیب سبز و تاثیر آن بر سلامتی صحبت کرده ایم. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

فیبر

این میوه حاوی فیبر زیادی است، که به پاکسازی بدن و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. برای همین برای تحرک آزادانه‌ی روده مفید است. همیشه توصیه می‌شود سیب را با پوست بخورید. هرچه روده و بدن‌تان تمیزتر باشد، شما شادتر و سالم‌تر خواهیدبود.

ضد پیری

آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A، ویتامین C، و فنول های موجود در آب سیب سبز پیری را به تاخیر می اندارد رادیکال های آزاد موجود در بدن باعث چین و چروک زود رس می شود خطوط ریز و لکه های سیاه بوجود می آورد. استفاده منظم از این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با این رادیکال های آزاد مبارزه کند

آلزایمر

خوردن روزانه یک سیب از احتمال ابتلا به اختلالات عصبی مانند آلزایمر در سنین پیری جلوگیری می‌کند.

درمان اسهال

خوردن میوه و یا آب سیب سبز می تواند اسهال را به خوبی درمان کند. سیب سبز رنده شده برای درمان اسهال و استفراغ در کودکان بسیار موثر است. فیبر موجود در این میوه به تحرک آزاد روده ها کمک می کند و در پاکسازی و سلامت روده ها موثر است.

بینایی

سیب سبز سرشار از ویتامین A است که این ویتامین برای سلامتی چشم و بهبود بینایی و تقویت آن بسیار مهم است. آب این میوه می تواند ویتامین A مورد نیاز برای سلامتی چشم را تامین کند و مانع بروز بیماری های چشم شود.

همچنین بخوانید:   فواید و مضرات مصرف چای سیاه چیست؟

جوش و پوست

آکنه و جوش، هر دو بعلت التهاب پوست بوجود می آید. آب سیب سبز تازه شامل آنتی اکسیدان ها ی زیادی است که میتوانید با آب سیب خالص و رقیق نشده صورت را بشوئید. آب سیب سبز برای بهبود سطح هیدراتاسیون پوست خوب است.

کبد سالم

آب سیب سبز به دلیل دارای بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان می تواند کبد را در مقابل رادیکال های آزاد که برای کبد مضر هستند، محافظت نماید. این امر موجب کارکرد مناسب کبد و ایمن شدن آن در برابر بیماری های مختلف کبد می باشد.

دیابت

سیب سبز از لحاظ مواد قندی فقیر است و افرادی که دچار دیابت هستند، می توانند از این میوه پر خاصیت استفاده کنند. همچنین سیب سبز در مقایسه با سیب قرمز، مقدار فیبر بیشتری دارد و خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

ریه ها

سیب سبز سرشار از فلاوونوئیدها می باشد، از این رو خوردن منظم آن می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آسم شود.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید