فواید و مضرات مصرف چای سیاه چیست؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا خواص و فواید مصرف چای سیاه را برای شما دوستان شرح دهیم. چای سیاه جزو نوشیدنی های گرم روزانه است که مصرف ان در میان ما ایرانیان رایج است.

کاهش ریسک سرطان های زنانه

سرطان بیماری مهلکی است که تا به حال جان میلیون ها نفر را گرفته است. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان تخمدان، نوشیدن چای سیاه را آغاز کنید.

عروق و قلب سالم تر

در مقاله‌ای با عنوان «مصرف چای سبز و سیاه و خطر سکته» که در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک تحقیق فراتحلیلی منتشر شد، آمده است خطر سکته‌ی مغزی در افرادی که روزانه ۳ فنجان یا بیشتر چای می‌نوشند، ۲۱ درصد کمتر از افرادی است که معمولا کمتر از یک فنجان چای سیاه یا سبز مصرف می‌کنند.

اسهال را درمان کنید

چای سیاه تاثیر بسیاری در اختلالات روده ای که به فشار به تانن ها منجر می شود، دارد. توصیه می شود بیماران مبتلا به اسهال، جرعه جرعه چای سیاه بنوشند تا از مزایای حداکثری آن برخوردار شوند.

ایمنی بدن

چای سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها است که به تغذیه رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کنند. رادیکال های اکسیژن تمایل دارند دی ان ای را تغییر دهند و عملکرد سلول عادی را مختل کنند. این می تواند منجر به التهاب و فعال سازی مسیرهای التهابی شود که به نوبه خود می تواند بدن را در حالت استرس قرار دهد. چای سیاه به بیرون ریختن رادیکال های اکسیژن کمک می کند در نتیجه به بازیابی سلول وعملکرد بدن کمک می کند و ایمنی را افزایش می دهد.

استرس و اضطراب

همه‌ی ما به خوبی از خواص آرامش‌بخش چای سیاه آگاه هستیم و آن را تجربه کرده‌ایم. چای سیاه نه ‌تنها شما را در پایان یک روز طولانی و خسته‌کننده آرام‌تر می‌کند بلکه مطالعات نشان می‌دهد اسید آمینه‌ی ال‌ تیاتین موجود در چای سیاه می‌تواند برای استراحت و تمرکز بهتر یاری‌تان کند. از طرفی مصرف منظم چای سیاه، ترشح هورمون استرس‌زای کورتیزول را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید:   اکیناسه یا سرخارگل: یک گیاه زمستانی تمام‌عیار

کلسترول را کاهش دهید!

بر طبق مطالعات انجام شده از سوی انجمن قلب آمریکا در نیواورلان، افرادی که چای سیاه مصرف می کنند می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهد که عامل سکته قلبی و حملات مرگبار قلبی است. همچنین نشان داده شده است که کسانی که روزی ۳ تا ۴ استکان چای می نوشند نسبت به کسانی که کمتر می نوشند یا اصلا از چای استفاده نمی کنند، شانس کمتری برای ابتلا به مشکلات قلبی دارند.

پاکینسون را دور کنید

پارکینسون یک بیماری عصبی کشنده است که بیشتر بر افراد مسن تاثیر می گذارد. اما امروزه نسل جوان به دلیل استرس، سبک زندگی ناسالم، ژن ها و غیره نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و پلی فنول های چای تاثیری منفی بر مغز دارند.

این مطلب دارد ۲ نظر

  1. شیما گفت:

    قهوه خواص بیشتری نسبت به چای سیاه داره اما خب از طرفی اعتیادم میاره. ممنونم از اطلاعات خوبی که می ذارید داخل سایت

یک نظر بدهید